پل طبیعت
امتیاز ما

پل طبیعت تبدیل به یکی از نمادهای شهر تهران شده است. این پل سه طبقه دارد و برای عبور پیاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

مخاطبان سایت تریپ‌ادوایزر، یعنی گردشگران بین‌المللی، پل طبیعت را به عنوان دومین جاذبه توریستی تهران انتخاب کرده‌اند. این پل تبدیل به یکی از نمادهای شهر تهران شده است. این پل سه طبقه دارد و برای عبور پیاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پل طبیعت از روی بزرگ‌راه مدرس عبور می‌کند و در سمت شرق آن بوستان طالقانی قرار دارد و در سمت راست آن بوستان آب و آتش. این پل به این ترتیب این دو بوستان را به هم وصل می‌کند.

پل طبیعیت

لیلا عراقیان طراحی و معماری این پل را به عهده داشته است. او مدرک لیسانس معماری را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و کارشناسی ارشدش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا گذرانده است. او در سال ۱۳۸۷ و در ۲۵سالگی در مسابقه طراحی پل طبیعت شرکت کرد و طرحش برگزیده شد. افتتاح این پل در ۲۰ مهر سال ۱۳۹۳ بود. بزرگ‌راه‌های مهم تهران، مانند مدرس، همت، حقانی و رسالت از بالای این پل قابل دیدن هستند.

یکی از کاربران یونانی سایت تریپ‌ادوایزر درباره این پل نوشته است: «این پل از روی یک بزرگ‌راه عبور می‌کند و روی آن پر از افرادی است که ورزش می‌کنند، به پیک‌نیک آمده‌اند یا این که بیرون آمده‌اند. همچنین چند کافه و رستوران هست که می‌توانید در آنها استراحت کنید و غذایی مصرف کنید یا چای ایرانی بنوشید. معماری این پل بسیار جذاب است.»

یک کاربر فنلاندی هم نوشته است: «این‌جا مانند اتاق پذیرایی بسیاری از تهرانی‌هاست. اگر چهره‌تان خارجی است آماده آن باشید که با برخی از تهرانی‌ها گپ و گفتی داشته باشید. این پل دو لایه دارد و اگر فرصتش را دارید، حتما پس از غروب آفتاب به آن‌جا بروید.»

یک کاربر انگلیسی اما نظری منفی دارد: «این‌جا جایی برای راه رفتن است. هیچ چیز خاصی ندارد. تنها می‌توانید شهر را ببینید که از برج میلاد هم می‌توانید این کار را بکنید. معماری‌اش بسیار ضعیف است و فلزات بسیار زیادی در آن به کار رفته که زمانی که می‌خواهید عکس بگیرید دیدتان را می‌گیرد. فاصله آن تا ایستگاه مترو هم بسیار دور است.»

 

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.