قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون
امتیاز ما

شهر بارسلون رستوران‌های زیاد و متنوعی دارد اما به‌ندرت می‌توان رستورانی را پیدا کرد که بتواند لقب قدیمی‌ترین رستوران شهر را به خود اختصاص دهد. چه رستوران‌های تاپاس که نسل‌ها است توسط یک خانواده اداره می‌شوند، چه رستوران‌های پر طرفداری که سال‌ها است پا برجا مانده و محبوبیت زیادی بین مردم به‌دست آورده‌اند، در سفر به اسپانیا باید حتما سری به قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون بزنید. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون آشنا شوید.. نکته حائز اهمیت برای ایرانیان اخذ ویزای اسپانیا است که در مقالات دیگر مجله گردشگری دورونزدیک کامل به آن پرداخته ایم. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون

رستوران

قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون 

خیلی از رستوران های شهر بارسلون ادعا می‌کنند قدیمی‌ترین رستوران این شهر هستند اما رستوران (Can Culleretes) قطعا لیاقت چنین لقبی را دارد. این رستوران در سال ۱۷۸۶ افتتاح شد و دلیل نام‌گذاری آن جمله‌ای است که سرآشپز اغلب تکرار می‌کنند؛ (Noies, culleretes) به معنای «دخترا، قاشق!) جمله‌ای است که سرآشپز بارها به پیشخدمتان می‌گوید تا آن‌ها را وادار کند ظروف، قاشق‌ها و چنگال‌ها را تمیز کنند. دیوارهای سالن غذاخوری این رستوران را نقاشی‌هایی از زندگی مردم طبقه‌ی «بورژوازی» یا طبقه‌ی متوسط اوایل قرن بیستم پر کرده است. علاوه‌بر نقاشی‌ها تصاویر برخی از برجسته‌ترین مشتریان این رستوران هم به‌ چشم می‌خورد. این رستوران دارای منوی متنوعی از انواع گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و پیش‌غذاهایی از غذاهای گرم و سرد گرفته تا سوپ و سالاد و غذاهای متنوع محلی است.

رستوران ۷ Portes

رستوران «سون پورتس»(۷ Ports) در قسمت ورودی دارای هفت در است که همین هفت در باعث شده‌اند این رستوران سون پورتس نام بگیرد. این رستوران در دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی افتتاح شد و در ابتدا به عنوان یک کافه شروع به فعالیت کرد. سیاستمداران داخلی، هنرمندان، تاجران و کاسب‌ها از مشتریان ثابت این کافه هستند. در دهه‌ی ۱۹۶۰ این رستوران به عنوان یکی بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی و پائیا در منطقه‌ی «ال‌بورن» شناخته شد. سالن غذاخوری این رستوران بسیار زیبا است و زرق و برق دوران قدیم حس و حال خاصی به افرادی که به این رستوران می‌آیند می‌بخشد. زمین کاشی‌کاری شده و دیوارهای چوبی از دیگر جذابیت‌های این رستوران هستند.  مراکز خرید ارزان بارسلون

رستوران اِلس کواترِ گتس

 

قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون 

رستوران «اِلس کواترِ گتس» (Els Quatre Gats) یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون است. نام این رستوران در زبان کاتالان به معنای «چهار گربه» است و با الهام از کافه‌ی (Chat Noir) ساخته شد. این رستوران در واقع یک کافه‌ی ادبی است که در زمان‌های گذشته یکی از پاتوق‌های پابلو پیکاسو در زمان اقامتش در بارسلون بوده است. علت شهرت زیاد این رستوران هم همین مسئله است. فضای داخلی این رستوران بسیار جذاب است و با ورود به آن احساس می کنید وارد دنیای قدیم شده‌اید. آثار هنری زیادی که روی دیوارهای این رستوران نصب شده‌اند و همگی آثار هنری اصل هستند، به زیبایی این مکان افزوده‌اند. منوی این رستوران دارای انواع مختلفی از غذاهای سنتی کاتالان ازجمله غذاهای دریایی و انواع گوشت است.

رستوران کان پینِدا

رستوران «کان پیندا»(Can Pineda) از مناطق توریستی فاصله‌ی زیادی دارد و به همین دلیل به راحتی در دسترس نیست. برای پیدا کردن این رستوران که در محله‌ی «اِل کلوت» واقع شده باید از افراد محلی راهنمایی بخواهید. کان پیندا در سال ۱۹۰۴ ساخته شد و از آن زمان تا کنون تغییرات چندانی نداشته است. همه‌ی وسایل داخل رستوران اعم از وسایل چوبی و تصاویر مشتریان سابق رستوران که روی دیوارها نصب شده، از ویژگی‌های جالب رستوران کان پیندا هستند. منوی این رستوران بسیار متنوع و بروز است و می‌توانید علاوه برغذاهای مختلف و جدید از غذاهای کلاسیک کاتالان که به بهترین شکل طبخ و سرو می‌شوند امتحان کنید. زیباترین خیابان های بارسلون

رستوران لوس کاراکولِس

قدیمی‌ترین رستوران‌های بارسلون 

رستوران «لوس کاراکولِس» (Los Caracoles) در نزدیکی خیابان معروف «لا رامبلا» واقع شده و یک رستوران سنتی اسپانیایی با سالنی دنج و قدیمی است که یادآور دوران گذشته است. رستوران لوس کارلوس در سال ۱۸۳۵ افتتاح شد و نامش را از یکی از غذاهای معروف و محبوب منوی خود به نام حلزون و غذاهای کبابی گرفته است. در منوی این رستوران غذاهای متنوعی از غذاهای دریایی و ماهی‌های مختلف گرفته تا پائیا و تاپاس‌های سنتی به چشم می‌خورد.

رستوران بار الکتریسیتات

رستوران «بار الکتریسیتات» به معنای «بارِ الکتریسیته» یکی از رستوران‌های قدیمی بارسلونا است. علت شهرت این رستوان این است که این بنا اولین مکانی بود که در محله‌ی کارگر‌ «لا بارسلونتا»، نیروی برق دریافت کرد. در رستوران بار الکتریسیات هنوز هم می‌توان در آن تاپاس‌های سنتی را با قیمت‌های ارزان محلی پیدا کرد. این رستوران، اتمسفری آرام و دوستانه دارد و انواع نوشیدنی‌ها و تاپاس‌های گرم و سرد ازجمله «بومبا» را سرو می‌کند. بومبا نوعی کوفته است که از خرده‌های نان و سیب‌زمینی که با گوشت و سس گوجه‌فرنگی تند پر شده تهیه می‌شود.  معروف ترین غذاهای اسپانیایی

رستوران آنتیگا کاسا رافائل

رستوران «آنتیگا کاسا رافائل» که در سال ۱۸۷۳ افتتاح شد سال‌ها است توسط نوادگان موسس این رستوران، «رافائل جورنت» اداره می‌شود. در این رستوران غذاهای خانگی با قیمت‌های مناسب سرو می‌شوند. این رستوران در خیابان اصلی محله‌ی گران‌قیمت «ساریا» واقع شده و دارای منوی متنوعی از انواع غذاهای اسپانیایی است. منوی غذایی این رستوران شامل باقلا و ماهی‌های مرکبی که در جوهر خودشان پخته شده‌اند، استیک‌های آب‌دار و دسرهای خانگی است.