ویزای توریستی عمان
امتیاز ما

سلطان‌نشین عمان، کشوری پادشاهی است که در شبه‌جزیره‌ی عربستان واقع شده است. پایتخت این کشور شهر مسقط است. این کشور دارای چهار استان مسقط، مسندم، ظفار و بریمی است. زبان رسمی این کشور عربی و زبان دوم آن انگلیسی است. و نکته قابل توجه اینجاست که بلوچ­ ها یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می­دهند. پول رایج این کشور ریال عمان است. عمان، کشوری با امکانات رفاهی بالا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.  این کشور دارای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، دژها، قلعه‌ها و مساجد باشکوه و روستاهای ساکت و دست‌نخورده است و همین باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. عمان از طریق دریا با ایران هم‌مرز است و روابط خوبی با کشورمان دارد. به‌گونه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های بین‌المللی این کشور «گلستان» نام دارد. امروز در مجله گردشگری دور و نزدیک شرایط گرفتن ویزای توریستی عمان را برایتان توضیح خواهیم داد.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

گردشگری عمان

عمان از نظر گردشگری در سال­ های اخیر بسیار موفق بوده است. مسقط در سال ۲۰۱۲ به عنوان «پایتخت گردشگری عرب» شناخته شد و این کشور در سال ۲۰۱۴ بزرگترین مقصد گردشگری خلیج فارس بوده است. عمان با داشتن جانوران و گیاهان بسیار متنوع هر ساله هزاران طبیعت گرد را از سراسر دنیا به خود جذب می­کند. اسب سواری، صخره نوردی، کویرگردی و جشنواره­ های غذاهای سنتی گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. عمان یکی از بهترین پرورش دهندگان اسب­ های عربی است بنابراین اسب­ سواری با اسب­ های زیبای عربی می ­تواند در این کشور لذت­ بخش باشد. آب و هوای این کشور گرم و خشک و در امتداد سواحل شرجی است. بنابراین این کشور می­تواند مقصد زمستانی خوبی برای کسانی که به دنبال هوای معتدل در زمستان هستند باشد. بیشتر غذاهای این کشور عربی، لبنانی، ترکی و هندی هستند و غذاهای آنها با غذاهای عربی فرق دارد، که بخش عمده­ی آن  غذاهای دریایی هستند. برای استراحت و اقامت نیز هتل­ های لوکس زیادی در عمان وجود دارد، بخصوص هتل­ های کلبه ­ای در بیابان­ که از درخت خرما ساخته شده­اند. از جاذبه­ های گردشگری عمان می­توان از مجسمه کندرسوز، غار مجلس الجن، قلعه نخل، مسجد باشکوه سلطان قابوس، جبل اخضر یا کوهستان سبز و وادی شب نام برد. وادی شب یکی از محبوب ­ترین مناطق گردشگری در عمان است که با مزارع درختان خرما و استخرهای طبیعی آب مکان بسیار زیبایی برای شنا و قایق سواری است. عمان دارای سواحل زیبا و کوه­ های بلندی است و شما می­ توانید علاوه بر لذت بردن از سواحل زیبای آن به گردش در مناطق کوهستانی نیز بروید. سوغات مشهور عمان خنجر غلاف شده است. یکی دیگر از سوغاتی­ های این کشور نقره عمانی است.

ویزای توریستی عمان

شرایط دریافت ویزای توریستی عمان

با توجه به روابط بسیار خوب ایران و عمان در همه‌ی مسائل و در راستای تسهیل ورود گردشگران به کشور عمان، این کشور شرایط دریافت ویزای توریستی عمان را در بدو ورود و در فرودگاه برای شهروندان ایرانی فراهم کرده است. پروازهای مستقیم عمان از شهرهای تهران، مشهد، شیراز و کیش انجام می‌گردد. شهروندان ایرانی برای سفر به عمان می‌توانند ویزای خود را در فرودگاه «مسقط» پایتخت این کشور دریافت کنند. ویزای توریستی عمان  به مدت ۱۰ روز صادر می‌شود.

اخذ ویزای توریستی عمان بدو ورود ، باید مدارک زیرا را به همراه داشته باشید:

  1. بلیط رفت و برگشت
  2. واچر هتل یا تائیدیه‌ی رزرو قطعی اتاق در هتل (در صورتیکه قصد اقامت در هتل را دارید)
  3. ۲۰ ریال عمان یا معادل دلاری آن
  4. ۶ ماه اعتبار گذرنامه