موزه مقدم
امتیاز ما

خانه و موزه مقدم در خیابان امام خمینی و در بین دو ایستگاه مترو دانشگاه امام علی و حسن‌آباد قرار گرفته است. این خانه در اواخر دوره قاجار ساخته شده است و جزو آثار ملی ایران به شمار می‌رود. با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید تا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تهران را به شما معرفی کنیم.

تاریخ موزه مقدم

موزه مقدم

خانه مقدم در ابتدا جایی بوده که خاندان محمدتقی‌خان احتساب‌الملک در آن سکونت داشتند. او رییس اداره احتسابیه تهران و وزیرمختار ایران در سوییس بود. این خانه سپس به محسن مقدم، پسر احتساب‌الملک و استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران می‌رسد. مقدم و سلما، همسر فرانسوی‌اش آثار باستانی فراوانی را گردآوری می‌کنند و در خانه قرار می‌دهند. محسن مقدم خانه را در سال ۱۳۵۱ به دانشگاه تهران اهدا می‌کند. پس از درگذشت او در سال ۱۳۶۶ و همسرش در سال ۱۳۶۹، خانه کاملا در اختیار دانشگاه تهران قرار می‌گیرد.

نظر گردشگران

«دانا بی»، از گردشگران ایتالیایی درباره این خانه و موزه در سایت تریپ‌ادوایزر نوشته است: «باغ‌هایش را ببینید. باغ‌هایش زیباست و جایی عالی برای فرار از شلوغی تهران است. ورودی آن به طرز عجیبی ارزان است (تقریبا ۰٫۹ یورو) و با آن که موزه آن از نظر اندازه و آثار کمی کوچک شده، اما این خانه قطعا ارزش بازدید در تهران را دارد».

«چای تی»، گردشگر تایلندی هم نوشته است: «این‌جا خانه هنرمند مشهور ایرانی، آقای مقدم است. نقاشی‌های شگفت‌انگیزی از او را می‌توانید ببینید. کلکسیون زیبایی از قطعات هنر ایرانی هم هست. می‌توان جزئیات کوچک جذابی را در سراسر خانه‌اش مشاهده کرد. به نظرم این‌جا برای گردشگران زیاد محبوب نیست چون من در زمانی که آن‌جا بودم تنها افراد ساکن تهران را می‌دیدم که به این موزه می‌آمدند».

 

ماکسیمیلیان هم نوشته است: «این خانه واقعا خوب نگه‌داری شده است و پر از نمایشگاه‌های خاص است و دکوراسیون آن هم زیباست. متاسفانه همه چیز را به زبان انگلیسی توضیح نداده‌اند اما مهم‌ترین قسمت‌ها توضیحات انگلیسی دارند. این‌جا به دلیل باغ‌های آرامش واقعا ارزش دیدن دارد. یکی از بهترین موزه‌های شهر است!».

برای خرید بلیط چارتر داخلی به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.