تجربه تنها سفر کردن
امتیاز ما

اگر از کسی که تجربه تنها سفر کردن را داشته است بپرسید که مسافرتش چه طور بوده است احتمالا در پاسخ به شما می‌گوید که جور دیگری حاضر نیست مسافرت کند؟ تنها سفر کردن شاید در ابتدا قدری ترسناک به نظر آید اما در همان حال که برای عده‌ای کار ساده‌ای است بر برخی دیگر چنین نیست. با این همه، تنها به جاده زدن در بین دیگر انواع سفر واجد تجارت ارزنده‌ای است.

سوای از این که تنها سفر کردن به جایی دور باشد یا محدود به مسافرت آخر هفته در همین حوالی، تنها مسافرت کردن ۱۰ نکته آموزنده دارد که دانستن آنها خالی لطف نیست. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

تنها سفر کردن

تجربه تنها سفر کردن

۱- همیشه با کلی دوست جدید به خانه بازمی‌گردید

هیچ توجه کرده‌اید آدم همیشه از یک نفر نشانی را می‌پرسد نه از گروهی از مردم؟ آدم وقتی تنها است، ساده و صمیمی و در دسترس است. کسانی که تنها به سفر می‌روند خوب می‌دانند که این نوع مسافرت دو مزیت دارد؛ اول این که با دیگر مسافران به راحتی آشنا و دوست می‌شوید و دوم آن که راحت‌تر سر صحبت را با دیگران باز می‌کنید. سفر با خودرو شخصی

۲- فقط در تجربه تنها سفر کردن می‌توانید با بومیان آن منطقه آشنا شوید

حتما شما هم می‌دانید که بومیان یک منطقه معمولا آدم‌های گرم و صمیمی هستند و به طور قطع بسیار کنجکاو اما به شرطی که به تنهایی وارد قهوه‌خانه شوید و در همان ضمن خوش برخورد باشید. تقریبا محال است در سفر گروهی بتوانید با مسافر غریبی در قطار وارد گفت‌وگو صمیمانه شوید یا حتی بتواند مهمان یک خانواده باشید.

۳- هر قدر دل‌تان خواست می‌توانید ماجراجویی کنید و لذتش را ببرید

تنها سفر کردن

هنگامی که به تنهایی سفر می‌کنید به هیچ وجه نیازی به مصالحه‌کاری ندارید. مجبور نیستید به خاطر این که یک وقت دوستتان ناراحت نشود خود را از لذت خوردن همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده محروم کنید. لزومی ندارد تا همانند مسافرت گروهی ملزم به اتراق در جنگل شوید و از شب تا صبح به خاطر نیش پشه‌های خوابتان نبرد. شما اکنون مانند روحی رها شده از کالبد می‌توانید بدون محدودیت هر جا دوست داشتید بروید. سفر زمینی به خارج از ایران

۴- می‌توانید به طور کامل با مقصد سفر خود آشنا شوید

وقتی که تجربه تنها سفر کردن را داشته باشید دقت و توجه شما به محیط پیرامون افزایش پیدا می‌کند. حواس‌تان به منافع منحصر به فرد هست و شخصیتی در شما ظاهر می‌شود که با هر شرایطی سازگاری دارد. اما اگر با دوست خود به سفر بروید و در حال گذر از خیابانی باشید اغلب نمی‌تواند متمرکز بر جزییات شوید.

۵- برای سفر به مکانی که در آن جا کسی شما را نمی‌شناسد آزاد هستید

از نظر عده‌ای، تجربه تنها سفر کردن به مثابه شروعی دوباره است. یا شاید فرار موقت از گیرودارهای زندگی یکجانشینی است. نمی‌توان گفت که آدم وقتی به کشور خارجی می‌رود کس دیگری می‌شود اما هنگامی که پس از مسافرت تنهایی به خانه بازمی‌گردید متوجه می‌شوید که ناشناس بودن در سفر چه اثرات خوبی روی روح و روان شما گذاشته است. تجربه سفر با کوله پشتی

۶- سلامت آن کسی یابد که تنهایی کند پیشه

 مزیت زمانی را که به تنهایی سفر کرده‌اید هنگامی درمی‌یابد که به خانه برگردید چون توشه‌ای پر از تجربه سفر جاده‌ای و دیگر انواع سفر را در چنته دارید. البته این گونه ایده‌ها و فکرها همیشه خوشایند نیستند اما کسانی که تجربه تنها سفر کردن را دارند می‌دانند که تنهایی به وقت خودش باعث افزایش سلامت آدمی و تقویت بنیه او می‌شود.

تنها سفر کردن

۷- فاصله افتادن میان شما و دیگران موجب می‌شود تا قدر آدم‌های مهم را در زندگی خود بدانید

فاصله افتادن بین شما و آدم‌های دیگر سبب می‌شود تا دریابید چه کسانی در زندگی شما نقش مهم‌تری دارند و قدر آنها ار بیشتر بدانید. به ویژه کسانی که نقش تضمینی دارند. دور بودن و در تنهایی به سر بردن عاملی است که در هنگام بازگشت نگاه‌تان به کسی که محبوب شما است تازه شود.

۸- فاصله گرفتن شما از دیگران به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چه کسی واقعا در زندگی شما حایز اهمیت است

همان فاصله‌ای که در حال صحبت کردن درموردش هستیم همچنین می‌تواند شما را متوجه کند که برخی از آدم‌ها در زندگی شما واقعا اهمیتی ندارند چون احتمالا تاثیر منفی و مسموم روی شما می‌گذاشته‌اند و حس خوبی در شما ایجاد نمی‌کرده‌اند. در نتیجه شما دست به گزینش میان دوستان خود می‌زنید.

۹- اندکی تنهایی شما را خلاق می‌کند

فرد از هر قشری که باشد (روزنامه‌نگار، نقاش، فیلسوف و…) وقتی تنها سفر می‌کند معمولا به تکاپو می‌افتد تا روش‌هایی تازه‌ایی برای برقراری ارتباط با دیگران پیدا کند و خلاصه خلاقیتش شکوفا می‌شود.

۱۰- گاهی خالی از لطف نیست که وانمود کنید جهانگردی تنها هستید

مگر غیر از این است که وقتی آدم‌ها تنها سفر می‌کنند حالتی مرموز به خود می‌گیرند؟ بیایید با هم صادق باشیم. معمولا ما در موقعیت‌های مختلف رفتارهای متنوعی از خود نشان می‌دهیم. وقتی که در حکم جهانگردی تنها به سفر می‌روید لازم است وانمود کنید که نگاهی متفاوت به جهان دارید و از دریچه‌ای جدید دنیا را می‌نگرید. جهانگردان تنها خوب می‌دانند آدم‌های معتاد به احساسات خود هستند. مجله گردشگری دور و نزدیک

تنها سفر کردن