استراحتگاه‌
امتیاز ما

امروزه با تبدیل شدن ورزش یوگا به یکی از معروف‌ترین پدیده‌های فرهنگی معاصر، تمرکز و مراقبه ذهنی نیز جایگاه ویژه‌ای در بین افراد پیدا کرده است. در استرالیا مراکز اختصاصی و خلوتی وجود دارد که برای تمرکز و مدیتیشن، دوره‌های مختلفی ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین استراحتگاه‌ ها می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

استراحتگاه‌ بیلابونگ

«بیلابونگ» (Billabong) منطقه‌ای کوچک و خانوادگی در اطراف «سیدنی» (Sydney) است که تنها یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. میهمانانی که برای یوگا، تمرکز و مراقبه به این مکان می‌آیند، می‌توانند به میزان زیادی از محیط اطراف خود انرژی دریافت نمایند. محیط بیلابونگ به گونه‌ای است که جسم و روح افراد را دوباره به طبیعت پیوند میزند. ماساژ بدن و صورت در سالن اِسپا، مواد و وعده‌های غذایی طبیعی و ارگانیک، استخر شنا، مناظر پوشیده از درخت، خانه‌های درختی کوچک، کلبه‌های روستایی و اتاقک‌های جذاب، همگی از خدماتی است که در بیلابونگ طی یک تا هفت روز به مهمانان عرضه می‌شود.

استراحتگاه‌

 

مرکز ویسپانا واقع در کوئینزلند

مرکز «ویسپانا» (Vispanna) در ایالت «کوئینزلند» (Queensland) یکی از بهترین استراحتگاه‌ها در استرالیاست که تجربه‌ای کامل و بی‌نظیر از مراقبه و تمرکز ذهن را برای مهمانان فراهم می‌کند. این مرکز در نزدیکی شهر «پومونا» (Pomona) و ۱۲۰ کیلومتری «بریسبِین» (Brisbane) قرار دارد و افراد می‌توانند با شرکت در چالش «ده روز سکوت»، مراقبه خود را به سطح بالاتری برسانند. کسانی که اوقات مفید و به‌یادماندنی را در ویسپانا سپری می‌کنند به‌صورت داوطلبانه و دلخواه مبلغی را تحت عنوان خیریه به این مرکز پرداخت می‌نمایند تا دیگران نیز از این تجربه بهره‌مند شوند؛ برای همین هزینه خوراک و اقامت برای مهمانان جدید کاملاً رایگان است. به علت محبوبیت و پرطرفدار بودن برنامه‌های ارائه‌شده توسط مرکز، افراد برای شرکت در دوره‌های مختلف، مانند دوره‌های کوتاه ده‌روزه و دوره‌های مخصوص کودکان و نوجوانان، باید از ماه‌ها قبل اقدام نمایند. ویسپانا همچنین شعب مختلفی در سراسر شهرهای استرالیا نظیر سیدنی، «پرث» (Perth)، «آدلاید» (Adelaide)، «هوبارت» (Hobart)، «ویکتوریا» (Victoria) و «ساحل گُلد» (Gold Coast) دارد.

 

اِسپا و استراحتگاه گایا

سالن اِسپا و استراحتگاه ۱۲/۱۰ هکتاری «گایا»  (Gaia) در دل طبیعت زیبا و آرام منطقه «بروکلت» (Brooklet) واقع شده و مکان بسیار مناسبی برای مراقبه ذهنی است. این استراحتگاه که در سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۴ ه.ش.) توسط ستاره مشهور هالیوودی و خواننده و بازیگر استرالیایی، «الیویا نیوتن جان» (Olivia Newtown-John)، و همکارانش تأسیس شده، تاکنون جوایز مختلفی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. گایا با هدف تعادل و بازسازی مجدد، دوره‌های جداگانه‌ای را برای مهمانان برگزار می‌نماید. برنامه‌های روزانه گایا شامل مراقبه ذهنی، یوگا، برگزاری جلساتی پیرامون سلامتی و تندرستی و «کی گونگ» (نوعی مراقبه چینی) می‌شوند. افراد همچنین می‌توانند در برنامه‌های گروهی دو تا هفت روزه نظیر دوره مادر-دختری و دوره مخصوص ماه‌عسل نیز شرکت نمایند.

 

بودای مسرور

«بودای مسرور» (Happy Buddha) نام استراحتگاهی در ۹۵ کیلومتری شهر سیدنی است که در طبیعت فوق‌العاده «بلو مانتینز» (Blue Montains) قرار دارد و جسم و جان انسان را به محیط اطراف متصل می‌سازد. آبشارهای خیره‌کننده، چشم‌اندازهای طبیعی و مسیرهای تپه نوردی و پیاده‌روی سرسبز از زیبایی‌های بی‌نظیر این استراحتگاه به شمار می‌آیند. دوره‌های ارائه‌شده در بودای مسرور کلیه سطوح یوگا، از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای را در برمی‌گیرد. تدارک غذاهای گیاهی و ارگانیک در آخر هفته و خواب مناسب شبانه در اتاقک‌های آرام و بی‌سروصدا، از دیگر خدمات این استراحتگاه هستند. بودای مسرور تنها یک کیلومتر با ایستگاه قطار «ونتوورث فالز» (Wentworth Falls) و ۹۰ کیلومتر با مرکز شهر سیدنی فاصله دارد.

استراحتگاه‌

 

استراحتگاه روشمند گوئینگانا

استراحتگاه روشمند «گوئینگانا» (Gwinganna) با مساحتی برابر ۲۰۰ هکتار، یکی از بهترین مراکز یوگا و مدیتیشن در استرالیاست که در جنگل‌های بارانی سرسبز و بکر منطقه «تالباجرا» (Tallebudgera) واقع شده است. گوئینگانا تأکید زیادی روی سلامت روح و جسم دارد، لذا افراد روز خود را با تماشای طلوع خورشید و انجام حرکات کی گونگ آغاز می‌نمایند. مجتمع‌های اختصاصی و اتاق‌های ویژه‌ای در این مرکز ساخته شده که طراحی، نما و رنگ‌آمیزی ملایم آن‌ها موجب افزایش سطح تمرکز و آگاهی می‌شود. گوئینگانا همچنین برگزارکننده برنامه‌های مختلف برای دوره‌های هفت روزه، تعطیلات و دوره‌های طولانی‌تر است.

استراحتگاه‌

Gwinganna