سال جدید میلادی و سفر به کاراییب
امتیاز ما

کریسمس نزدیک است و مردم زیادی در این روزها به سفر خواهند رفت. اگر شما نیز قصد سفر در روز‌های کریسمس را دارید بهتر است از همین الان برای سفر خود شروع به برنامه‌ریزی کنید. هیچ وقت برای برنامه‌ریزی یک سفر زود نیست.  به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید با هواپیما به سفر خارجی بروید در اکثر مواقع هر چه زودتر بلیت سیستمی خود را تهیه کنید پول بیشتری پس‌انداز خواهید کرد. بیشتر سفر‌های مربوط به کریسمس از تاریخ ۲۳ دسامبر تا ۴ ژانویه سال جدید انجام می‌شود که جزایر حوزه‌ی دریای کارائیب یکی از مقاصد پر طرفدار در فصل سرما به ویژه در تعطیلات کریسمس به حساب می‌آیند. در بررسی تعدادی از مقاصد احتمالی شما در منطقه کارایب با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

کانکون

«کانکون» (Cancún) که در لغت به معنی «لانه‌ی مار طلایی» است  یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های آمریکای شمالی به حساب می‌آید. آب‌های فیروزه‌ای در کنار سواحل سفید شنی، هتل‌های لوکس و شب زنده‌داری‌های بی پایان کانکون در دنیا مشهور است. کانکون بزرگ‌ترین شهر در ایالت «کینتانا روو» (Quintana Roo) است که خود این ایالت هم در کشور مکزیک قرار دارد. زبان رسمی این منطقه اسپانیایی است ولی زبان انگلیسی و تا حدودی آلمانی نیز به خاطر حضور گردشگران رواج یافته است. کانکون هر سال حدود ۳ میلیون بازدیدکننده دارد که بخش عمده‌ی این بازدیدکننده‌ها را مردم آمریکا و کانادا تشکیل می‌دهند

اگر قصد سفر به کانکون را دارید، بازدید از «ایزلا موهِرِس» (Isla Mujeres) جزیره‌ی بانوان را از دست ندهید، عمارت‌های متروکه و مزرعه لاک پشت‌ها از دیگر جاذبه‌های گردشگری کانکون هستند.

ریویرا مایا

«ریویرا مایا» (Riviera Maya) یکی از بزرگترین بخش‌های گردشگری مکزیک و بهشتی واقعی برای تعطیلات گردشگران است که به علت نزدیک بودن به خط استوا، آب و هوای این شهر غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین در سفر به این منطقه توصیه می‌شود علاوه بر به همراه داشتن لباس‌های متنوع، از تهیه بیمه مسافرتی نیز غافل نشوید.

اگر بازدید از مناظر شهری و طبیعی خیره کننده‌ی این منطقه برایتان کافی نیست پس وقت ‌آن رسیده که سراغ دریا بروید. جایی که می‌توانید دومین تپه‌ی دریایی بزرگ جهان را ببینید.: (Mesoamerican Reef) یکی از عجیب‌ترین مناظر این منطقه به حساب می‌آید که هر ساله بخش زیادی از گردشگردان ریویرا مایا را به خود جذب می‌کند.

لوس کابوس

در «لوس کابوس» (Los Cabos) اگر از آفتاب گرفتن خسته شدید این اطمینان را به شما می‌دهیم که تفریحات‌ متنوع دیگری هم در لیست شما وجود دارد.  لوس کابوس بهشت  ورزش گلف‌ است، زمین‌ها و باشگاه‌های لوکس گلف‌بازی در این منطقه باعث شده برای گلف‌بازی همواره انتخاب‌های بی‌شماری داشته باشید. رستوران‌های متنوع و کلوب تفریحی، از دیگر جاذبه‌های محبوب گردشگران در لوس کابوس به حساب می‌آیند.

اگر هنوز‌ هم جاذبه‌های گردشگری لوس کابوس شما را جذب نکرده خوب است بدانید بافت قدیمی جذاب شهر و وجود هنرمندان بسیار در این شهر در منطقه منحصر به فرد است. اگر به لوس کابوس سفر می‌کنید از خرید صنایع دستی محلی غافل نشوید.

اوچیو ریوس

«اوچیو ریوس» (Ocho Rios) که در زبان محلی به معنی «۸ رودخانه» است،‌ پیشنهاد پایانی ما در این منطقه به شما است. شهری که بیشترین جاذبه‌های گردشگری را دارد. اوچیو ریوس در سواحل شمالی جامائیکا واقع شده است و به دلیل فراوانی سواحل، شب زنده داری‌های هیجان انگیز و تفریحات بسیار زیاد موجود در آن، ‌می‌تواند پرانرژی‌ترین افراد را هم تمام روز سرگرم کند.

تور‌های هیجان‌انگیر سافاری، کروز‌ها، ساحل و دریای زیبای کارایب، خانه‌ها و عمارت‌های باستانی، مراکز خرید متنوع و زمین‌های گلف از ویژگی‌های این منطقه به حساب می‌آیند. اما مهم‌ترین علت سفر گردشگران شاید تور منحصر به فرد «باب مارلی» باشد. شهر زادگاه، مقبره و موزه‌ی این خواننده‌ی محبوب قرن ۲۰ میلادی  در نزدیکی اوچیو ریوس قرار دارد.

مناطق پیرامون دریای کارائیب سرشار از مناطق دیدنی و اعجاب‌انگیز است. هرچند که تعطیلات کریسمس ممکن است زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد اما برای دیدن جاذبه‌های گردشگری کارائیب همیشه وقت کم است.