جاذبه های توریستی بلغارستان
امتیاز ما

بلغارستان کشوری است پر از جاذبه های گردشگری. طبیعت زیبا، شهرهای کوچک و باستانی با افسانه‌های شنیدنی از جمله جاذبه های توریستی بلغارستان هستند. برخی از این مکان‌ها به شهرت جهانی دست پیدا کرده‌اند اما برخی دیگر همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک به معرفی ناشناخته‌های بلغارستان می‌پردازیم. مکان‌هایی که شاید کمتر شناخته شده باشند اما به حدی زیبا و با ارزش هستن که پیشنهاد می‌شود در سفر به بلغارستان حتما از این مکان‌ها دیدن کنید. در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید.

جاذبه های توریستی بلغارستان

صخره های قبیله تراسیان

سفر به بلغارستان - تراسیان

«تراسیان» نام قبیله‌ای باستانی است که در قلمرویی که امروزه همان بلغارستان است سکونت داشتند. اطلاعات زیادی از این قبیله در دست نیست زیرا آنها الفبایی نداشتند. برخی از بناهای شگفت‌انگیز این قبیله مانند صخره های عظیم‌الجثه هنوز هم پابرجاست. تاریخ‌دانان اعتقاد دارند از این تخته‌سنگ‌ها برای انجام مراسم خورشیدی استفاده می‌شده است. این سنگ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در روز «انقلاب تابستانی» یعنی طولانی‌ترین روز در نیمکره‌ی شمالی از ورودی سنگ عبور کرده و بر روی نماد حک شده بر روی طرف مخالف سنگ می‌تابد. غذاهای خیابانی که حتما باید در بلغارستان امتحان کنید

کلیسای سنت نیکولاس در صوفیه

سفر به بلغارستان - کلیسای سنت نیکولاس

کلیسای «سنت نیکولاس» به کلیسای روسی معروف است و در قلب شهر «صوفیه» پایتخت بلغارستان واقع شده است. کمتر کسی است که از وجود آرامگاه اولین خادم این کلیسا در زیر زمین کلیسای سنت نیکولاس خبر داشته باشد. گفته می‌شود که اگر آرزویی دارید و آن را بر روی کاغذی نوشته و در کلیسا قرار دهید، آرزویتان برآورده خواهد شد.

دهکده‌ کواچویستا

سفر به بلغارستان

«کواچویستا» نام یک دهکده‌ی کوهستانی است که همه‌ی خانه‌های آن از سنگ و چوب ساخته شده‌اند. چند مهمان‌خانه نیز در این دهکده وجود دارد. مردم دهکده خونگرم و مهربان هستند و از گردشگرانی که به این روستا می‌آیند با میهمان‌نوازی کامل استقبال می‌کنند. اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید این دهکده‌ی زیبا را حتما در برنامه‌ی خود قرار دهید.

آبشار «هات نیتسا»

سفر به بلغارستان - آبشار هات نیتسا

یکی از جاذبه های توریستی بلغارستان که پیشنهاد می‌شود در سفر به بلغارستان مخصوصا در فصل تابستان از آن دیدن کنید آبشار زیبای «هات‌نیتسا» است که در نزدیکی شهر «ولیکو ترنوو» واقع شده استبیشتر در میان مردم محلی و ساکنین روستا شناخته شده است. آب فیروزه‌ای رنگ این آبشار از ارتفاع ۳۰ متری می‌ریزد و یک مکان ایده‌آل برای گذراندن اوقات و فرار از گرمای تابستان است.

کلیسای سنت پاراسکوار در نسبار

سفر به بلغارستان - کلیسای پاراسکوا

بسیاری از مردم در فصل تابستان به شهر قدیمی «نسبار» می‌روند. منطقه‌ی ساحلی این شهر از مکان‌های تحت حفاظت «یونسکو» است و به دلیل بناهای باستانی و قرون وسطایی خود شهرت دارد. کلیسای «سنت پاراسکوار» در قرن سیزدهم ساخته شد. با بازدید از این کلیسای باستانی و معماری زیبای این منطقه سفر به بلغارستان را به تجربه‌ای به یادماندنی تبدیل کنید.

پل سرپوشیده‌ شهر لووچ

سفر به بلغارستان

این پل سرپوشیده نماد شهر «لووچ» و تنها پل سرپوشیده در بلغارستان است. این پل در سال ۱۸۷۶ توسط معمار معروف بلغاری «کولیو فیچتو» ساخته شد. این پل در ابتدا به گونه‌ای طراحی شد که ۶۴ مغازه‌ی صنایع دستی را در خود جای دهد. پل اصلی توسط آتش تخریب شد و در اواسط قرن بیستم مجددا بازسازی شد. این پل بخش سنتی و مدرن شهر را به هم پیوند می‌دهد.

پل کادین در دهکده نوستینو

سفر به بلغارستان - پل کادین

پل سنگی «کادین» که قرن‌ها قدمت دارد در دهکده‌ی «نوستینو»، که تقریبا در ۱۰۰ کیلومتری صوفیه قرار دارد ۱۰۰ متر طول و ۵ متر عرض دارد. یکی از اسرار این پل بر روی قسمت شرقی این پل حک شده است. گفته می‌شود این پل در سال ۱۴۷۰ ساخته شده است.

جاذبه های توریستی بلغارستان ، صخره های بلوگرادچیک

سفر به بلغارستان - بلودراچیک

بسیاری از مردم در سفر به بلغارستان از قلعه‌ی «بلوگرادچیک» دیدن می‌کنند و زیبایی آن را تحسین می‌کنند. شاید خیلی از این گردشگران ندانند که این قلعه تنها بخش کوچکی از منطقه‌ی سنگی بلوگرادچیک است. چند کیلومتر آنطرف‌تر صخره‌های زیبایی که به طور طبیعی شکل گرفته‌اند مشاهده می‌شوند و نام هر صخره از شباهت شکل ظاهری‌اش به شی‌ای در دنیای واقعی گرفته شده‌ است. برای مثال یکی از این صخره‌ها شبیه به یک دختر دانش‌آموز یا دیگری شبیه به یک جادوگر است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد بلغارستان به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.