شهرهای مدیترانه‌ای
امتیاز ما

سواحل مدیترانه‌ای با آب‌های نیلگون، تپه‌های سنگی و معماری باشکوه، جایگاه زیباترین مناظر و شهرهای در جهان هستند. از مراکش تا موناکو، اسپانیا تا ترکیه، امروز در ممجله گردشگری دورونزدیک با زیباترین مقاصد گردشگری در مدیترانه آشنا خواهید شد. خرید ارزان بلیط هواپیما

زیباترین مقاصد گردشگری در مدیترانه

سانتورینی در یونان

 

«سانتورینی» در یونان به دلیل خانه‌های سفید رنگی که تضاد زیبایی در مقابل صخره‌های آتشفشانی جزیره دارند، شهرت دارد. جزیره‌ی سانتورینی یکی از زیباترین جزیره‌های یونان به‌شمار می‌رود.

سینک تر در ایتالیا

«سینک تر» یا پنج سرزمین که از سال ۱۹۹۷ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از خانه‌های رنگارنگی ست که یک دهکده را شکل داده‌ و بر لبه‌ی یک پرتگاه قرار گرفته‌اند. یک راه‌آهن قدیمی مربوط به قرن نوزدهم هم از این دهکده عبور می‌کند.

کولیور در فرانسه

شهرهای مدیترانه‌ای کولیور

بندر زیبایی که در مرز اسپانیا و فرانسه و در نزدیکی رشته‌کوه «پیرنه» قرار گرفته تاکنون الهام‌بخش هنرمندان زیادی ازجمله «پابلو پیکاسو» بوده است.

بارسلون در اسپانیا

بارسلون یکی از زیباترین، تاریخی‌ترین و پرهیجان‌ترین شهرهای مدیترانه‌ای است. محله‌ی قدیمی و گوتیک دارای زیباترین بازارهای مواد غذایی است و هر گردشگری باید یک‌بار هم که شده به شهر بارسلون سفر کند.

خلیج کوتور در مونته نگرو

خلیج «کوتور» در مونته‌نگرو آب‌وهوای مدیترانه‌ایِ بسیار خوبی دارد و یکی از مرطوب‌ترین مکان‌ها در اروپا است؛ حتی در برخی مناطق رودخانه‌های یخی هم دیده می‌شود. این خلیج از سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

 

والنسیا در اسپانیا

شهرهای مدیترانه‌ای والنسیا

والنسیا که به دلیل جشنواره‌ها و فستیوال آتش‌بازی «لاس فالاس» که سالانه برگزار می‌شوند شهرت دارد، سومین شهر بزرگ در اسپانیا است. این شهر توسط مردم روم باستان تاسیس شد و امروزه یکی از زیباترین شهرهای مدیترانه‌ای است که یکی از مهم‌ترین موزه های هنر و علم را در خود جای داده است. بهترین سواحل اسپانیا

آتن در یونان

آتن، مهد دموکراسی و تمدن و منزلگاه معابد باستانی، آکروپولیس و چندین آثار تاریخی و با ارزش دیگر است که هر گردشگری باید حتما یک بار به آن سفر کند مخصوصا اگر به تاریخ و هنر علاقه دارد. مکان هایی که در یونان باید دید

آنتالیا در ترکیه

آنتالیا که به سواحل فیروزه‌ای شهرت دارد، شهری تاریخی با جاذبه‌های گردشگری زیاد و کافه‌ها و رستوران‌های مدرن است.

والتا در مالتا

شهرهای مدیترانه‌ای والتا

پایتخت کشور کوچک مالتا، یک شاهکار از دوران «باروک» است که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد. این شهر که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود دارای معماری‌های باشکوهی از دوران مدرن، نئوکلاسیک و باروک است.

کن در فرانسه

کَن که به دلیل جشنواره‌ی فیلم کن شهرت زیادی دارد با داشتن درختان نخل زیبا، کاخ‌ها، بوتیک‌های برندهای بین‌المللی و هتل‌های لوکس از زیباترین مقاصد مدیترانه‌ای است.

دوبروونیک در کرواسی

 

یکی از پربازدیدترین شهرهای مدیترانه‌ای دوبروونیک در کرواسی است که در هر زمانی از سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در فصل تابستان می‌توانید از ساحل و دریای زیبای دوبروونیک لذت ببرید درحالی‌که در فصول سردتر می‌توانید از شهر تاریخی و خیابان‌های سنگفرش این شهر بازدید کنید.

مارسی در فرانسه

مارسی، یکی از بزرگ‌ترین بنادر مدیترانه‌ای است و یکی از زیباترین شهرهایی که می‌توانید در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. این شهر، شهری تاریخی با فرهنگی غنی است که قطعا ارزش دیدن را دارد.

ونیز در ایتالیا

شهرهای مدیترانه‌ای ونیز

شهر معروف ونیز یکی دیگر از زیبایی‌های مدیترانه‌ای است. قایق‌سواری در میان شبکه‌ای از کانال‌های به هم پیوسته که از بناهای رنسانسی عبور می‌کنند، چیزی است که باید حتما تجربه کرد.

تطوان در مراکش

تطوان، جواهری در سواحل آفریقای شمالی است که در دامنه‌ی کوه‌های «ریف» قرار گرفته است. این شهر که غنی از فرهنگ اسپانیایی-عربی از دوران «رکونکیستا» است، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

میکونوس در یونان

شهرهای مدیترانه‌ای میکونوس

میکونوس در اوایل قرن بیستم جزیره‌ای دورافتاده و منزوی بود اما اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری مدیترانه‌ای تبدیل شده است. اگرچه گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند اما هنوز زیبایی‌های طبیعی خود را حفظ کرده است.

پافوس در قبرس

گفته می‌شود پافوس محل تولد الهه‌ی عشق، «افرودیت» است. این شهر با داشتن معابد باستانی و کاخ‌های قرون وسطایی یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که دارای شب‌هایی زیبا و پر انرژی است و یکی از مقاصد ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی به‌شمار می‌رود.

 موناکو در فرانسه

موناکو خانه‌ی برخی از ثروتمندترین مردم اروپا، و سرزمین خودروهای پر سرعت و عمارت‌های باشکوه است. موناکو یکی از مکان‌هایی است که باید حتما از آن دیدن کنید.

پالرمو در سیسیلی

پالرمو، پایتخت سیسیلی، دارای جاذبه‌های تاریخی و معماری بسیار است و قدمت برخی از بناهای آن به قرن نهم میلادی باز می‌گردد. در پالرمو می‌توانید شاهد شاهکارهایی از دوران «بیزانس»، «باروک» و «گوتیک» باشید.

ناپل در ایتالیا

ناپل، خانه‌ی پیتزای ایتالیایی و مافیای «کامورا» یکی از شهرهای مدیترانه‌ای با شگفتی‌های باستانی است که دارای بناهای تاریخی زیبا، کاخ‌های باشکوه و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه است.

فرمنترا، جزایر بالئاریک در اسپانیا

فرمنترا یکی از جزایر آرام و زیبای «بالئاریک» است که با قایق تنها ۳۰ دقیقه با ایبیزا فاصله دارد. این جزیره با آب‌های نیلگون احاطه شده و سواحل ماسه‌ای سفید رنگ و زیبای آن منظره‌ی شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است.