صبحانه در کشورهای مختلف دنیا
امتیاز ما

می‌گویند صبحانه مهم‌ترین وعده خوراکی در طول روز است و تقریبا همه توصیه می‌کنند که این وعده را از برنامه روزانه خود حذف نکنید؛ چرا که برای ادامه روز به ما انرژی می‌دهد. اما همان‌طور که می‌دانیم تمام کشورهای دنیا روز را با یک خوراک مشترک آغاز نمی‌کنند. البته مواد خوراکی مثل تخم‌مرغ، پنیر، کره و مربا یا گوجه و خیار در ناشتایی بعضی کشورها مشترک است؛ یا اینکه صبحانه ما شباهت زیادی به مراکشی‌ها دارد. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

امروز به واسطه اینترنت و پدیده جهانی شدن، خوراک‌ها دیگر صرفا نمی‌تواند مختص یک منطقه باشد. به عنوان مثل پن‌کیک که جزو صبحانه آمریکایی‌هاست، این روزها در سفره ایرانی‌ها هم به چشم می‌خورد. اما در نهایت هر کشور مواد خوراکی مخصوص به خود را برای صبحانه دارد. به عنوان مثال، ترکیه به ناشتایی پر و پیمان و منحصربه‌فردش معروف است. با مجله دور و نزدیک نگاهی به اولین وعده خوراکی روز در کشورهای مختلف دنیا می‌اندازیم.

صبحانه در برزیل

صبحانه برزیل

بزریلی‌ها صبح کالباس، پنیر و نان را در کنار قهوه و شیر می‌خورند.

 چین

صبحانه چین

صبحانه‌های سنتی در چین منطقه به منطقه با هم فرق دارد. اما در سرتاسر این کشور مواد خوراکی جورواجور را در اندازه کم به طرق مختلف می‌پزند و ناشتا می‌خورند.

 سوئیس

صبحانه سوئیس

سوئیسی‌ها دوست دارند روزشان را با نوعی خوراک مخصوص خودشان شروع کنند، جو و غلات با میوه‌های خشک یا تازه در کنار شیر یا ماست.

 پاکستان

صبحانه پاکستان

پاکستانی‌ها طرفدار صبحانه‌های لذیذتر هستند. آن‌ها برای این وعده یک جور تاس‌کباب یا خورشتی را که با راسته یا ساق پای گوسفندی درست می‌شود، می‌خورند.

 کلمبیا

صبحانه کلمبیا

ناشتایی سنتی در بوگوتای کلمبیا، سوپی به نام «چانگوا»ست که با شیر، پیازچه و تخم‌مرغ درست می‌شود.

 اندونزی

صبحانه اندونزی

خوراکی که در تصویر می‌بینید، یکی از معروف‌ترین صبحانه‌های اندونزی است؛ خوراکی که با برنج سرخ شده و تخم‌مرغ نیمرو و بعضی‌وقت‌ها گوشت یا غذای دریایی درست می‌شود.

 آلمان

صبحانه آلمان

آلمانی‌ها مثل ما صبحانه را سرد و مفصل می‌خورند. تقریبا در این وعده خوراکی آن‌ها می‌توان هر چیزی را در اندازه کم پیدا کرد؛ صبحانه‌ای سرد با پنیر، میوه، کره و مربا و بعضی اوقات نوتلا.

 کوبا

صبحانه کوبا

کوبایی‌ها اما طرفدار ناشتایی سبک هستند؛ قهوه با شیر که معمولا آن را با نان توستادا، کره‌ای و گریل شده می‌خورند. بعضی‌ها هم این نان را در قهوه خیس می‌دهند و می‌خورند.

 انگلیس

صبحانه انگلیس

ناشتایی معمول انگلیسی‌ها متشکل است از تخم‌مرغ نیمرو، سوسیس، کالباس بیکن و لوبیا.

 فرانسه

صبحانه فرانسه

فرانسوی‌ها عاشق شیرینی‌های‌شان هستند، مخصوصا صبح‌ها. آن‌ها روزشان را با کرواسان شکلاتی و یا قهوه و کرواسان ساده شروع می‌کنند.

 لهستان

صبحانه لهستان

لهستانی‌ها هم مثل ما و آلمانی‌ها روزشان را با پنیر، کره و مربا شروع می‌کنند و در کنارش گوشت، سوسیس و خامه شکلات هم می‌خورند.

 هندوستان

صبحانه هندوستان

«ایدلی وادا» یکی از صبحانه‌های سنتی جنوب هند است. یک جور کیک که با برنج و عدس سیاه درست و با ادویه‌های تند سرو می‌شود.

 ژاپن

صبحانه ژاپن

ناشتایی ژاپنی‌ها فرق چندانی با خوراک‌های  دیگری که در طول روز می‌خورند، ندارد. سوپ میسو که از خمیر مخلوط سویا و برنج درست می‌شود، برنج دمی، خیارشور ژاپنی و ماهی از جمله خوراک‌هایی است که ژاپنی‌ها صبح‌ها می‌خورند.

مراکش

صبحانه مراکش

ناشتایی مراکشی‌ها ساده‌ست، نان با مربا یا کره و پنیر، چیزی شبیه به مواد خوراکی اصلی ناشتایی ما.

 اسکاتلند

صبحانه اسکاتلند

ساده اما لذیذ، یک ناشتایی خوب اسکاتلندی اغلب چیزی شبیه به حلیم است. جاذبه های گردشگری نروژ

 کره جنوبی

صبحانه کره

بهترین توصیف برای صبحانه کره‌ای، املت رول شده است که به طرق مختلف درست می‌شود، بعضی وقت‌ها با سبزیجات و بعضی وقت‌ها با گوشت.

 پرتغال

صبحانه پرتغال

پرتغالی‌ها برای صبح عاشق کرواسان‌هایی هستند که با چیزی پر شده باشد. نان با مربا و پنیر در کنار قهوه هم از جمله مواد خوراکی اصلی آن‌ها برای اولین وعده خوراکی روز است.

 روسیه

صبحانه روسیه

پن‌کیک پنیر یا سیرنیکی یک صبحانه سنتی روسی است. بلغور جو دوسر داغ و نان چاودار هم از دیگر خوراک‌هایی است که روس‌ها می‌خورند.

 مکزیک

صبحانه مکزیک

معروف‌ترین صبحانه مکزیکی‌ها چیپس تورتیلایی است که در نوعی سس تند خوابانده شده، در کنار تخم‌مرغ نیمرو و آووکادو.

 ترکیه

صبحانه ترکیه

تنوع ناشتایی ترک‌ها حقیقتا ستودنی است. آن‌ها تقریبا همه چیز را برای وعده ناشتا می‌خورند و به همین خاطر در میان گردشگران معروف هستند. نان، پنیر، کره، زیتون، تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل و سرشیر از جمله مواد خوراکی است که ترک‌ها در سفره صبح خود جای می‌دهند. سس تند مخصوص ترک‌ها و چای ترکی را در کنار این‌ها می‌خورند.

 آمریکا

صبحانه آمریکا

صبحانه آمریکایی هم منطقه به منطقه با هم فرق دارد؛ اما یک صبحانه معمول آمریکایی از تخم‌مرغ، پن‌کیک، کالباس بیکن یا غلات درست می‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.