شهر قاهره | سفر به مصر
امتیاز ما

چه در زمان فرعون و چه در زمان مصر اسلامی و حتی در دنیای مدرن امروز، قاهره، پایتخت مصر، همیشه شهری با گذشته‌‌ای جالب بوده است. اگر به مصر علاقه دارید و می‌خواهید رازهای این شهر را  کشف کنید، باید قبل از سفر به مصر، یک سری نکات مهم را درباره‌ی قاهره بدانید. در ادامه نکات مهمی که باید قبل از سفر به مصر بدانید را خواهید خواند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

نکات مهم قبل از سفر به مصر

هدف خود را از سفر به مصر مشخص کنید

مجسمه ابوالهول در مصر

قصد دارید چه مدت در قاهره بمانید؟ سه روز، یک هفته و یا یک ماه؟ به چه هدفی به قاهره سفر می‌کنید؟ آیا قصد دارید به اکتشاف در دنیای مصر باستان بپردازید یا به مصر اسلامی علاقه دارید؟ شاید هم دوست دارید غذاهای محلی را امتحان کنید. زمانبندی در این سفر بسیار مهم و ضروری است. برای اینکه از سفر خود نهایت استفاده را ببرید، باید بدانید که به چه هدفی سفر می‌کنید و به انجام چه کارهایی علاقه‌مند هستید.

با یک راهنما سفر کنید

سفر به قاهره

اگر دفعه‌ی اول است که به قاهره سفر می‌کنید و با محیط آشنایی ندارید، بهتر است با یک راهنمای تور سفر کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت (Showaround) به صورت مستقیم با یک فرد محلی آشنا شوید که می‌تواند با دریافت هزینه‌ای توافقی، اطراف را به شما نشان دهد و مکان‌های خوب را به‌ شما معرفی کند. با این روش در وقت خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

در سفر به مصر لباس مناسب بپوشید

هرم جیزه در مصر

مصر کشوری با سنت‌ها و اعتقادات مخصوص به خود است. پوشیدن لباس‌های باز و بدن‌نما برای خانم‌ها در عموم پذیرفته نمی‌شود. به علاوه، برای اینکه راحت‌تر در شهر بگردید، نیاز به لباس و کفش راحت دارید. مخصوصا هنگامی که از صحراها و زمین‌های شن و ماسه‌ای مانند محیط اطراف هرم «جیزه»، عبور می‌کنید. در نهایت، پوشش هم بستگی به مکانی که از آن بازدید می‌کنید دارد پس بهتر است از راهنمای خود درباره‌ی مکانی که قصد دیدن آن را دارید بپرسید.

با وسایل حمل و نقل شهری در مصر آشنا باشید

رفت و آمد در این شهر بزرگ موضوع چندان سختی نخواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدانید از کدام وسیله‌ی نقلیه استفاده کنید. این موضوع هم به بودجه‌ی شما و هم به مسیر بستگی دارد. قاهره دارای شبکه‌ی بزرگی از خیابان‌ها و جاده‌ها و وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند مترو و اتوبوس و حمل و نقل‌های خصوصی مانند سیستم حمل و نقل «کریم» و تاکسی‌ها و اتوبوس‌های «نیل» است و می‌توانید با اطمینان با این سیستم‌ها جابه‌جا شوید.

در سفر به مصر غذاهای محلی را امتحان کنید

غذاهای مصری

این یکی از مهم‌ترین بخش های سفر شما به قاهره است که هرگز نباید آن را از دست بدهید. درحالیکه به دنبال اکتشاف در مصر باستان هستید باید سری هم به غذاهای مصری بزنید. از غذاهای خیابانی گرفته تا غذاهای سنتی، همه را می‌توانید امتحان کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد مصر به سایت دور و نزدیک مراجعه نمایید.