پایتخت اوکراین کیف
امتیاز ما

بسیاری از مردم دنیا نمی­دانند که «کیف» در موارد زیادی رکورددار است. پایتخت اوکراین دارای عمیق­ ترین ایستگاه زیرزمینی، کوتاهترین خیابان اصلی اروپا و مجموعه ­ای از چیز­های شگفت انگیز دیگر است که که شما در هیچ مکان دیگری در دنیا نمی­ توانید ببینید یا انجام دهید. در مجله گردشگری دور و نزدیک چند دلیل عالی برای دیدن کیو آورده ­ایم.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سفر به پایتخت اوکراین

در پارک ­ها و بوستان­ های فراوان آن استراحت کنید

کیف، با وجود پارک­ ها، بوستان­ ها و میدان­ هایش در هر منطقه، یک شهر بسیار سرسبز است. هر چند که «باغ گیاهشناسی ملی هریشکو» و « پارک تاراس شوچنکو» فضاهای مورد علاقه مردم محلی هستند. اولی به خاطر مناطر نفس ­گیرش بر فراز کیف و مکان­ های شگفت انگیزش برای پیک نیک معروف است. در حالی که جاذبه دومی در این است که سبک زندگی مردم کیو را به خوبی به شما نشان خواهد داد. کافی شاپ­ های سیار، نیمکت­ های راحت، غرفه­ های غذای خیابانی و دانشجویانی که در ساعت استراحت میان وعده می­خورند، چیزهایی هستند که در این پارک با آنها برخورد می­کنید. این مکان­ ها باعث می شود احساس کنید یکی از مردم محلی هستید. جاذبه های گردشگری کیف

پایتخت اوکراین کیف

 

خرید ارزان

به طور شگفت انگیزی، فروشگاه­ های بزرگ در کیو بسیار ارزان ­تر از هر کشور دیگری هستند، حتی اگر مجموعه ­هایشان یکی باشد. بنابراین اگر قصد سفر به کیف را دارید به این نکته توجه کنید که هر چیزی را که لازم دارید می­توانید در پایتخت اوکراین بخرید. در مراکز خرید بزرگ شما می­توانید پوشاک و کفش را از هر دو مارک محلی و بین­المللی، همچنین لوازم آرایشی و حتی وسایل الکترونیکی را پیدا خواهید کرد. خرید بلیط ارزان هوپیما تهران کیف

 

پایتخت اوکراین کیف

پیدا کردن دوستان جدید

شاید متوجه شده باشید که مردم اکراین بسیار مهمان­ نواز و خونگرم هستند. آنها عاشق پیدا کردن دوستان جدید و نشان دادن کشورشان به بازدیدکنندگان هستند. بنابراین نگران نباشید و از مردم محلی مشاوره بگیرید. مردم محلی مکان­ هایی را برای دیدن به شما پیشنهاد می­ دهند، راه را به شما نشان می­دهند و دائما به شوخی می­پردازند.

 به عمیق ­ترین ایستگاه مترو جهان بروید

با وجود این حقیقت که تنها سه خط مترو در کیو وجود دارد (سبز، آبی و قرمز)، مترو پایتخت اوکراین دارای ویژگی منحصر به فردی است. ایستگاه مترو «آرسنالنا» عمیق ­ترین ایستگاه مترو جهان است که ۱۰۵٫۵ متر (۳۴۶ فوت) زیر زمین قرار دارد. پله برقی «آرسنالنا» نیز طولانی­ترین پله­برقی است. بنابراین اگر گوشتان هنگام پایین رفتن گرفت تعجب نکنید.

کیک کیف را به عنوان سوغات بخرید

یکی دیگر از ویژگی­ های شهر، کیک کیو است. لذت شیرین مردم محلی که در هر سوپرمارکتی پیدا خواهید کرد. طعم کرمی آن بسیار خوشمزه است به طوری که دشوار است باور کنیم براثر یک اشتباه درست شده است، وقتی که قناد فراموش کرده بود که سفیده تخم­ مرغ را در یخچال قرار دهد. و اینگونه کیک فندقی که امروز آن را با لایه ­های کرم کره­ای تزیین می­کنند و روی آن فندق می­پاشند، به وجود آمد. این کیک معمولا به عنوان سوغات از اوکراین آورده می­شود.

پایتخت اوکراین کیف

در کوتاهترین خیابان اصلی اروپا قدم بزنید

«خیابان کرشچاتیک» خیابان اصلی کیف است که عرض زیادی دارد اما بسیار کوتاه است. طول آن فقط ۱٫۳ کیلومتر (۰٫۸ مایل) است. زمان مورد علاقه مردم محلی تعطیلات آخر هفته است که عبور و مرور در خیابان متوقف می­شود و به طوری که عابرین پیاده می­توانند در خیابان مرکزی شهر قدم بزنند. به کافه ­ها و رستوران ­های فراوان این خیابان بروید یا کمی در فروشگاه ­ها خرید کنید. همه این­ کارها را می­توانید بدون برخورد با ترافیک انجام دهید.

از پرپیچکا لذت ببرید

تنها خوراکی که باید در پایتخت اوکراین امتحان کنید «پرپیچکا» است. سوسیس در خمیر سرخ شده، که کمتر از ۰٫۵۰ دلار است و یک غذای خیابانی محبوب در بین مردم محلی به شمار می­رود. دیلی آن هم این است که در دو دقیقه شما را سیر خواهد کرد. چگونه محل مناسبی را برای خریدن این غذای خیابانی پیدا کنیم؟ پاسخ این است، به ویسله صف. صف­ ها اینجا تمام نشدنی هستند از ۹ صبح تا ۹ شب، اما قطعا ارزش آن را دارد.

پایتخت اوکراین کیف

در غارهای کیف پرسه بزنید

یک مقصد اسرارآمیز و هیجان ­انگیز در شهر، غارهای کیو هستند که زیر «پچرسک لاورا»ی قرن یازدهمی کیف (صومعه) قرار گرفته­اند. این گذرگاه­ها به عنوان محل دفن بسیاری از راهبان مقدس شناخته شده­اند. آنه به غارهای نزدیک (غارهای سنت آنتونی) و غارهای دور (غارهای تئودوسیس) تقسیم می­شوند، که به اندازه خود صومعه قدیمی هستند. به اندازه کافی شجاعت و کنجکاوی دارید؟ این مکان را در لیست گشت و گذار خود قرار دهید.