دلایل سفر به تایلند
امتیاز ما

بیش از ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد پس چرا باید یک گردشگر تصمیم بگیرد به تایلند سفر کند؟ اگر این سوال در ذهن شما هم وجود دارد با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا دلایل سفر به تایلند را بخوانید. و یک بار هم که شده به تایلند سفر کنید. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

دلایل سفر به تایلند

غذاهای تایلند

چه یک روز در تایلند به سر ببرید چه یک ماه، یکی از مهم ترین دلایل سفر به تایلند برای اکثر گردشگران غذاهای تایلندی است. چرا که غذاهای این کشور به حدی متنوع هستند که فرصت نمی‌کنید یکی از غذاها را دوباره امتحان کنید.

دلایل سفر به تایلند

مردم تایلند

مردم تایلند از قدیم رفتاری دوستانه و مهمان‌نواز داشتند. احوالپرسی تایلندی یا «وای» که با تعظیم و نگه‌داشتن دست‌ها مقابل یکدیگر مانند دعا کردن انجام می‌شود، رفتاری است که مردم مهربان تایلند با گردشگران خواهند داشت. یکی از عادات خوب مردم تایلند غذا خوردن در کنار خانواده است و گاهی اوقات گردشگران به صرف غذا در کنار آنها دعوت می‌شود.

هزینه های پایین سفر

افرادی که به دنبال یک سفر ارزان هستند می‌توانند یک سفر خوب به تایلند داشته باشند. وسایل نقلیه‌ی ارزان‌قیمت که به‌راحتی در دسترس هستند سفر را برای گردشگران راحت‌تر می‌سازد. اتوبوس‌ها و قطارهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند دارای کرایه‌ای مناسب هستند و ایستگاه‌های آنها هم در شهرهای شلوغ و توریستی و هم در شهرهای کوچک‌تر دیده می‌شود.

آب و هوا تایلند

تایلند ۳ فصل اصلی دارد و گردشگران می‌توانند در هر کدام از این فصل‌ها به تایلند سفر کنند. در فصل‌های گرم‌تر گردشگران بیشتری به تایلند سفر می‌کنند. در زمانی‌که هوا گرم‌تر می‌شود سیل گردشگران به تایلند سرازیر می‌شود تا بتوانند در کنار سواحل رویایی این کشور لذت ببرند. بانکوک و شمال تایلند مقاصد محبوبی در فصول طوفانی هستند زیرا جزایر در خطر سیل قرار می‌گیرند. سفر به تایلند در هر فصلی افراد موافق و مخالف خود را دارد. اما آنچه مشخص است این است که در این کشور هرگز سردتان نخواهد شد.

دلایل سفر به تایلند

غواصی

تایلند دارای سواحل زیادی است. یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی غواصی در دنیا محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند شگفتی‌های دنیای زیر آب را در جزایر تایلند به چشم خود ببینند. البته فصل‌های طوفانی روی مناطقی مانند پاتایا تاثیر زیادی می‌گذارد. پاتایا به دلیل لاک‌پشت‌های دریایی که در سواحل آن وجود دارند، شهرت زیادی دارد. برخی از بهترین سواحل تایلند برای تجربه غواصی عبارتند از «کو تائو»، جزایر «سورین» و «کو چانگ». مراکز تفریحی تایلند

معابد

از میان ۴۰ هزار معبد بودایی که در سراسر تایلند وجود دارند حتماً یکی از آنها مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. زمان ساخت این معابد به سلسله‌های پادشاهی مختلف باز می‌گردد و هر کدام از آنها دارای سبک خاص معماری خود هستند. هر کدام از استان‌های تایلند حداقل یکی از این شاهکارهای معماری را در خود جای داده است. البته بیشتر آن‌ها را می‌توانید در پایتخت این کشور پیدا کنید.

دلایل سفر به تایلند

بازارهای تایلند

بازارهای تایلند را در هیچ نقطه‌ای از جهان نمی‌توانید پیدا کنید. بازارهای مواد خوراکی، عتیقه‌جات و گل و گیاه با رنگ‌های زیبای‌شان و تنوع اجناس گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.  خرید بلیط هواپیمای تهران پوکت

فستیوال ها

فستیوال‌های زیادی در تایلند برگزار می‌شود و هر کدام از این فستیوال‌ها می‌توانند به دلایل فرهنگی و مذهبی باشند. خیلی از گردشگران برنامه‌ی سفر خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بتوانند حداقل در یکی از این فستیوال‌ها شرکت کنند.

دلایل سفر به تایلند

فرهنگ و تاریخ غنی

خیلی از شهرهای تایلند به شهرهای مدرن تبدیل شده‌اند. با این حال هنوز می‌توان در این شهرها آثاری از فرهنگ و تاریخ غنی این کشور را مشاهده کرد. معابد و بناهای تاریخی که از سال‌های دور در این شهرها باقی مانده‌اند نشان می‌دهند که مردم این کشور علاقه به فرهنگ و تاریخ خود دارند. مراسم سنتی نمایش‌های عروسکی در تایلند از دیگر رسوم سنتی این کشور است.

حیات وحش

گونه‌های متنوع حیات وحش در پارک‌های ملی تایلند و سواحل و کوه‌های این کشور زندگی می‌کنند که می تواند یکی از دلایل سفر به تایلند برای گردشگرانی که دوستد دار حیات وحش هستند باشد. پارک ملی «خائو یای» در مرکز تایلند، محل زندگی ببرها و گرازهای وحشی است. اگر گردشگران کمی خوش‌شانس باشند می‌توانند چند فیل هم ببینند. قسمت جنوبی این کشور محل زندگی میمون‌ها است. گردشگران باید در سفر به تایلند مراقب باشند به این حیوان‌ها آسیب نزنند زیرا آزار حیوانات جریمه خواهد شد.

دلایل سفر به تایلند

سواحل

یکی از دلایل سفر به تایلند و از ویژگی‌های محبوب آن سواحل آن است. این سواحل تمیز و ماسه‌‌ای گردشگران زیادی را برای بهره بردن از نور آفتاب به خود جذب می‌کنند. تماشای غروب خورشید یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید در سفر به تایلند و بازدید در جزیره‌های این کشور انجام دهیم.