سفر به مالدیو
امتیاز ما

افراد زیادی به‌ دنبال گذراندن سفرهای رویایی در مالدیو هستند. آب‌های زلال و نیلگون، سواحل ماسه‌ ای و سفید، ماهی‌های کوچک در آب‌های کم‌عمق و آسمان آبی از جمله طبیعت مالدیو هستند که همه‌ ی ما در تصاویر مالدیو دیده‌ ایم. پیش از سفر به مالدیو نکاتی را باید بدانید که امروز در مجله ‌ی گردشگری دورونزدیک به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مالدیو از حدود ۲۰۰۰ جزیره‌ی کوچک ساخته شده است

 سفر به مالدیو

بله درست خواندید. مالدیو از ۱۱۹۰ جزیره‌ی خصوصی که در اقیانوس هند، در قسمت پایینی کشور هند و سریلانکا واقع شده‌ اند تشکیل شده است. این جزایر به سختی روی نقشه قابل دیدن هستند.

همه‌ جزایر دارای سکنه نیستند

 سفر به مالدیو

از ۱۱۹۰ جزیره‌ی مالدیو تنها ۲۰۰ جزیره دارای سکنه هستند و ساکنان این جزیره‌ها از طریق کشاورزی و ماهیگیری زندکی خود را می‌ گذرانند. جزیره ‌های خالی از سکنه به عنوان زمین کشاورزی، مراکز صنعتی یا مکانی برای پیک‌ نیک استفاده می ‌شوند. گردشگران نیز می‌توانند از این جزایر برای یک تعطیلات خصوصی استفاده کنند. خرید بلیط هواپیما تهران مالدبو

همه جزیره ها طبیعی نیستند

 

اگرچه تصور می‌شود بیشتر جزیره‌های مالدیو توسط آتشفشان‌ها ساخته شده باشند اما در حقیقت بیشتر این جزیره‌ها به دست انسان ساخته شده‌اند. برای مثال جزیره ‌ی «هول‌هوماله» که یکی از نزدیک ‌ترین جزایر به فرودگاه اصلی است، جزیره ‌ای مصنوعی است که در سال ۲۰۰۴ با ماسه و سیمان ساخته شد و دارای ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت است.

برخی از جزایر ناپدید می شوند

 

بیش از ۱۰۰ جزیره به دلیل بالا آمدن سطح آب دریا ناپدید شده ‌اند. جزایر باقی‌ مانده هم با بالا آمدن سطح آب دچار مشکل می‌ شوند.

سواحلی که در شب می درخشند

 سفر به مالدیو

برخی از جزایر مالدیو در هنگام شب کاملا درخشان می ‌شوند و تصویری مشابه آسمان پر از ستاره در امواج تیره‌ی آب به نمایش می ‌گذارند. برخی ادعا می‌ کنند این پدیده به علت وجود پلانکتون‌های بیولومینسنت است. دیدن این پدیده ‌ی شگفت‌انگیز یک تجربه‌ ی فراموش نشدنی است.

جمعیت مالدیو ۱۰۰درصد مسلمان هستند

تنها کشور جهان که علاوه بر مالدیو دارای ۱۰۰درصد جمعیت مسلمان است عربستان سعودی است. بهتر است این نکته را قبل از سفر به مالدیو بدانید. در طول ماه مبارک رمضان کارکنان فرودگاه‌ ها و تفریح‌ گاه‌‌ها چیزی نمی ‌خورند و نمی‌ نوشند و برخی تفریح‌ گاه ‌ها مغازه‌ ها و مراکز خدماتی هنگام نماز بسته می‌شوند.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

هر تفریح گاه دارای جزیره خصوصی خود است 

 سفر به مالدیو

ممکن است کمی تعجب‌ آور باشد اما هر تفریح‌ گاه یک جزیره‌ ی جداگانه دارد. این به این معناست که رویای تصور خود در یک جزیره ‌ی دورافتاده با سفر به مالدیو تعبیر می‌شود. بیشتر این جزایر بسیار کوچک هستند و شما ممکن است افراد مختلف را در طول یک روز چندین بار ببینید. مرکز خرید، سینما، سرگرمی و رستوران در خارج از تفریح‌ گاهی که در آن به‌ سر می‌ برید وجود ندارد.

 

ویلاهای روی آب آنقدر هم جذاب نیستند

 سفر به مالدیو

شاید همه‌ی شما با دیدن تصاویر زیبای ویلاهای روی آب، رویای سفر به مالدیو را در سر داشته باشید. این خانه‌ های کوچک ممکن است خیلی جالب و آرامش‌بخش به‌نظر برسند اما برای همه مناسب نیستند. با وجود مناظر زیبایی که به نمایش می ‌گذارند و این‌که شما خانه‌ ی شخصی خود را روی اقیانوس دارید این خانه ‌ها از تفریح‌ گاه فاصله‌ ی بسیار زیادی دارند. برخی از آن‌ها خصوصی نیستند، سرویس ‌های بهداشتی تمیزی ندارند و اسکله‌ های تاریکی دارند که پرسه زدن روی آن‌ ها ترسناک به‌ نظر می ‌رسد.

آب‌ های مالدیو با دیگر جاها متفاوت هستند

 

شاید این موضوع را تاکنون نمی ‌دانستید. بیشتر آبی که در مالدیو می‌نوشید توسط سیستم نمک ‌زدایی اسمز معکوس تصفیه و تولید شده است. این فرآیند آب را کاملا پاکیزه و قابل آشامیدن می ‌سازد اما همه‌ی مواد معدنی را از آب خارج می‌کند.

ورود برخی از کالاها به مالدیو ممنوع است

به دلیل این‌که مالدیو کشوری مسلمان است ورود برخی از کالاها به این کشور ممنوع است. ورود گوشت خوک، الکل، محصولات تنباکویی بدون هشدار سلامت و هر نوع متون مذهبی ممنوع است.

پرواز به تفریح گاه ها هزینه سفر به مالدیو را دو برابر می کند

پرواز شما از فرودگاه ماله به تفریح‌ گاه ‌ها ممکن است تنها ۱۵ دقیقه طول بکشد اما این به معنای ارزان بودن سفر نیست. هزینه‌ی سفر شما ممکن است از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار اضافه شود.

شما می توانید در زیر جزیره ها غواصی کنید

 سفر به مالدیو

یکی از تجربه ‌ها ی هیجان ‌انگیزی که می‌ توانید در سفر به مالدیو داشته باشید، غواصی در زیر آب و دیدن لایه‌ های زیبا از مرجان‌ ها و گونه‌ های شگفت‌ انگیز دریایی است. از طبیعت مالدیو بیشتر بخوانید