امتیاز ما

بازارهای روسیه از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغات و یادگاری‌های خاص هستند و می‌توانند خرید سوغات از روسیه را به یک تجربه‌ی به یاد ماندنی تبدیل کنند. شاید بتوانید خیلی از اجناس روسی را در نقاط دیگر دنیا هم بیابید اما سوغاتی‌هایی هم وجود دارند که بهتر است آن‌ها را در خود روسیه خریداری کنید. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید تا با سوغاتی‌های روسی بیشتر آشنا شوید. خرید بلیط هواپیما

ظروف چینی

خرید سوغات از روسیه

به مدت ۲ قرن قدیمی‌ترین کارخانه‌ی ظروف چینی در روسیه ظروف چینی نفیسی را برای خاندان «رومانوو» می‌ساخت و بعدها که مقامات شوروی از آنها به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغات استفاده می‌کردند نیز به همان کیفیت باقی ماند. این ظروف چینی سلطنتی را می‌توانید از مغازه‌های زیادی در روسیه خریداری کنید. برای خرید سوغات از روسیه می‌توانید به سراغ این ظروف زیبا بروید.

شال های روسی

خرید سوغات از روسیه

شال‌های روسی انواع مختلفی دارند اما همه‌ی آن ها هم از لحاظ سنتی و فرهنگی و هم از لحاظ ظاهری زیبا و منحصر بفرد هستند. شال‌های «پاولوپوسادسکی» از روی شهری که در آن تولید می‌شوند نام گرفته‌اند و به داشتن طرح‌هایی از گل‌های رنگی معروف هستند. این شال‌ها دقیقا مشابه همان‌هایی هستند که زنان روسی ۲۰۰ سال قبل به سر می‌کردند. اگر به دنبال چیزی هستید که شما را در شب‌های سرد و زمستانی گرم نگه دارد، برای خود یک شال بافتنی روسی بخرید. این شال‌ها از پشم بز بافته شده و دارای طرح‌های گیپور و تور هم هست.‍

ظروف سرامیکی

خرید سوغات از روسیه

این ظروف از سال ۱۸۰۲ در حومه‌ی موسکو تولید می‌شوند. ظروف سرامیکی آبی و سفید از شناخته شده‌ترین سوغات روسی هستند. رنگ‌های زیبا و طرح‌های گلدار باعث شده است این ظروف سرامیکی در هر قالبی شکل زیبایی داشته باشند. ممکن است بتوانید این ظروف را در هر جای دنیا خریداری کنید اما خرید آن‌ها از محلی که به نوعی تاریخ و ریشه‌ی این ظروف به آنجا برمی‌گردد لطف دیگری دارد.

مینیاتورهای پالخ

خرید سوغات از روسیه

نقاشی روی چوب یکی از سنت‌های کشور روسیه است که به قرن دوازدهم باز می‌گردد. این سنت هنوز در بسیاری از روستاها حفظ شده است. نقاشی‌های زیبای مینیاتوری که بر روی جعبه‌های جواهرات چوبی کشیده می‌شود زمان و زحمت زیادی می‌برد و آن‌ها را به یکی از سوغاتی‌های زیبای روسیه تبدیل می‌کند. این نقاشی‌ها می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای خرید سوغات از روسیه باشند.

«تخم مرغ های فابرژه»

خرید سوغات از روسیه

تخم مرغ‌های فابرژه توسط کارل «گوستاو فابرژه»، طراح جواهرات در «سنت پترزبورگ» برای خاندان سلطنتی روسیه ساخته می‌شدند. امروزه نمونه‌هایی از این تخم مرغ‌های زیبا و هنری را در روسیه می‌توانید خریداری کنید. این تخم مرغ‌ها از طلا یا نقره ساخته شده‌اند و با سنگ یشم، مروارید، عاج، یاقوت و یا الماس تزئین شده‌اند و از انواع اصل آن ارزان‌تر هستند.

شکلات های روسی

خرید سوغات از روسیه

هنگامی که اسم شکلات به میان می‌آید، اولین کشوری که به ذهن هر کسی می‌رسد بلژیک است. اما روسیه هم دارای فرهنگ و سنتی غنی در تولید شکلات است. قبل از انقلاب، بزرگان صنعت شیرینی پزی «آبریکوسوف و پسران» ۸۰۰ نوع شکلات تولید کردند. حتی امروزه از تنوع زیاد شکلات‌ها در مغازه‌ها گیج می‌شوید.

غذاهای فضایی

خرید سوغات از روسیه

وجود غذاهای فضایی در روسیه به دلیل برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری اتحاد جماهیر شوروی بر روی برنامه‌های فضایی است. این غذاها در آزمایشگاه‌های خاص و به صورت علمی تهیه می‌شوند. این غذاها نه تنها خوشمزه هستند و دارای مواد اولیه طبیعی هستند بلکه دارای بسته‌بندی های زیبایی نیز هستند و همین باعث می‌شود این غذاها به یک سوغاتی جالب تبدیل شوند. پس در ماشین‌های فروش مواد غذایی در مکان‌هایی مانند موزه‌ها یا ایستگاه‌های راه آهن موسکو می‌توانید این غذاها را پیدا کنید.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد روسیه به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.