مکان رویایی اسپانیا
امتیاز ما

طبیعت دیدنی اسپانیا مملو از مکان‌ و بناهای رویایی است و این فراوانی مناظر به حدی زیاد است که انتخاب یکی از آن‌ها بسیار دشوار و گیج کننده شده است. خبر خوب این که دیگر نیازی به انتخاب‌های سخت و دشوار ندارید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا لیستی از یازده مکان رویایی در اسپانیا را به شما معرفی کنیم، مکان‌هایی که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.

«ساگرادا فامیلیا» (Sagrada Familia)، «بارسلونا» (Barcelona)

ساگرادا فامیلیا بارسلونا | اسپانیا

شهر بارسلونا خود به خودی خود بسیار زیباست، اما شاهکار ناتمام «آنتونی گائودی» (Antoni Gaudi)، کلیسای ساگرادا فامیلیا هوش را از سر می‌پراند. کلیسای ساگرادا فامیلیا به همراه چند مکان دیگر ساخته شده توسط گائودی در بارسلونا، عنوان میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است. ساخت این بنای مشهور به سال ۱۸۸۲ برمی‌گردد، و با این که گائودی در سال ۱۹۲۶ درگذشت، ساخت و ساز این بنا تا به امروز ادامه دارد. رویدادهای هنری وبلاگ‌ها ی اسپانیا

پیش‌بینی می‌شود که ساخت ساگرادا فامیلیا تا سال ۲۰۲۶ به طول انجامد. این کلیسا شامل ۱۸ برج مجزا خواهد بود و زمانی که این بنا کامل شود به احتمال زیاد بلندترین کلیسای دنیا لقب خواهد گرفت. با وجود انجام عمیات عمرانی در این مکان ، بازدید‌کنندگان می‌توانند از محوطه‌ی داخل و خارج این مجموعه دیدن کنند. حتی برای دیدن مناظر جذاب از بارسلونا می‌توانید بالای برج‌های باریک کلیسا بروید.

برای باز‌دید ازاین کلیسا از قبل بلیط تهیه کنید تا در صف‌های طولانی معطل نشوید. به هر حال این بنا معروف‌ترین جاذبه‌ی توریستی بارسلونا است که در سال حدود ۳ میلیون بازدیدکننده دارد.

«گوگنهایم» ( The Gugenheim) ، «بیلبائو» (Bilbao)

گوگنهایم بیلبائو | اسپانیا

موزه گوگنهایم که توسط معمار مشهور، « فرانک گری» (Frank Gehry) طراحی شده است، دارای یکی از منحصر به فردترین طراحی‌های دنیا است. نمای خارجی آن که با لایه‌های عظیم شیشه و تیتانیوم پوشیده شده است، طوری طراحی شده است که بیشترین جذب نور خورشید را داشته باشد. قدیمی ­ترین رستوران­ ها­ی بارسلونا

این موزه‌ی هنر‌های معاصر در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است، و مجموعه‌ دائمی آن شامل کارهایی از «روتکو»(Rothko)،«ریچارد سرا» (Richard Serra)،«بسکیا»(Basquiat)،«انسلم کیفر» (Anselm Kiefer)،«لویس بورخس» (Louise Bourgeois)و «جف کونز»(Jeff koons) می‌باشد. دیدن ساختمان باشکوه موزه از زوایای مختلف که در ساحل رودخانه‌ی نرویون بنا شده است ، همانند دیدن آثار هنری داخل آن جذاب است.

بعد از یک روز کاملا هنری ، حتما برای خوردن مقداری «پینچو» (pincjos) که بیلبائو برای آن معروف است توقف کنید.

کانال آب، «سگوویا» (Segovia)

سگوویا | اسپانیا

کانال آب سگوویا که در حفظ آن بسیار تلاش شده است به قرن ۱ میلادی برمی‌گردد. این سازه غول‌آسا حدود ۹ مایل کشیده می‌شود تا به مرکز شهر برسد. این کانال به همراه کلیسای مرجع و قلعه سحرانگیز، سگوویا را به مکانی ایده‌آل برای یک سفر یک روزه از مبدا مادرید تبدیل می‌کند.

بعد از اینکه از تمام جاذبه های توریستی دیدن کردید ، حتما سری به یکی از رستوران ها‌ی شهر برای خوردن غذای مخصوص سگوویا بزنید. بچه گراز کباب شده که در اسپانیایی با نام «کوچینیلو» (cochinillo) شناخته می‌شود.