جنوب فرانسه
امتیاز ما

جنوب فرانسه آن دسته از مناطقی است که بایستی حتماً در فصل زمستان از آن دیدن کرد. چرا که در این فصل این منطقه خلوت بوده و از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است. در جنوب فرانسه می‌توانید به پیست‌های اسکی رفته و هیجان را تجربه کنید و سپس در کنار دریا از دیدن منظره زیبا لذت ببرید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

سفر به جنوب فرانسه

جنوب فرانسه همانند سایر مناطق گرمسیر، در فصل سرما زیبایی چشم نواز و بسیار متفاوتی از خود به نمایش می‌گذارد. بنابراین گردشگران نیز ترجیح می‌دهند بیشتر در فصل‌های پاییز و زمستان به این مناطق سفر کنند. در اینجا دلایلی که این مناطق درفصل‌های سرد بهتر هستند را بررسی خواهیم کرد.

در یک روز می‌توانید هم به اسکی بروید و هم شنا کنید

پیست‌های اسکی بسیاری با فاصله زمانی کوتاه از شهر “نیس” در جنوب فرانسه قرار دارد. از این رو یکی از بهترین مناطق برای سفر همین جا خواهد بود، چرا که می‌توانید صبح را مشغول شنا کردن باشید و بعد از ظهر نیز در دامنه کوه‌ها مشغول اسکی شوید. مناطق بسیار کمی هستند که بتوانند اینگونه شرایط را برای شما محیا کنند.

پیست “اورن” یکی از بزرگترین پیست‌های فرانسه به شمار می‌رود، سایر پیست‌ها نیز اگرچه از نظر اندازه کوچک‌تر از اورن هستند، اما در این پیست‌ها به همان اندازه از اسکی کردن لذت خواهید برد. درحالی که بسیاری از فرانسوی‌ها از ماه سپتامبر دیگر ترجیح می‌دهند به شنا نروند، اما گردشگرانی که از مناطق سردسیرتر به فرانسه می‌آیند، دمای هوا را تا ماه نوامبر برای شنا مطلوب می‌دانند. پس از آن، تا ماه مارس، اگر قصد شنا کردن داشته باشید بهتر است از لباس شنا استفاده کنید. در هر صورت، در این مقطع زمانی ساحل‌ها برای شنا و تفریح خلوت و هوا صاف و دلپذیر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که ممکن است نجات غریق‌ها در طول زمستان در ساحل‌ها حاضر نباشند.

جنوب فرانسه

 

جمعیت کمتری وجود دارد

اکثر جاذبه‌های گردشگری در “پرونس” و خط ساحلی “ریورای فرانسه” در فصل تابستان فوق العاده هستند. این مناطق در فصل زمستان به صورت دیوانه وار جذاب می‌شوند. سواحل خالی و بناهای تاریخی خلوت، سفر شمارا بسیار لذت بخش خواهند کرد.

جنوب فرانسه

 

هوا به ندرت سرد می‌شود و آسمان صاف است

به ندرت پیش می‌آید که جنوب فرانسه هوای خیلی سردی داشته باشد. درواقع نیس فرانسه به نوعی محیط زیست خودرا دارد و گرم‌تر از سایر مکان‌هاست. کوه‌ها و تپه‌های های اطراف این منطقه که در قسمت غربی شامل “استریل ماسیف” و در شمال غربی نیز بخشی از رشته کوه آلپ می‌شود، جلوی بادهای “میستال” را می‌گیرند. بنابراین حتی گاهی می‌توانید در فصل زمستان در این منطقه با تی شرت و لباس تابستانه رفت و آمد کنید.

جنوب فرانسه

 

دسترسی راحت به کالنکس

“کالنکس” یکی از شگفتی‌های طبیعی فرانسه است. این ورودی‌های دریایی در اطراف مارسی قرار گرفته و به یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی تبدیل شده است. رفتن به این مناطق در فصل تابستان کمی دشوار است چرا که باید پیاده به این قسمت‌ها سفر کنید. با این حال در فصل زمستان شما قادر خواهید بود که از این مناطق با ماشین دیدن کنید، از مناظر و رستوران‌های کوچک لذت ببرید و کمی آب تنی کنید.

جنوب فرانسه

 

کریسمس را در بازارها جشن می گیرید

بازارهای کریسمس در پرونس فرانسه بی نظیر هستند. برای مثال، در “ایکن پروونس” از ابتدای ماه دسامبر برنامه‌های سرگرمی در این مجتمع برپا می‌شود. همچنین کابین‌های چوبی احداث می‌شود تا معامله گران هرچیزی که می‌خواهند را در آن‌ها به فروش برسانند. همچنین در این مکان کابین‌هایی مشغول به فروش خوراکی‌هایی همچون سیب زمینی سرخ کرده، نان تند محلی و انواع آبمیوه‌ها می‌شوند. چنین بازارهایی در شهرهایی همچون مارسی، کن، نیس، آرل و آوینیون نیز یافت می‌شود. بلیط هواپیما در تمامی ایام

جنوب فرانسه