زلال‌ترین آب‌های دنیا
امتیاز ما

گاهی‌اوقات، تنها چیزی که باعث می‌شود از هیاهوی روزگار اندکی خلاص شویم، نگاه کردن به آبی زلال دریا، رودخانه یا دریاچه‌ای است که پاکی و زیبایی را منعکس می‌کند. برخی از نقاط دنیا دارای زیباترین و شفاف‌ترین آب‌های دنیا هستند. آب‌هایی به معنای واقعی کلمه آبی که زلال بودن‌شان، دیدگان هر گردشگری را متعجب می‌کند. اما این آب‌های زلال در کدام نقاط جهان قرار دارند؟ با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید:

زلال‌ترین آب‌های دنیا

۱.اِگرِمنوی، یونان Egremnoi

ساحل اِگرِمنوی یونان، یکی از جذاب‌ترین نقاط دنیا برای گذراندن تعطیلات است. اگر دوست دارید که از آبی‌ترین آب‌های دنیا دیدن کنید باید حتما به یونان هم بیاندیشید. برای رسیدن به این ساحل، نیاز به عبور از تپه‌هایی با شیب تند وجود دارد و کمی دسترسی به ساحل دشوار است. البته نه به این معنی که شدنی نیست و کار افراد حرفه‌ای است. بلکه به این معنا که برای رسیدن به ساحل اگرمنوی با یک سطح خیلی صاف رو به رو نیستید و به همین خاطر است که با ساحلی شلوغ رو به رو نمی‌شوید. چشمه های آبگرم

اِگرِمنوی، یونان Egremnoi

۲.کُنسُن، ویتنام Con Son

کُنسُن، یکی از جزایر بی‌نظیری است که سواحلی با شن‌های طلایی و آبی به زلالی اشک چشم دارد. این جزیره زیبا در کشور ویتنام قرار دارد و با پا گذاشتن به آن، احساس می‌کنید که تکه‌ای از بهشت را در خواب می‌بینید.

کُنسُن، ویتنام Con Son

۳.دریاچه فایو فلاوِر، چین Five-Flower Lake, Jiuzhaigou National Park

در کشور پهناور چین هم یکی از دریاچه‌های زلال دنیا قرار دارد. آبشاری به شدت زیبا به دریاچه فایو‌فلاور می‌ریزد. درختانی که در حاشیه دریاچه قرار گرفته‌اند هم حالتی شبیه یک قاب زیبا را برای آب‌های دریاچه‌ای ایجاد می‌کنند که دیدن آن از نزدیک می‌تواند رویایی باشد. پر آب ترین کشورها

دریاچه فایو فلاوِر، چین Five-Flower Lake, Jiuzhaigou National Park

۴.جزیره هَولاک، هندوستان Havelock Island

در خیلج بنگال، جزیره هَولاک واقع است. جزیره‌ای با آب‌های بی‌نهایت زلال؛ آبی که از دیدن آن لذت خواهید برد. برای کسانی که طرفدار غواصی در نقطه‌ای خلوت و آرام از دنیا هستند و دوست دارند، آبی‌ترین و زلال‌ترین آب‌های دنیا را با چشمان خود ببینند، قطعا این جزیره دیدنی خواهد بود.

جزیره هَولاک، هندوستان Havelock Island

۵.دریاچه پِیتو، کانادا Peyto Lake, Alberta

این دریاچه آب زلال خود را مدیون کوه‌های یخی است. از قله کوه بو(Bow) به زیبایی می‌توان شاهد یکی از زلال‌ترین آب‌های دنیا در دریاچه پیتو بود. کوه‌نوردی در این ناحیه زیاد دشوار نیست و افرادی که سررشته‌ای از کوهنوردی ندارند هم می‌توانند آن را فتح کنند و منظره زیبای دریاچه پیتو را شاهد باشند.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

دریاچه پِیتو، کانادا Peyto Lake, Alberta

۶.جزایر مالدیو The Maldives

جزایر مالدیو، صاحب یکی از زیباترین سواحل دنیا هستند. آب‌های این جزایر، درخشنده و زلال است. مراکز گردش و بازی آبی، سالن‌های اسپا و امکانات تفریحاتی متعددی که در جزایر مالدیو تعبیه شده از آن یکی از مقاصد درجه‌ یک و دلخواه را برای سلبریتی‌ها به وجود آورده است. اگر شما هم به دنبال یک سفر پر از آرامش و دیدن جزایر مرجانی زیبا، آب‌هایی زلال و در کل طبیعتی دیدنی دارید باید به مالدیو فکر کنید.

مالدیو، ۳۰۰ کیلومتر مربع - Maldives

در آخر زلال‌ترین آب‌های دنیا

زلال‌ترین آب‌های دنیا در نقاط مختلفی از جهان قرار دارند. این شفافیت و زلالی باعث شده است تا تورهای مختلفی به سمت این مقاصد گردشگری درجه یک به حرکت درآیند. امیدواریم که گردشگران و تماس انسان با این گنجینه‌های طبیعی ایده‌آل به شکلی دوستانه و بدون آلوده کردن محیط زیست تداوم بیابد.