بازار تهران
امتیاز ما

بازار تهران در فهرست اماکن دیدنی جایگاه ششم تهران را به خود اختصاص داده است. این بازار در مرکز شهر تهران واقع شده است و در منطقه ۱۲ قرار دارد. قدمت این بازار به دوران صفویه بازمی‌گردد. در مجله دور و نزدیک همراه ما باشید.

بازار تهران در فهرست اماکن دیدنی از دید گردشگران در سایت تریپ‌ادوایزر جایگاه ششم تهران را به خود اختصاص داده است. این بازار در مرکز شهر تهران واقع شده است و در منطقه ۱۲۲ قرار دارد. قدمت این بازار به دوران صفویه بازمی‌گردد.

بازار

یک کاربر اهل پاکستان در سایت تریپ‌ادوایزر درباره بازار نوشته: «بازار قدیمی یا بازار بزرگ تهران جایی دیدنی برای تماشا است. این بازار چندین کیلومتر است و مغازه‌هایش همه چیز می‌فروشند، از ادویه و لباس و پارچه گرفته تا فرش، چاقو، لوازم الکترونیکی، لوازم‌التحریر و هر چیزی. این بازار تمیز است و بسیار سازمان‌یافته. خیابان‌هایش شماره دارند و مغازه‌ها همین طور است.

حتما با خودتان یک بطری آب بردارید چون مسیری طولانی در پیش دارید، اگر بخواهید همه آن را ببینید. راحت ممکن است در هزارتوی خیابان‌ها گم شوید اما اگر مسیر اصلی را بروید نیازی به نگرانی نیست. این بازار رستوران‌های کوچک دارد و مغازه‌هایی که آب میوه طبیعی و نوشابه گازدار می‌فروشند. جای خوبی برای رفتن است اگر می‌خواهید حسی از اماکن تجاری تهران به دست بیاورید.»

یک کاربر آلمانی نوشته است: «البته که جای خیلی بزرگی است. اگر به سقف نگاه کنید، می‌بینید که برخی جاها نوسازی شده، و برخی دیگر همچنان پرآشوب هستند و پنجره‌های قدیمی دارند و سیم‌ها در آنها دیده می‌شوند.

مغازه‌ها خیلی گوناگون هستند و می‌توانید هر چیزی را پیدا کنید. اغلب هر بخش آن مخصوص یک جنس است. اگر به دبال چیز خاصی هستید باید بپرسید. من در این بازار احساس امنیت کردم (مانند بقیه جاهای ایران)، و حس بدی مانند دیگر کشورها نداشتم. من قسمت بزرگ مربوط به فرش و قسمت مربوط به ادویه را دوست داشتم.»

یک کاربر ایتالیایی هم نوشته: «این یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دنیاست. خیلی بزرگ است و خیلی آشفته. مطمئن نیستم که بتوانید چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. اما من عاشقش هستم. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد، مانند رستوران مسلم. اگر می‌خواهید فرش بخرید، چانه بزنید. قیمتی که آنها می‌گویند را قبول نکنید. اکثر مواقع آنها دلار آمریکا هم قبول می کنند.»  او در عنوان نظرش نوشته: «نمی‌توانید بازار تهران را از دست بدهید؛ آن‌جا روح شهر است».

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.