مکان رویایی اسپانیا
امتیاز ما

طبیعت دیدنی اسپانیا مملو از مکان‌ و بناهای رویایی است و این فراوانی مناظر به حدی زیاد است که انتخاب یکی از آن‌ها بسیار دشوار و گیج کننده شده است. خبر خوب این که دیگر نیازی به انتخاب‌های سخت و دشوار ندارید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا لیستی از یازده مکان رویایی در اسپانیا را به شما معرفی کنیم، مکان‌هایی که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.

 

«آلهامبرا» (The Alhambra) ، «گرانادا» (Granada)

آلهامبرا گرانادا | اسپانیا

آلهامبرا یکی از منحصر به فردترین قلعه‌های دنیا است. این قلعه در سال ۸۸۹ توسط مسلمانان شمال آفریقا ساخته شده و بعدها توسط پادشاهان مسیحی بازسازی شده است. این قلعه نمونه بسیار خوبی از تلفیق سبک‌های مختلف معماری و هنر است.

این قلعه که عنوان میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است، بر روی یک تپه‌ای واقع شده است که نه تنها گردش در خود قلعه جذاب است، بلکه مناظری را از شهر سگوویا، کوه‌ها و حومه شهر ارائه می‌دهد که بسیار دیدنی هستند. از باغ‌های خوش منظره‌ی آن که با گل و فواره‌های سبک «مودژار» آراسته شده‌اند حتما باید دیدن کنید.

بلیط خود را  به صورت اینترنتی پیش خرید کنید تا حتما مطمئن شوید که از آلهامبرا دیدن می‌کنید، زیرا فقط تعداد محدودی بازدید کننده، در روز مجاز به بازدید از این قلعه هستند.

«سانتا ماریا دل مار» (Basílica de Santa María la Real de Covadonga)،آستوریاس (Asturias)

آستوریاس | اسپانیا

برفراز رشته کوه‌های پیکوز، سانتا ماریا دل مار با برج‌های صورتی‌اش قرار گرفته است. این کلیسا به روش معماری قرون ۱۱ و ۱۲ میلادی ساخته شده است و کاملا از سنگ آهک صورتی بنا شده . اگر تا به حال یک کلیسای صورتی ندیده‌اید، این کلیسا فراتر از حد انتظار شما خواهد بود.

این کلیسا فقط قسمتی از زیبایی‌های این پارک جنگلی است. سانتا کووا د کووا دونگا (Santa Cueva de Covadonga) یک تحصنگاه است که در کناره‌ی یک غار و آبشار حفر شده است. گفته می‌شود که مریم مقدس در این مکان بر عبادت کنندگان ظاهر می‌شده. دو دریاچه منجمد، انول و ارسینا که در پارک قرار دارند قطعا ارزش یک بار دیدن را دارند.

در زمان های سرد سال هنگام بازدید از پارک، این نکته را مدنظر قرار دهید که ممکن است به علت کاهش دید حاصل از مه شدید، بازدید از دریاچه‌ها ممنوع شود.