جزیره تسخیر شده
امتیاز ما

تصاویر ماهواره‌ای از شهری جدید و اسرارآمیز که در جزیره‌ای در اقیانوس آرام قرار دارد منتشر کرده‌اند. به گزارش «ایندیپندنت» محققان در ابتدا، حدود ۱۰۰ سال گذشته، بقایای شهر «نان مادول» را در جزیره‌ی «پانپی»، که یکی از سه مجمع‌الجزایر بزرگ در اقیانوس آرام  است،‌ کشف کردند. در ادامه با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک  همراه باشید.

سفر به جزیره تسخیر شده

جزیره تسخیر شده در فاصله‌ی ۱۶۰۰ مایلی از استرالیا و ۲۵۰۰ مایلی از لس‌آنجلس در کالیفرنیا قرار دارد. گفته می‌شود هیچ‌کس نمی‌داند این شهر برای اولین بار چگونه به وجود آمد. برخی از بومیان «پانپی» از نزدیک شدن به خرابه‌های شهر خودداری می‌کنند زیرا اعتقاد دارند این جزیره تسخیر شده است. این جزیره‌ی قدیمی یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های باستانی جهان است که هنوز در لیست میراث جهانی قرار نگرفته است. جالب است بدانید، نویسنده‌ی کتاب‌های ژانر تخیلی و وحشت، «هوارد فیلیپ لاوکرافت» از این شهر برای نوشتن یکی از داستان‌هایش الهام گرفته بود.

باستان‌شناسی به نام «پاتریک هانت» در یکی از برنامه‌های علمی در این‌باره می‌گوید:« چرا کسی باید در وسط اقیانوس یک شهر بنا کند؟ چرا آنقدر دور و چرا دور از بقیه‌ی تمدن‌ها؟» قبل از سفر به مصر بدانید

جزیره اسرارآمیز

این شهر بر روی صخره‌های مرجانی ساخته شده و به چندین کانال متصل است. شاید جالب باشد بدانید که نان مادول، تنها شهری است که بر روی صخره‌های مرجانی بنا شده است. جزیره تسخیر شده به عنوان یک شهر سیاسی و مذهبی برای «پلی‌نزی» تلقی می‌شده و برخی از بومیان این جزیره، آن را صخره‌های بهشت می‌نامند. خرابه‌های این شهر شامل معابد، حمام‌ها و آرامگاه‌هاست. نام این جزیره در زبان محلی به معنای « فضای میانی» بوده و به دلیل کانال‌های متعددی که به این جزیره راه دارند، این نام را بر روی آن گذاشته‌اند.

جزیره اسرارآمیز

نان مادول از ۹۲ جزیره‌ی مصنوعی که در ۲۰۰ هکتار پراکنده شده‌اند تشکیل شده است. برخی از دیوارهای این شهر تا ۱۵ متر ارتفاع و ۵ متر ضخامت دارند. وزن بالای این دیوارها باعث می‌شود از اهرام مصر پیشی بگیرند. ساخته شدن این دیوارها بدون استفاده از ابزار ساخت و ساز باعث شده نحوه‌ی ساخته شدن این شهر همچنان به صورت یک راز باقی بماند. یکی از باستان‌شناسان در رابطه با این شهر اسرارآمیز می‌گوید:«‌ما نمی‌دانیم این ستون‌ها چگونه به این‌جا آورده شده و نمی‌دانیم چه کسانی قادر به حمل کردن و بلند کردن آنها بوده‌اند. بیشتر بومیان جزیره تسخیر شده اعتقاد دارند این دیوارها و بناها با استفاده از جادو بلند شده و در سر جای خود قرار گرفته‌اند.» خرید بلیط هواپیما تهران استانبول

در این جزیره آب و غذای تازه یافت نمی‌شود. آب باید از مکان‌های دیگر آورده و یا تصفیه شود. همچنین برای تامین غذا، هیچ بافت گیاهی طبیعی و جنگلی در این منطقه وجود ندارد که بتوان از آن تغذیه کرد. گفته می‌شود ساکنین قدیمی این جزیره با قایق مواد غذایی خود را به جزیره می‌آوردند.