امتیاز ما

پرواز با هواپیما یکی از راه‌هایی است که هر روز بیشتر مورد استقبال عمومی قرار می‌گیرد. اما همیشه نکاتی وجود دارد که توسط خدمه پرواز به شما گفته نمی‌شود. در این مقاله از راحت‌ترین صندلی هواپیما گرفته تا نکاتی در مورد رزرو بلیط را خواهید خواند. در ادامه این مقاله با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید.

نکات ایمنی پرواز که به شما گفته نمی‌شود

در طول پروازهای شبانگاهی، نور داخل کابین کم می‌شود تا چشم شما به تاریکی عادت کند. بنابراین در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، شما به راحتی می‌توانید راه خروج را پیدا کنید. علت این که در هنگام فرود و پرواز هواپیما می‌گویند میزهای جلوی صندلی خود را ببندید این است که در صورت بروز حادثه، شما و فرد کناری شما به سرعت بتوانند از صندلی خود بلند شده و به سمت درب‌های خروجی بروید.

ایرلاین‌ها در مورد بنزین بسیار حساس هستند

با توجه قیمت بسیار گزاف بنزین هواپیما ایرلاین‌ها بر روی وزن هواپیما دقت بسیار زیادی دارند. به طبع وزن بار شما هم با دقت کنترل می‌شود. اما چیزی که شما نمی‌دانید این است که بنزین هواپیما چگالی بسیار زیادی دارد. بنابراین ممکن است هواپیماها با توجه به مسیرشان، باک بنزین خود را کامل پر نکنند تا با کاهش وزن هواپیما، سوخت کمتری مصرف شود.

خلبان‌های هواپیما اجازه ندارند یک غذا بخورند

بعضی از ایرلاین‌ها به دلیل پیشگیری از حوادث احتمالی اجازه نمی‌دهد که هر دو خلبانی که در یک پرواز وجود دارند، غذای یکسانی بخورند. با این تدبیر، در صورت بروز مسمومیت و یا سو‌‌ء قصد، یکی از خلبان‌ها در امان خواهد بود و می‌تواند جان مسافران را نجات دهد.

چمدانتان را گم کردید؟

اگر متوجه گم شدن چمدانتان شدید، تعلل نکنید. به سرعت به سراغ خدمه و مسئولین فرودگاه بروید و این موضوع را به آن‌ها اطلاع بدهید. زیرا ممکن است شخص دیگری به اشتباه چمدان شما را برداشته باشد و اگر سریع اقدام کنید، ممکن است بتوانید چمدان خود را از گم شدن همیشگی نجات دهید.

صندلی‌ها واقعا کوچک شده‌اند

شاید این شایعه را شنیده باشید که صندلی‌های هواپیما جدیدا کوچک‌تر شده‌اند. این یک واقعیت است. ایرلاین‌ها با کم کردن فاصله‌ی بین صندلی‌ها فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت بنابراین می‌توانند چند ردیف بیشتر صندلی در سالن قرار دهند.

میز خود را تمیز کنید

یکی از چیزهایی که در پرواز به شما نمی‌گویند این واقعیت است که به علت فشردگی برنامه‌های پروازی در بسیاری از موارد میز جلوی صندلی شما تمیز و ضدعفونی نمی‌شود. بنابراین حتما قبل از اینکه غذای خود را از بسته‌بندی خارج کنید با دقت میز خود را تمیز کنید.

هرگز پابرهنه راه نروید

بعضی مواقع دیده شده که افرادی در هواپیما پابرهنه در حال قدم زدن هستند. شاید فکر کنید موکتی که در کف هواپیما وجود دارد تمیز است. اما باید به شما بگوییم کاملا در اشتباه هستید. یکی دیگر از نکاتی که خدمه پرواز به شما نمی‌گونید این است که یکی از کثیف‌ترین بخش‌های هواپیما همین موکت است. بر روی این موکت‌ها هر چیزی که تصور کنید ریخته شده و شما با دلی خوش پابرهنه بر روی آن قدم می‌زنید.

شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.