خرید بلیط ارزان هواپیما
امتیاز ما

یکی از سوالات متداول برای مسافرین به خصوص در مسیرهای طولانی این است که چه زمانی برای خرید بلیط ارزان هواپیما اقدام کنیم. در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید.

اصولا شرکت‌های هواپیمایی در جهت سودآوری و همچنین حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی موجود، ناگزیرند از ترفندهای خاصی استفاده نمایند. ترفندهایی که به آنان امکان می‌دهد در عین ایجاد جذابیت و جلب مشتریان به سوی خود نسبت به ایجاد حاشیه‌ی سود مطمئن نیز اقدام کنند. در همین راستا سه روش برای درآمدزایی در پیش گرفته می‌شود. بلیط هواپیما انلاین

اول: براساس تقویم سالیانه و فصول پرمسافرت و کم مسافرت

بر این اساس تاریخ‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنند. ایام شلوغ یا « High season » ، ایام خلوت و یا «Low season» و ایام نسبتا خلوت یا «Shoulder season». بدین ترتیب میانگین نرخی مربوط به هرکدام از این تاریخ‌ها ممکن است با بقیه ایام سال متفاوت باشد. معمولا ایام شلوغ را براساس تجربه‌ی سال‌های گذشته، فصول تعطیلی مدارس، تعطیلات رسمی و مناسبت‌های خاص و همچنین مراسم و یا رویداد‌های ویژه در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، در صورتیکه میزبانی یک رویداد ورزشی در نقطه‌ی خاصی برگزار شود آن ایام به عنوان ایام شلوغ برای آن شهر به حساب می‌آید؛ هر چند ممکن است همین تاریخ در سال قبل و یا برای  مسیرهای دیگر فصل خلوت به حساب بیاید. بلیط تهران استانبول

دوم: براساس تقسیم‌بندی و درجه‌بندی صندلی‌ها

به طور کلی براساس قوانین موجود، صندلی‌های هواپیما در ۳ کلاس کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که بسته به سیاست‌های هر شرکت هواپیمایی در یک هواپیما، ممکن است وجود این کلاس‌ها متفاوت باشد. این درجه‌ها عبارتند از فرست کلاس یا درجه یک، بیزنس کلاس یا درجه‌ی تجاری و کلاس اکونومی یا درجه‌ی اقتصادی.

اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. همان‌طور که اشاره شد، شرکت‌های هواپیمایی برای ایجاد سود، در عین جذابیت از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها این است که کلاس پروازی را به چند یا چندین زیر مجموعه تقسیم می‌کنند و برای هر کدام نرخ خاصی در نظر می‌گیرند. مثلا اگر در کلاس اکونومی که ارزان‌ترین کلاس پروازی است ۱۰۰ صندلی وجود داشته باشد، ۱۰ صندلی را از همه ارزان‌تر در نظر گرفته و نام X را به عنوان آن کلاس می‌گذارند. به همین منوال ۱۵ صندلی با نرخ‌های بالاتر و نامی دیگر و الی آخر.

در نهایت ۱۰۰صندلی کاملا مشابه با نرخی کاملا متفاوت وجود خواهد داشت. در این صورت ممکن است دو مسافر در کنار هم بنشینند که قصدشان یکی است اما بهای بلیطشان تا دو برابر با هم فرق دارد. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

سوم: ایجاد سود از طریق خدمات اضافی

هر چیزی که ممکن است مسافر در طول سفر به آن نیاز داشته باشد اما جزو تعهدات اولیه‌ی ایرلاین نباشد، می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد برای آن شرکت به حساب بیاید. مثلا شرکت هواپیمایی متعهد گردیده که ۲۰ کیلوگرم بار مجاز را برای مسافر حمل کند، حال اگر مسافر باری بیش از این مقدار داشته باشد شرکت هواپیمایی مبلغی به ازاء هر کیلوگرم بار از مسافر دریافت می‌کند و یا اگر مسافر بخواهد در تاریخی به غیر از تاریخ اولیه‌ی بلیط خود سفر کند، شرکت وی را ملزم به پرداخت مبالغی می‌نماید. بلیط هواپیما تهران مشهد

حتی در برخی از موارد شرکت‌های هواپیمایی برای در اختیار قرار دادن صندلی‌های ردیف اول که فضای آزاد بیشتری دارند نیز مبالغی از مسافرین دریافت نموده است.

تعدادی از این خدمات تاکنون در سطح دنیا معمول گردیده و مسافرین کم وبیش با آن آشنایی دارند هر چند دامنه‌ی این خدمات می‌تواند هر روز تغییر کرده و روش‌های و یا موارد جدیدی به آن اضافه شود.

حال که با مکانیزم نرخ‌گذاری شرکت‌های هواپیمایی به طور کلی آشنا شدیم، باید ببینیم که با چه روش‌هایی می‌توان کمترین بهای ممکن را برای خرید بلیط پرداخت نمود. خرید بلیط هواپیما

روش‌های خرید بلیط ارزان هواپیما

  1. زمان خرید: هرچقدر زودتر بتوان برای سفر برنامه‌ریزی و اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرد، شانس بیشتری برای استفاده از ارزان‌ترین بلیط موجود در هر پرواز وجود دارد.
  2. حذف واسطه‌ها: این یک اصل ثابت شده است که خرید از وبسایت‌های آنلاین فروش بلیط به دلیل حذف واسطه‌ها و رقابت بین خدمات، نرخ ارزان‌تری در اختیار مشتری قرار می‌دهند.
  3. مسیرهای جایگزین: گاهی اوقات ممکن است شهر مورد نظر به دلیل تقاضای بالا، از قیمت بالاتری نسبت به شهرهای اطراف خود برخوردار باشد. در این موارد می‌توان از شهرهای جایگزین استفاده نمود. به عنوان مثال، در ایام نمایشگاه «گوانگجو»، این مسیر بسیار گران‌تر از سایر ایام است در حالیکه فرودگاه «هنگ کنگ» به عنوان مسیر جایگزین از نرخ بهتری برخوردار است. از موارد دیگر می‌توان به شهرهای «ونیز»، «میلان» در ایتالیا و یا فرودگاه های «هیترو» و «گتویک» در لندن اشاره کرد.
  4. کنترل بار اضافی: بار خود را وزن کرده و حتی‌المقدور در محدوده‌ی وزن مجاز بار خود را ببندید. در صورتیکه بار بیشتری دارید آن‌ را به بار دستی خود اضافه کنید.
  5. رصد متناوب بازار و فروش‌های ویژه: در شبکه‌های اجتماعی که نرخ‌های مخصوص ایرلاین‌ها را عرضه می‌کنند عضو شوید و همیشه نسبت به نرخ‌های خاص آگاه شوید. (https://t.me/DooroNazdikOnline)
  6. در برخی موارد اگر پرواز ظرفیت خالی داشته باشد، در ایام نزدیک به پرواز نرخ‌ها کاهش می‌یابد.

“سفر خوبی داشته باشید”

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.