دیدنی‌ترین مکان‌های جهان
امتیاز ما

در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که تا فهرستی از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان را تهیه کنید. عمر و فرصت‌های ما برای مسافرت در زندگی محدود است. پس چه چیزی بهتر از این که فرصت را غنیمت بدانیم و پیش از آن که آفتاب عمرمان غروب کند دل به سفر بسپاریم و به دیدنی‌ترین مکان‌های جهان برویم؟ در این زمینه لازم است تا گذشته از شرایط مالی و مدت زمانی که برای گذراندن تعطیلات در اختیار داریم، فهرستی از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان را آماده کنیم. به نظر می‌رسد چنین فهرستی پایان نداشته باشد چراکه دنیای ما پر از جاهای دیدنی است.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

هرم بزرگ جیزه در مصر اولین مقصد دیدنی ترین مکان های جهان 

این هرم جزو عجایب هفت‌گانه دنیا و یکی از شاهکارهای معماری است که دارای اتاق‌های دفن جسدهای مومیایی است. ساخت این هرم را به ۲۵۶۰ سال پیش از میلاد نسبت می‌دهند. نکته دیگر این که اهرام ثلاثه مصر با قدمت ۳۸۰۰ ساله از جمله مکان‌هایی است که باید از نزدیک دید. با مجله دورنزدیک همرا باشید تا با نکات مهم پیش از سفر به مصر آشنا شوید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

یادمان استون‌هنج در انگلیس

یکی دیگر از  دیدنی‌ترین مکان‌های جهان یادمان استون‌هنج در انگلیس است. این یادمان متشکل از ۲۵ تن صخره است که ۳۰۰۰ سال پیشینه تاریخی دارد و باستان‌شناسان آن را از نظر معماری رازآلود می‌دانند. تماشای یادمان استون‌هنج در انگلیس را در هنگام غروب آفتاب به همراه شنیدن قطعه موسیقی رؤیایی به شما پیشنهاد می‌کنیم.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

دره عمیق گرَند کَنیِن در ایالات متحده آمریکا

این دره عمیق به طول ۲۰۰ مایل است که رودخانه کلورادو در آن جریان دارد و از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان است که دهان هر گردشگری با دیدن آن از تعجب باز می‌ماند. در دره عمیق گرَند کَنیِن می‌توانید در سایه صخره‌های غول پیکر به تماشای لایه‌های زیبای آتش‌فشانی بنشیند و غروبی خاطره‌انگیز برای خود رقم بزنید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

دیوار بزرگ چین

این دیوار که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش بنا شده از دل کوه‌های باشکوه گذر می‌کند و چشم‌اندازی دیدنی در برابر دیدگان مسافران خلق می‌کند. دیوار بزرگ چین با هدف محافظت این کشور از هجوم دشمنان و تامین امنیت جاده تجاری ابریشم ساخته شده است. دیوار بزرگ چین مکانی تماشایی برای کسانی است که عاشق ترکیب رؤیایی تاریخ و طبیعت‌اند.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

پارک ملی ردوود در ایالت متحده آمریکا 

درخت‌های این پارک با بیش از ۹۰ فوت ارتفاع که گاه تا ۳۰۰ فوت هم می‌رسد در شمال ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است. تماشای درخت‌های آسمان‌خراش پارک ملی ردوود را هیچ مسافری نباید از دست بدهد. خرید بلیط هواپیمای ارزان تهران لس آنجلس.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

پارک ملی یلواستون در ایالت متحده آمریکا

پارک ملی یلواستون که در سه ایالت وایومینگ، مونتانا و آیداهو امتداد یافته در فصل بهار چنان شکوهی دارد که دوستداران طبیعت آن را جستجو می‌کنند. کافی است یک بار به دیدن این پارک بروید تا از فرط تعجب انگشت به دهان شوید و تصویری از بهشت برین را ببینید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

تاج محل در شهر آگره هندوستان

این بنای تاریخی در سال ۱۶۳۱ میلادی به دستور شاه جهان ساخته شد و سپس آن را به زن ایرانی خود پیشکش کرد. تاج محل که عمارتی است بنا شده با سنگ‌های مرمر خیره‌کننده در دنیای معماری شاهکار به شمار می‌آید. سالانه بیش از سه میلیون نفر از تاج محل دیدن می‌کنند و جزو میراث جهانی یونسکو است و در حقیقت از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان است که می‌توانید در ایام تعطیل روی آن حساب ویژه باز کنید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

مجموعه معابد انگکور وات در استان سیم ریپ کامبوج

انگکور وات در قرن ۱۲ میلادی با ترکیبی از بناهای تاریخی بودیست و هندو ساخته شد و در فهرست معابدی قرار دارد که حتما باید آن را از نزدیک دید. در این محل فیلم‌های مشهوری همچون «مهاجم مقبره» و «ایندیانا جونز»  ساخته شده‌اند. بازدید از مجموعه معابد انگکور وات را حتما در فهرست دیدنی‌ترین مکان‌های جهان خود بگذارید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

ماچو پیچو در پرو

قدمت این شهر کهن با قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد و بر بالای دره مقدس واقع شده است. ماچو پیچو در حقیقت قلعه‌ای باستانی متعلق به امپراتوری اینکا است که بر روی کوهی به ارتفاع ۷۹۰۰ فوت قرار گرفته است. گرداگرد این شهر را رشته‌ کوه دیدنی آند فراگرفته است.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

آبشار ویکتوریا در زامبیا

این آبشار با ارتفاع ۳۵۴ متر بلندترین آبشار جهان است. بیش از ۲۶۰ هزار گالن آب در لحظه از این آبشار سرازیر می‌شود. هنگام دیدن این آبشار می‌توانید از رنگین کمانی که بر فراز آن ظاهر می‌شود عکس‌های به یاد ماندنی بگیرید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

شهر ونیز در ایتالیا

شهری هزارتو با آبراهه‌های جادویی که همه دوستداران تاریخ و تمدن بشری را به سوی خود فرامی‌خواند. در ونیز می‌توانید پاستای لذیذ ایتالیایی نوش جان کنید و از نزدیک و در میدان سن مارکو به تماشای برج کج پیزا بنشنید. جاذبه های گردشگری ایتالیا به قدری زیاد است که پیش از سفر حتما باید برای ان برنامه ریزی دقیقی داشت.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

شهر بیت‌المقدس در فلسطین اشغالی 

شهری تاریخی که محل تلاقی و زیستگاه مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بوده است. بیت‌المقدس علاوه بر بناهای باستانی از قبیل «دیوار نُدبه» و «کوه معبد» شهر بازارهای شلوغ و دیدنی است. این شهر همچنین جزو میراث جهانی یونسکو است.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

سد بزرگ مرجانی در استرالیا

شیرجه زدن و غوطه‌ خوردن در آب واقع شده در پشت سد بزرگ مرجانی در استرالیا از جمله سعادت‌هایی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. در این دریاچه ۱۴۰۰ مایلی می‌توانید شاهد حیات گونه‌های جاندار متنوعی باشید. برای اطلاع از هزینه سفر به استرالیا با ما در مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشد.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

شهر ریو د ژانیرو در برزیل

در این شهر که «شهر شگفت‌انگیز» نام دارد مجسمه‌ای بزرگ از عیسی مسیح قرار گرفته که شهرت جهانی دارد. ریو د ژانیرو که دومین شهر بزرگ برزیل است دارای سواحل زیبا و جزیره‌هایی با جنگل‌های هول‌انگیز است. در این شهر جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود که ضمن آن مردم در خیابان‌ها به شادمانی می‌پردازند. شما نیز می‌توانید با شرکت در این شادی‌ها چند روزی را به دور از مسایل زندگی سپری کنید و با فرهنگ مردم برزیل بیشتر آشنا شوید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان

ایسلند

کلام از توصیف طبیعت زیبا و جزیره آتش‌فشانی این کشور که در آتلانتیک شمالی قرار دارد عاجز است. با دیدن کوه‌های آتش‌فشانی، آبشارهای متعدد و چشمه‌های آب گرم چنان سر ذوق می‌آیید که از خود بی‌خود می‌شوید. می‌توانید دوچرخه‌ای کرایه کنید و گشتی در دهانه‌های آتش‌فشانی، کوه‌های یخی و صخره‌های منجمد بزنید.

دیدنی‌ترین مکان‌های جهان