امتیاز ما

غذاهای اوکراین در طبقه غذاهای خوشمزه و ساده قرار می گیرند. برای پخت این غذاها از مواد و روش های خاصی استفاده نمی شود به گونه ای که هر فردی می تواند این غذاها را درست کند، اما نکته جالبی که در منو غذایی کشور اوکراین می باشد این است که مزه این غذاها توسط آشپزهای مختلف بسیار متفاوت است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

غذاهای اوکراین

اوکراین یکی از تولیدکنندگان اصلی غلات، گوشت، تخم مرغ، میوه، سبزی، سیب زمینی، روغن های گیاهی و انواع مغزها است. شما در این کشور می توانید انواع ماهی ها را نیز پیدا کنید به همین دلیل آشپزی در این کشور بسیار مورد توجه است و تنوع غذایی هم در این کشور بسیار زیاد است.

غذاهای اوکراین نیز مانند سایر کشورها خوش آب و رنگ و معطر هستند. در این کشور مردم به شدت از چای و قهوه به عنوان نوشیدنی استفاده می کنند. در این کشور یک نوشیدنی قدیمی به نام کواس هم وجود دارد که امروزه مصرف آن کمتر شده است. در کشور اوکراین شکلات هایی با برندها و کیفیت های مختلف وجود دارند که به بسیاری از کشورهای جهان صادر می شوند. البته در این کشور کیک های ناپلئونی هم بسیار پرطرفدار هستند.

در کشور اوکراین فست فودها هم کم کم رواج پیدا کرده اند و در شعبه های رستوران های مختلفی سرو می شوند. علاوه بر همه موارد گفته شده، کشور اوکراین دارای غذاهای سنتی و محلی زیادی است که به عنوان غذای اصلی سرو می شوند. ما در این مطلب به معرفی برخی غذای اوکراین می پردازیم.

سوپ

در این کشور سوپ طرفداران زیادی دارد از معروف ترین سوپ های این کشور می توان به سالیانکا، یوشکا، کاپوشنیاک و رزولنیک اشاره کرد. یکی از این سوپ های خوشمزه سوپ برش است که از سیب زمینی، هویج، جعفری، گل کلم، آب چغندر و گوشت تهیه می شود. این سوپ به علت استفاده از آب چغندر در آن به رنگ قرمز است.

گوشت گوسفند با سیر Salo With Garlic

این غذا یکی از معروف ترین غذاهای اوکراین است. این غذا یک برش پرچرب است که با گوشت گوسفند یا خوک درست می شود که اغلب افراد از این غذا به عنوان یک پیش غذای سنتی و اشتها آور یاد می کنند. برای سرو کردن این غذا برش های گوشت را دودی کرده و به آن نمک و فلفل می زنند و در نهایت سیر پخته شده اضافه می کنند تا خوش طعم و عطر شود.

گوشت گوسفند با سیر از غذاهای اوکراین

Varenki با کلم ترش یا سیب‌زمینی

این غذا نیز یکی دیگر از غذاهای اوکراین است که مواد مخصوص آن را در یک نان مخصوص می پیچند و حالتی شبیه به کوفته دارد. این غذا یکی از ارزان ترین غذاهای اوکراین است که مواد تشکیل دهنده آن نیز به وفور یافت می شوند. مواد تشکیل دهنده نان این کوفته شامل آرد، آب، دوغ و نمک هستند و درون آن نیز از قارچ، پیاز و پوره سیب زمینی استفاده می شود.

کوکوی سیب‌زمینی Deruny

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای اوکراین که طرفداران زیادی هم دارد کوکوسیب زمینی است که در کشور خودمان نیز طبخ می شود البته مبدأ این غذا کشور بلاروس است که در همسایگی اوکراین قرار دارد. در بین غذاهای اوکراین این غذا پخت بسیار آسانی دارد.. سیب زمینی خام رنده شده و تخم مرغ مواد اصلی این غذا هستند. این مخلوط به صورت لایه هایی نازک درون ماهیتابه آغشته به روغن سرخ می شود و سپس با سبزی تزئین می شود. مجله گردشگری دور و نزدیک