قطار آلمان
امتیاز ما

در سفر به آلمان به جای رفت‌و‌آمد با خودرو از قطار استفاده کنید. سفر با قطار٬ عبور از بین جنگل‌های انبوه٬ جاده‌های کوهستانی پوشیده از برف و دریاچه‌های زلال از جمله برجسته‌ترین خاطرات شما در سفر به آلمان خواهد بود. در اینجا فهرستی از خطوط راه‌آهن آلمان با مناظری تماشایی٬ تهیه شده است. در ادامه با مجله‌ی دور و نزدیک همراه ما باشید.

دره‌ی جهنمی (Höllentalbahn)

قطار آلمان

واژه‌ی (Höllentalbahn) به معنی «دره‌ی جهنمی» در انگلیسی ترجمه شده اما درواقع تجربه‌ی بهشتی است که برای رفتن به جنگل سیاه باید از آن عبور کرد. این راه‌آهن ۷۵ کیلومتری فرایبرگ و دوناشینگن را در دره‌ی رودخانه‌ی دراماتیک «دریسم» (Dreisam) به هم وصل می‌کند. مدت زمان این مسافت ۹۰ دقیقه است. این تندروترین خط آهن کشور است و در ارتفاع ۲۷۸ تا ۸۸۵ متری حرکت می‌کند. هیجان‌انگیزترین بخش این راه‌آهن گذر از رود «راونا جورج» (Ravenna Gorge) در ارتفاع ۴۵متری «پل راوانا» (Ravenna Bridge) است. سوغات  آلمان

مسیر «کلن» (Cologne) به «ماینز» (Mainz)

قطار آلمان

این راه‌آهن منظره‌ی دره‌ی رود «راین» (Rhine) شما را شگفت‌زده می‌کند. این مسیر ۱۳۹ کیلومتری٬ ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر مایل به توقف در شهر زیبای «کولنز» (Koblenz) هستید می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید. از پنجره‌ی قطار از مناظر رود راین که در کنار صخره‌های شیبدار و کشتی‌های درحال حرکت٬ زیباتر شده٬ لذت ببرید. این خط آهن از شهرهای تماشایی٬ تپه‌های بسیار با قلعه‌های باستانی عبور می‌کند و یکی از رمانتیک‌ترین خطوط آهن آلمان به‌شمار می‌رود. وقتی از کلن به ماینز می‌روید سمت چپ قطار بنشینید و اگر در مسیر عکس آن بودید٬ سمت راست را برای دیدن مناظر زیباتر انتخاب کنید.  معروف ترین غذا های آلمان

مسیر «کنستانز» (Konstanz) به «آفنبورگ» (Offenburg)

قطار آلمان

قطار از شهر تماشایی کنستانز و رودخانه‌ی «کنستانس» (Lake Constance) به جنگل سیاه٬ سرزمین «هانسل و گریتل» (Hansel and Gretel) می‌رود. این مسیر مسافت ۱۲۹کیلومتری را در ۳ ساعت و ۳۳دقیقه و با توقف‌های بین راهی طی می‌کند. به‌محض خروج از شهر کنستانز مناظر خاطره‌انگیزی از جنگل‌های کاج را می‌بینید که به‌تدریج جای خود را به جنگل‌های متراکم سیاه ٬ مراتع سرسبز و پرپشت و دهکده های کوچک و قدیمی می‌دهد. قطار از پل «هورنبرگ» (Hornberg) و شهر زیبای «تریبرگ» (Triberg) می‌گذرد. قوانین عجیب آلمان که حتما باید بدانید

مسیر «مونیخ» (Munich) تا قلعه ی «نوشوانستین» (Neuschwanstein)

قطار آلمان

قلعه‌ی نوشوانستین جذاب‌ترین قلعه ی جهان٬ با طی مسافت ۹۱ کیلومتری و ۲ ساعته از شهر مونیخ قابل دسترسی است. سفر از حومه‌ی باواریایی شهر مونیخ به «فوسن» (Füssen)٬ با مزارع بی‌نهایت سبز٬ تپه‌های درهم تنیده و دهکده‌های کوچک٬ مانند سفر از بین کارت پستال‌هاست. برای دیدن قلعه‌ی نوشوانستین٬ سمت چپ قطار بنشینید. خرید ارزان بلیط هواپیما تهران مونیخ

قطار مونیخ تا «میتن والد» (Mittenwald)

قطار آلمان

این مسیر مسافت ۸۱ کیلومتر و زمانی حدود ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه را از میتن وابد- یکی از زیباترین شهرهای آلپی تا مونیخ می‌گذراند. در راه از اصلی‌ترین حومه‌ی باوارین‌ها٬ تصویر وسیعی از کوه‌های پربرف آلپ٬ دهکده‌های کوچک زیبا و زمین‌های سبز می‌توان دید. این منطقه در ماه‌های سرد سال با زمین‌های پوشیده از برف٬ به سرزمین عجایب تبدیل می‌شود.

«بروکن بان» (Brockenbahn) مسیر راه‌آهن بخار «هارز» (Harz)

قطار آلمان

راه‌آهن بخار تاریخی بروکن بان از ایستگاه «دری آنن هن» (Drei Annen Hohne) شروع شده و از پارک ملی هارز می‌گذرد. بالاترین ارتفاع این راه‌آهن حدود ۱۱۲۵ مایل است که به کوه هارز می‌رسد. این خط آهن ۱۸.۹ کیلومنر است و از مناظر کوهستانی و دهکده‌هایی خاطره‌انگیز عبور می‌کند.

راه‌آهن سه دریاچه

قطار آلمان

نامگذاری این مسیر٬ عبور از سه دریاچه‌ی معروف جنگل سیاه به نام‌های «تیتسی» (Titisee)٬ «ویندفال ویر» (Windgfällweiher) و «اشلاشسی» (Schluchsee) است و به ایستگاه «سیراگ» (Seebrugg) ختم می‌شود. به محض گذر از تیتسی با منظره‌ی فوق‌العاده‌ی دره‌ی «برنتال» (Bärental)- که به دره‌ی «بیر» (Bear) در زبان انگلیسی نیز معروف است٬ رو‌به‌رو می‌شوید. ایستگاه «فلدبرگ- برنتال» (Feldberg-Bärental) در ارتفاع ۹۶۷ متری از سطح دریا٬ مرتفع‌ترین مسیر در این خط است. مسافت خط ۱۹.۲ کیلومتر و ۱ ساعت است. قطارها هر ساعت از فریبرگ حرکت می‌کنند بنابراین نیازی به رزرو بلیط نیست. در زمان‌های معینی لوکوموتیوهای بخار در این خط حرکت می‌کنند.

راه‌آهن «زاگزپیز» (Zugspitze)

 قطار آلمان

راه‌آهن باوارینی زاگزپیز یکی از چهار راه‌آهن دو مسیره‌ی آلمان است. این خط از «گارمیش» (Garmisch) تا زاگزپیز٬ شمالی‌ترین قسمت آلمان و تنها شهر یخی کشور کشیده شده است. این راه‌آهن مرتفع‌ترین و شیبدارترین راه‌اهن اروپاست. برای رفتن به بالای مسیر باید قطار را با ماشین کابلی در ایستگاه تعویض کنید. کل سفر ۷۵ دقیقه طول خواهد کشید.

راه‌ آهن بخار «ساکسون» (Saxon)

طول خط راه‌آهن بخار ساکسون بالای ۷۰۰ کیلومتر است. این خط جزء خطوط ریلی باریک قدیمی است که میراث و فرهنگ ساکسون را حفظ کرده است. این سفر خاطره‌انگیز٬ شگفتی‌های چشمگیر و گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی٬ قلعه‌ها و آیکون‌های فرهنگی در طول مسیر دارد. قطار از ساکسون٬ منطقه‌ی «الب» (Elbe)٬ کوه های «اور شرقی» (Eastern Ore)٬ پارک ملی «سوپیس ساکسون» (Saxon Switzerland)٬ «بالای لوساتیا» (Upper Lusatia)٬ «پایین سیلسیا» (Lower Silesia) و «وتلند» (Vogtland) عبور می‌کند. شهر فرهنگی «درسدن» (Dresden)٬ «قلعه‌ی موریزبورگ» (Moritzburg Castle)٬ «لیزینگ» (Leipzig)٬ شهر  «ردبول» ٬ کوه اور و دره‌ی (Lößnitzgrund Valley) مشهورترین توقف گاه‌های این راه‌آهن هستند.

راه آهن «فیشلبرگ» (Fichtelberg)

قطار آلمان

راه آهن فیشلبرگ٬ دارای لوکوموتیو بخار خاطره‌انگیزی است که از «کرانزال» (Cranzahl) به «اوبرویسنتال» (Oberwiesenthal)٬ یکی از مناطق مرتفع اسکی آلمان می‌رود. این مسیر تماشایی ۱۷.۴ کیلومتری حدود ۱ ساعت طول می‌کشد. در طول این مسیر خیال‌انگیز٬ سوژه‌های عکاسی زیادی وجود دارد. «دره‌ی سماتال» (Sehmatal Valley)٬ عبور قطارها در «نودورف» (Neudorf) از کنار هم٬ دره‌ی «پولباچ» (Pöhlbach)٬ ۵ پل و یک پل هوایی از آن جمله هستند. در کریسمس عبور از شهرهای کوهستانی اور که در بین برف‌ها٬ غرق در نور و چراغانی خودنمایی می‌کنند٬ تماشایی است.

راه آهن «روگن» (Rügen)٬ مسیر «پوتباس تا گورن» (Putbus to Göhren)

قطار آلمان

«روگنش کلین بان» (Rügensche Kleinbahn) شبکه‌ی ریلی باریک دو خطه است که در جزیره‌ی روگن کار می‌کند. مسافت آن ۲۴.۱ کیلومتر است. بسیاری از لوکوموتیوهای بخار و واگن‌ها حدود ۱۰۰ سال است که از این خط ریلی استفاده می‌کنند. به این دلیل سفرها به کندی در این خط انجام می‌شوند. این قطار نوستالژیک از بین جنگل‌های انبوه و سواحل گیرا عبور می‌کند. به دلیل سرعت پایین قطار به قطار لقب «رولان خشمگین» (Dashing Roland) داده‌اند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.