شهر رودِس
امتیاز ما

یونان در میان اهل سفر به داشتن طبیعت زیبا و تاریخ حیرت‌انگیز شناخته شده است. بناهای تاریخی که بیان‌گر تمدن باستانی باشکوه هستند به همراه سواحل شنی، اقلیم مدیترانه‌ای و جزایر خوش آب‌وهوا از یونان کشوری عالی برای گردشگری می‌سازد. آتن پایتخت یونان زیبایی‌های فراوانی دارد اما مقصد بیشتر توریست‌های این کشور، سواحل گرم و آفتابی و جزایر سرسبز و خوش آب‌وهوا است. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

 

دلفی

این منطقه در فهرست میراث تاریخی یونسکو ثبت شده است. «دلفی» که روزگاری به منظور نیایش و پرستش خدایان یونان باستان ساخته شده بود، امروزه از نقاط جذب توریست در سرزمین یونان به حساب می‌آید. علاوه بر معابد در این مکان می‌توان ردپایی از آمفی تئاترهای باستانی پیدا کرد که تاریخ ساخت آن‌ها به قرن ۸ پیش از میلاد و قرن ۲ پس از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در کنار این مکان موزه‌ای برای نمایش اشیا خارق‌العاده به دست آمده از آن ساخته شده است. «دلفی» در ۱۸۰ کیلومتری شمال شهر آتن واقع شده است.

متئورا

بی‌شک یکی از غیرعادی‌ترین بناهای دنیا و یونان «متئورا» است. این مکان که در روزگاران قدیم نیایشگاهی به دور از شلوغی و جمعیت بوده است، امروزه به میراث تاریخی و جهانی یونسکو تعلق دارد. «متئورا» از مجموعه ۶ صومعه تشکیل شده است و برای دیدن این مجموعه شما باید یک روز تمام وقت سپری کنید.

شهر رودِس

یکی از بزرگ‌ترین جزایر یونان که در حاشیه دریای اژه و نزدیک به مرز ترکیه واقع شده است «رودِس» است. مرکز این جزیره که شهر کوچکی به همین نام است به دلیل داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر و موقعیت قرارگیری مناسب یکی از مقاصد گردشگری مهم در این کشور به حساب می‌آید. در این شهر بناها و دروازه‌هایی متعلق به قرن ۱۴ پس از میلاد مسیح وجود دارند که توسط شوالیه‌ها ساخته شده‌اند. دسترسی به این جزیره بسیار ساده است و روزانه تعداد زیادی قایق از این مکان به شهر آتن و یا بالعکس در حرکت هستند.

یونان به دلیل ویژگی‌های آب وهوایی خاص و اقلیم معتدل یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط اروپا به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر به دلیل وجود جنگ و ناآرامی در ترکیه، بسیاری از توریست‌های شرق آسیا و علی‌الخصوص ایران ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در یونان سپری کنند. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

برای خرید بلیط پرواز خارجی  به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.