شهر رودِس
امتیاز ما

یونان در میان اهل سفر به داشتن طبیعت زیبا و تاریخ حیرت‌انگیز شناخته شده است. بناهای تاریخی که بیان‌گر تمدن باستانی باشکوه هستند به همراه سواحل شنی، اقلیم مدیترانه‌ای و جزایر خوش آب‌وهوا از یونان کشوری عالی برای گردشگری می‌سازد. آتن پایتخت یونان زیبایی‌های فراوانی دارد اما مقصد بیشتر توریست‌های این کشور، سواحل گرم و آفتابی و جزایر سرسبز و خوش آب‌وهوا است. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

آکروپلیس، آتن

این بنای تاریخی نماد شهر آتن و کشور یونان ودر واقع تمدن باستانی دنیای غرب است. آکروپلیس در قلب آتن امروزی واقع شده است. سه معبد باستانی که تاریخ ساخت آن‌ها به قرن ۵ پیش از میلاد باز می¬گردد، در اطراف این سازه تاریخی قرار دارند. این سازه ۵۸ ستون و یک سقف دارد. در داخل دیوارهای این سازه تزئینات و نقاشی‌های باستانی متعددی وجود دارند. یک مسیر معروف به طول دوونیم کیلومتر وجود دارد که از پای این بنای تاریخی شروع شده و تمامی ساختمان‌ها و سازه‌های باستانی در آتن را به هم متصل می‌کند.

موزه آکروپلیس، آتن

این ساختمان که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده امروزه به پربازدیدترین نقطه در شهر آتن و کشور یونان تبدیل شده است. سازه موزه توسط یک معمار سوییسی و از شیشه و فلز ساخته شده تا شکوه و قدرت تمدن یونان باستان را به رخ هر بیننده‌ای بکشد. اشیا به دست آمده از سازه «آکروپلیس» در این مکان نگهداری می‌شوند. یکی از معروف‌ترین اشیایی که در موزه قرار گرفته است «موسکوفوروس» (مرد جوانی که گوساله‌ای بر دوش خود دارد) نام دارد. کافه فوق‌العاده‌ای در این موزه ساخته شده است که شما از تراس آن می‌توانید زیبایی و عظمت «آکروپلیس» را نظاره کنید.

سانتورینی

یکی از مهم‌ترین جزایر یونان «سانتورینی» نام دارد. این جزیره که در ساحل غربی کشور واقع شده است اهمیتی چندگانه برای توریست‌ها دارد. علاوه بر سواحل شنی و زیبای این منطقه، در «سانتورینی» ناحیه‌ای باستانی به نام «آکروتیری» وجود دارد که حدود ۳۶۰۰ سال پیش زیر مواد مذاب آتشفشان دفن شده است. «سانتورینی» همچنین به دلیل وجود دهکده‌های صخره‌ای و معماری منحصر بفرد، میان توریست‌ها از شهرت زیادی برخوردار است.

مایکونوس

خیره‌کننده و جذاب‌ترین جزیره یونان «مایکونوس» نام دارد. این جزیره به دلیل داشتن فروشگاه‌های شیک، رستوران‌های دریایی فوق‌العاده و موسیقی زنده خیابانی علاقمندان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. یکی دیگر از دلایل معروفیت این جزیره توجه بیش از اندازه سلبریتی‌ها به استراحت و تفریح در آن است. این جزیره فرودگاه اختصاصی دارد و از آن با یک قایق بادبانی سبک می‌توان به آتن سفر کرد.

برای خرید بلیط پرواز خارجی  به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.