بهترین سوغاتی‌ های آلمان
امتیاز ما

یک سوغات خوب قطعا شما را به یاد سفرتان می‌اندازد و دوستان‌تان را خوشحال می‌کند. مسلما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های یک سفر انتخاب سوغاتی‌ برای خانواده و دوستان و خرید یک یادگاری برای خودتان است. خرید هدایایی که هم دارای قیمت معقولی باشند و هم جای زیادی در چمدان‌تان اشغال نکنند. در ادامه انواع سوغاتی که می‌توانید در سفر به آلمان خریداری کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

تزئینات کریسمس

جشن کریسمسی که امروزه در آمریکا و اروپا می‌بینیم، در اصل ریشه‌ای آلمانی دارد. اکنون آلمان از تاثیر یکی از به یاد ماندنی‌ترین و قدیمی‌ترین تعطیلات خود استفاده کرده و تزئینات کریسمس را به گردشگران می‌فروشد. بازارهای کریسمس بهترین مکان برای یافتن تزئینات چوبی کنده‌کاری شده، مجسمه‌ی تولد مسیح (ع) و آسیاب بادی‌ای است که با روشن شدن شمع می‌چرخد. اگر برایتان مهم است که این وسایل حتما در آلمان ساخته شده باشند باید کمی بیشتر بگردید. تزئیناتی که قیمت پایین‌تری دارد در چین ساخته شده‌اند.

تکه‌هایی از دیوار برلین

دیوار ۱۵۵ کیلومتری برلین یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار در آلمان است. اما از کجا معلوم که به جای دیوار برلین تکه‌ای از دیوار خانه‌ی همسایه درجیب‌تان نباشد؟ موسسه «یادبود دیوار برلین» تکه‌هایی از این دیوار را به همراه شناسه‌ی معتبر به فروش می‌رساند. اما بهترین راه این است که با تجهیزاتی که از هتل « وستین» می‌توانید تهیه‌ کنید خودتان تکه‌ی کوچکی از این دیوار بردارید. خرید ارزان بلیط هواپیما تهران مونیخ

مرد کوچک درخشان

نماد شناخته شده‌ی آلمان شرقی که توسط «کارل پگلا» اختراع شد، اکنون سوغاتی محبوبی برای گردشگران آلمان است.  پس از اتحاد آلمان، قرار بود این دو مجسمه تبر به دست بگیرند و ظاهری کمی غربی‌تر پیدا کنند که طراحی به نام «مارکوس هکهاوسن» از این اتفاق جلوگیری کرد و اکنون این مجسمه‌ها دراشکال و اجناس متنوع یافت می‌شوند.

لیوان نوشیدنی

این لیوان‌ها ممکن است زیاد به کار نیایند اما شاید هیچ سوغاتی‌ای مانند این لیوان‌ها نشان‌دهنده‌ی آلمان نباشد. مگر ساعت‌های کوکو که گران و شکننده هستند. این لیوان‌ها سوغاتی‌های جالبی برای دوستان و خانواده هستند و می‌توانید جنس‌های مختلفی از آن مانند چینی، شیشه‌ای یا سنگی را خریداری کنید.

آب کلم ترش

ممکن است شکل و طعم این محصول چندان خوشایند به نظر نرسد اما آلمانی‌ها روی خاصیت آب کلم ترش قسم می‌خورند و اعتقاد دارند باعث از بین رفتن بیماری‌ها بخصوص دل درد می‌شود. به نظر می‌رسد ترکیب شیر و سرکه با اسیر معده است که باعث بهبودی می‌شود. آب کلم ترش را می‌توانید از سوپر مارکت‌ها تهیه کنید.

لباس‌های سنتی بایرن

اگرچه این لباس‌ها سوغاتی ایده‌آلی به نظر می‌رسند، اما ممکن است کمی گران باشند.  لباس‌های سنتی بایرن برای خانم‌ها دامن‌های بلند و ظریفی است که از ۸۰۰ یورو شروع می‌شود و همچنین شلوارک‌های چرمی‌ای برای آقایان که از ۴۰۰ یورو آغاز می‌شود. به خاطر داشته باشید که شلوارک‌های چرم شسته نمی‌شوند بلکه با روغن طبیعی بدن فردی که آن را به تن می‌کند حفظ می‌شود و این نکته‌ای است که هنگام خریدن این لباس از مغازه‌های دست دوم فروشی باید به آن توجه کنید.

 

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.