امتیاز ما

اگرچه بارسلونا، محبوبترین و پربازدید ترین شهر کشور اسپانیاست؛ اما شهر مادرید، پایتخت این کشور هم جاذبه‌های زیادی برای بازدید دارد و اگر به اسپانیا سفر کردید، حتما بازدید از جاذبه‌های توریستی شهر مادرید را در برنامه‌هایتان بگنجانید.

مادرید شهر بزرگی است و جاذبه‌های توریستی زیادی دارد. این شهر، پایتخت اسپانیاست و از نظر جغرافیایی هم در قلب این کشور واقع شده و در عین حال مرکز فرهنگی و سیاسی این کشور نیز به حساب می‌آید. مادرید آن‌قدر جاذبه‌های دیدنی دارد که انتخاب تنها ۵ جاذبه، کار خیلی سختی است. در این گزارش می‌توانید با ۵ جاذبه توریستی شهر مادرید آشنا شوید. در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید.

میدان مایور و بازار «سن میگل» (Plaza Mayor and San Miguel Market)

میدان مایور و بازار «سن میگل»

این میدان در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده و در مرکز شهر قرار دارد و یکی از معروف ترین میدان‌های این شهر به شمار می‌رود. در اطراف این میدان، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند و همین باعث جذابیت بیشتر این میدان قدیمی‌شده است. اگر یک روز عصر به این میدان بروید، هزاران فرد محلی و توریست را در این کافه‌ها می‌بینید. بازار سن میگل هم یک بازار سرپوشیده و یکی از محبوبترین بازارهای شهر مادرید در بین توریست‌هاست که تنها یک دقیقه پیاده تا میدان فاصله دارد.

 میدان «پوئرتا دل سول» (Puerta del Sol)

 میدان «پوئرتا دل سول»

این میدان هم یکی دیگر از میدان‌های مشهور و محل دور هم جمع شدن مردم در شهر مادرید است. معنی نام این میدان «درگاه خورشید» است که تنها چند دقیقه تا میدان «پلازا مایور» فاصله دارد و این دو میدان با خیابانی به نام خیابان مایور (Calle Mayor) به هم متصل می‌شوند. در دور و اطراف این میدان، جاذبه‌های توریستی متفاوتی هم وجود دارد که از این جمله می‌توان به نقطه‌ی «کیلومتر صفر» اشاره کرد. پلاک این نقطه درسال ۲۰۰۹ نوسازی شد. یکی دیگر از این جاذبه‌های این میدان، مجسمه «خرس و درخت توت فرنگی» است که در نیمه دوم قرن بیستم ساخته شده است. در سال ۱۹۶۷ از این مجسمه پرده برداری شد و یکی از سمبل‌های شهر مادرید به حساب می‌آید. این مجسمه ۲۰ تن وزن و حدود ۴متر ارتفاع دارد.

خیابان «گرن ویا» (Gran Via)

این خیابان در مرکز شهر مادرید واقع شده و خیابانی عریض است که بزرگترین خیابان مرکز خرید مادرید است و در آن مغازه‌های زیادی وجود دارد و در کنار دو میدان اصلی و مهم شهر مادرید قرار دارد.

قصر  و کلیسای آلمودنا (Royal Palace and Almudena Cathedral)

میدان «آرمریا» میدانی است که بین قصر سلطنتی و کلیسای جامع آلمودنا (کلیسای مادرید) واقع شده است. قصر سطلنتی، ساختمان خیلی زیبایی دارد و بزرگترین قصر سلطنتی در اروپای غربی به شمار می‌رود. این قصر محل اقامت رسمی‌ خانواده سلطنتی اسپانیا بود ولی حالا فقط برای مراسم رسمی‌ از آن استفاده می‌شود و پادشاه این کشور و خانواده‌اش در قصر دیگری در حومه مادرید زندگی می‌کنند. کلیسای آلمودنا هم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلیسای شهر مادرید است. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۷۹ آغاز شد و به نظر می‌رسد روی بنای یک مسجد قدیمی که در گذشته ویران شده بود، ساخته شده است.

قصر و کلیسای آلمودنا

موزه پرادو

بدون هیچ تردیدی، این موزه مهم‌ترین موزه شهر مادرید و یکی از بهترین موزه‌های دنیاست. این موزه، در واقع موزه ملی هنر اسپانیاست و یکی از بهترین کلکسیون‌ها از هنرهای اروپایی از قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۹ را در برمی‌گیرد که برپایه کلکسیون خاندان سلطنتی بنا شده است. این موزه در ابتدا به عنوان موزه نقاشی و مجسمه تاسیس شده بود و حالا کلکسیونی از ۷۶۰۰ تابلوی نقاشی، ۲هزار تصویر چاپی، هزار مجسمه، هزار سکه قدیمی‌ و نشان و حدود ۲هزار اثر زینتی تاریخی را شامل می‌شود. در سال ۲۰۱۲، ۲.۸میلیون نفر از این موزه بازدید کردند.

موزه پرادو

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اول سایت مراجعه کنید.