معروفترین غذاهای تایلندی
امتیاز ما

تایلند علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار به یک دلیل دیگر شهرت دارد و آن هم غذاهای خوشمزه است که در سراسر این کشور پیدا می‌شود. اگر قصد دارید به تایلند سفر کنید با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند را که در سفر به این کشور باید امتحان کنید به شما معرفی کنیم. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

معروفترین غذاهای تایلندی

توم یام گونگ

«توم یام گونگ» یا سوپ تند میگو یکی از غذاهای محبوب در تایلند است. این غذا با موادی مانند علف لیمو، فلفل، گیاه گالانگال، موسیر و سس ماهی پخت می‌شود. میگوی تازه و قارچ و در صورتی که فرم خامه‌ای دوست داشته باشید، شیر نارگیل به این غذا اضافه می‌شود. شهرهای زیبای تایلند

معروفترین غذاهای تایلندی

توم خا گای

«توم خا گای» تقریبا مشابه غذای توم یانگ است با این تفاوت که ادویه و فلفل کمتری در این غذا استفاده می‌شود. این غذا با مقدار زیادی شیر نارگیل سرو می‌شود که به آن حالت خامه‌ای و غلیظ می‌دهد. مانند خیلی از غذاهای تایلندی، سبزیجات از پایه اصلی این غذا هستند. برخلاف توم یانگ این غذا با مرغ سرو می‌شود.

سوم تام

«سوم تام» یا سالاد سبز و تند پاپایا یکی از غذاهای مربوط به شمال شرق تایلند است که در تمام این کشور محبوبیت زیادی دارد. این غذا دارای انواع مختلفی است. نوع کلاسیک این غذا با پاپایای سبز، گوجه‌فرنگی، هویج، بادام‌زمینی و میگوی خشک شده، شکر، سس ماهی، آب‌لیمو، سیر و انواع مختلف فلفل تهیه می‌شود. تمام این مواد با یکدیگر ترکیب می‌شوند و این غذای معروف تهیه می‌شود. رزرو هتل خارجی

معروفترین غذاهای تایلندی

لاب

«لاب» یا سالاد تند یک غذای تایلندی مربوط به شمال شرق این کشور است. این سالاد با گوشت، قارچ و نعنا تهیه می‌شود. لاب انواع مختلفی دارد و گوشت‌های مختلفی از جمله گوشت گاو یا مرغ در آن استفاده می‌شود. اگر به غذاهای تند علاقه ندارید پیشنهاد می‌شود این غذا را امتحان نکنید.

پاد پوک تونگ

«پاد پونگ تونگ» یا کدوی سرخ شده یکی از بهترین غذاهای تایلندی برای افراد گیاهخوار محسوب می‌شود. اگر این غذا را سفارش می‌دهید حتماً یک بشقاب برنج قهوه‌ای در کنار آن برای خود سفارش دهید تا طعم و مزه‌ای متفاوت را تجربه کنید.

پاد تای

«پاد تای» یا نودل سرخ شده‌ی تایلندی یکی از غذاهای ملی این کشور است و گردشگران زیادی در سفر به تایلند این غذا را امتحان می‌کنند. نودل سرخ شده‌ی تایلندی معمولاً با میگو یا مرغ سرو می‌شود اما نوع گیاهی آن هم طرفداران زیادی دارد. در هر کدام از دکه‌های فروش غذا در گوشه و کنار تایلند می‌توانید این غذای سالم و ارزان آن را پیدا کنید. چطور با بودجه کم به تایلند سفر کنم؟

معروفترین غذاهای تایلندی

پاک بونگ

«پاک بونگ» یکی از غذاهای معروف تایلند است که علت اصلی شهرت آن سالم بودن آن است. نوعی سبزی مانند اسفناج در روغن سرخ می‌شود و با سس سویا، خمیر سویا، سیر، فلفل و چندین نوع ادویه دیگر مزه‌دار می‌شود. این غذا به طور همزمان شور، ترش و تند است و شما هر نوع سلیقه غذایی که داشته باشید این غذا را دوست خواهید داشت. این غذا اغلب با سس صدف می‌شود. اما نوع گیاهی آن هم قابل دسترس است.

پانانگ

«پانانگ» یا کاری تایلندی نسبت به دیگر غذاهای تایلندی که با کاری طبخ می‌شوند تندی کمتری دارد. به همین دلیل به غذای محبوبی در میان گردشگران تبدیل شده است. این غذا در حالی که یک غذای تند محسوب می‌شود می‌تواند باعث رضایت افرادی که زیاد اهل غذای تند نیستند هم بشود. پانانگ اغلب با میگو سرو می‌شود اما اگر اهل خوردن گوشت نیستید غذاهای گیاهی را ترجیح می‌دهید می‌توانید نوع گیاهی آن را سفارش دهید.

معروفترین غذاهای تایلندی

گائنگ کئو وان

«گائنگ کئو وان» یکی از غذاهای تایلند مرکزی است. این غذا که با نام کاری سبز هم شناخته می‌شود یکی از تندترین غذاهای تایلندی محسوب می‌شود. در طبخ این غذا از شیر نارگیل و موادی مانند فلفل، زنجبیل، بادمجان استفاده می‌شود. برای اینکه از تندی این غذا کم کنید باید مقدار زیادی برنج بخارپز شده همراه با این غذا میل کنید. هتل های ارزان تایلند

خائو سوی

«خائو سوی» یا سوپ خامه ای نودل یکی از غذاهای مهم در شمال تایلند است. این غذا با گوشت مرغ یا گاو سرو می‌شود اما گیاهخواران می‌توانند نوع گیاهی آن را برای خود سفارش دهند. از دیگر مواردی که در این غذا استفاده می‌شود می‌توان به لیمو، فلفل، موسیر،ترشی و نودل تخم مرغی اشاره کرد. هر گردشگری که به تایلند سفر می‌کند باید حتماً این غذا را امتحان کند.

معروفترین غذاهای تایلندی

گای تاد

«گای تاد» یا مرغ سرخ شده ممکن است یک غذای ملی تایلندی محسوب نشود اما شهرت زیادی در این کشور دارد. این غذا با مزه‌دار کردن بال‌های مرغ در انواع ادویه‌ها، آرد برنج، سپس سرخ کردن آن تهیه می‌شود. این غذا به عنوان یک غذای بیرون‌بر بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود. شایعاتی که در مورد تایلند صدق نمی کنند