موزه جواهرات
امتیاز ما

در سایت تریپ‌ادوایزر که جستجو کنید، نام موزه جواهرات ملی ایران یا همان خزانه جواهرات ملی به عنوان برترین جای دیدنی تهران می‌آید؛ بالاتر از اماکن دیدنی دیگر. این موزه بسیار تماشایی در ساختمان بانک مرکزی ایران در خیابان فردوسی تهران واقع شده است. در مجله دور و نزدیک همراه ما باشید.

پادشاهان زیادی بر ایران حکم‌فرمایی کرده‌اند، اما از زمان صفویه بود که پادشاهان سفرایی به کشورهای مجاور فرستادند و جواهرات آنها را خریداری کردند، و همچنین جواهرات موجود در کشور را هم گردآوری کردند. پس از آن که افغان‌ها به ایران حمله کردند، بخشی از این جواهرات به افغانستان منتقل شد ولی نادرشاه آنها را به ایران برگرداند. بخش دیگری هم به هند رفته بود که نادرشاه نامه‌های بسیاری برای پادشاه هند فرستاد تا آنها را باز پس بگیرد، اما پس از آن که پاسخی دریافت نکرد با سپاهش راهی هند شد و با لشکرکشی خود باعث شد که پادشاه هند خودش جواهرات را به او بدهد. البته بعدتر جواهراتی مانند کوه نور از ایران خارج شد و دیگر برنگشت.

موزه جواهرات

این جواهرات که به مرور زمان گردآوری شده‌اند در موزه جواهرات ملی ایران نگه‌داری می‌شوند. در میان آنها می‌توان جواهرات سلطنتی از دوره‌های صفویه، افشاریه، قاجاریه و پهلوی را مشاهده کرد.

این گنجینه بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران خارجی است. ساعات بازدید از آن در روزهای شنبه تا سه‌شنبه، از ساعت ۱۴:۰۰ ۰ تا ۱۶:۳۰ است. همچنین این موزه در روزهای چهارشنبه تا جمعه و همچنین تعطیلات رسمی، تعطیل است.

برخی از نظرات کاربران درباره این گنجینه در سایت تریپ‌ادوایزر به این ترتیب است:

«خوشحالم که بختش را پیدا کردم که از این مکان بازدید کنم. کلکسیون بسیار بزرگی از جواهرات آن‌جاست. آن‌جا بانک است اما مانند موزه عمل می‌کند.»

یکی دیگر نوشته است: «من گنجینه‌های بسیاری، از جمله در کرملین و برج لندن را دیده‌ام، اما این از همه آنها برتر است. وقتی از تهران بازدید می‌کنید قطعا باید به آن‌جا سر بزنید. دست کم نیم‌ساعت پیش از ساعت شروع بازدید بیایید، وگرنه باید در صفی بسیار بسیار طولانی بایستید.»

از مشکلات این موزه هم نوشته‌اند: «ما زمان زیادی طول کشید تا بتوانیم وارد شویم، هرچند که مطمئنم که رزرو کرده بودیم. آن‌جا شلوغ بود و سخت می‌شد صدای راهنمای گروه را شنید. همچنین تنها یک در وجود دارد که همه از آن وارد و از آن خارج می‌شوند.»

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.