پاسپورت هایی که نیاز به ویزای ترکیه دارند
امتیاز ما

سفر به کشورهای مختلف به جهت گردشگری، کار و تحصیل توسط افراد مختلف جهان صورت می پذیرد. با آشنایی انواع ویزای ترکیه نسبت به یک سفر ایده آل برنامه ریزی کنید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید. سفر با پاسپورت ایرانی

چرا به ترکیه سفر کنیم

کشور ترکیه یکی از همسایگان شمال غربی ایران بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که دارد به عنوان دروازه راه‌یابی به اروپا نیز شناخته می شود. دلایل سفر به ترکیه موارد زیادی را شامل می گردد که می توان به مواردی همچون موارد زیر اشاره نمود:

-یک کشور توریستی زیبا با مراکز تفریحی بسیار می باشد.

-به دلیل ارتباطات گسترده و عالی با سایر کشورهای جهان دارای فرصت های اقتصادی بسیار می باشد.

-تحصیل در آن با هزینه اندک و همگام با متدهای استاندارد روز دنیا صورت می پذیرد.

-هزینه زندگی و اقامت در آن ارزان است.

-امکان توسعه کسب و کار در سطح بین الملل وجود دارد.

-بازار های پوشاک بسیاری برای خرید و فروش را دارا می باشد.

ویزای ترکیه

لزوم اخذ ویزای ترکیه با وجود پاسپورت

همانند هر کشور دیگری که برای سفر نیاز به دریافت پاسپورت دارد، برای سفر به کشور ترکیه نیز به پاسپورت نیاز است. اما برای برخی از دلایل سفر به این کشور علاوه بر پاسپورت به ویزا نیز نیاز خواهید داشت. برخی از اهداف سفر به ترکیه که در آنها علاوه بر پاسپورت نیاز به اخذ انواع ویزا می باشد:

– توریستی: تا قبل از سال ۲۰۱۵ سفر به ترکیه به جهت گردشگری نیاز به ویزا نداشت. طبق توافقات صورت گرفته کشور ترکیه و قرارداد آن با کشورهای شینگن، ویزای توریستی ترکیه برای بعضی از کشورها برای گردشگری و سیاحت مقرر گشته است. دریافت ویزای توریستی ترکیه برای ۹۰ روز رایگان بوده. . لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

– تحصیلی: جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه باید به صورت قانونی و رسمی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه از سفارت این کشور درخواست دهید و با ارائه مدارک لازم نسبت به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه اقدام نمایید.

-کاری: کشور ترکیه از جمله کشورهایی می باشد که به سبب موقعیت جغرافیایی و فرصت های تجاری و اقتصادی، موقعیتی مطلوب را برای جویندگان کار و تاجران فراهم نموده است. لذا این دسته از افراد به جهت دریافت ویزای ترکیه برای کار یا تجارت باید به صورت رسمی از سفارت ترکیه در ایران درخواست وقت دهند.

-تحقیقات و پژوهش: به منظور تحقیق و پژوهش، تهیه عکس و فیلم و مستند نیازمند دریافت مجوز و دریافت ویزای ترکیه می باشید.

– اقامت: آن دسته از افرادی که تمایل به اقامت موقت یا دائم در ترکیه را به مدت طولانی تر از ۳ ماه دارند باید درخواست ویزا را از سفارت این کشور خواستار شوند. ویزای ترکیه ابتدا به صورت موقت صادر خواهد شد و بعد از ۸ سال قابلیت تبدیل به اقامت دائم و دریافت پاسپورت ترکیه را خواهد داشت.

سفری مطلوب و ویژه با ویزای ترکیه

بعد از کسب ویزای ترکیه با توجه به هدف مورد نظرتان می توانید سفری منحصر به فرد را به کشور ترکیه تجربه نمایید. کشور ترکیه با ارتباطات بالای بین المللی فرصت های سرمایه گذاری بسیاری برای تجارت دارد. دانشگاه های این کشور با بهره گیری از متد روز اروپا اقدام به اعطای مدرک معتبر در سرتاسر جهان می نمایند. با کسب ویزای ترکیه در موارد تحصیل و تجارت یک امتیاز ویژه را در زندگی خود کسب خواهید نمود.

سفارت ترکیه در ایران در تهران-خیابان فردوسی –شماره ۳۳۷ واقع گشته است و افراد می توانند نسبت به دریافت ویزای ترکیه در مواد ذکر شده به کنسولگری سفارت ترکیه مراجعه نمایند. مجله گردشگری دور و نزدیک