کشوری که بازدید از آن ها دشوار است
امتیاز ما

دید همه کشورهای جهان نسبت به مسئله توریسم و بازدید گردشگری شبیه به یکدیگر نیست. برخی دولت‌ها در این مسئله سخت‌گیر هستند و این باعث می‌شود، گرفتن ویزای آن کشورها تجربه بسیار سختی برای گردشگران باشد. طبق بررسی‌های انجام شده، این کشورها در جهان جزو سخت‌ترین مکان‌هایی هستند که بتوان از آن‌ها دیدن کرد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

کره شمالی

محرمانه‌ترین و امنیتی‌ترین کشور جهان، در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰۰ هزار بازدید کننده را پذیرفت و تعدادی را بدلیل اینکه باعث ایجاد تخلف یا نگرانی برای دولت شدند را اخراج کرد. در کشور کره شمالی شما قادر به سفر به صورت مستقل نخواهید بود و بایستی در طول سفر توسط یک راهنما از یکی از سه مرکز گردشگری تأیید شده پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) همراهی شوید. شاید زمانی که بفهمید گرفتن ویزای کره شمالی کار خیلی دشواری نیست شگفت زده شوید (اگرچه گرفتن آن ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد)، اما به محض اینکه وارد شوید فرصت زیادی برای برنامه ریزی سفر نخواهید داشت.

بوتان

تا قبل از سال ۱۹۷۴، مردم قادر به بازدید از پادشاهی بوتان نبودند. فلات تبت در قسمت شمالی و جنگل‌های متراکم بنگال غربی در جنوب دسترسی به این کشور را دشوار کرده بودند. امروزه دو خط هوایی وجود دارد که مسافران را به داخل یا خارج از بوتان منتقل می‌کنند (هواپیمایی Drukair و بوتان)، همچنین اگر با ماشین به این مناطق سفر کنید متوجه می‌شوید جاده‌ها به طور چشمگیری بهبود یافته‌اند. با این حال، برای سفر به این منطقه باید پول زیادی خرج کنید، نه تنها برای گرفتن بلیط هواپیما، بلکه از طریق یک آژانس مسافرتی بوتانی باید یک بسته همه جانبه برای سفر پیش رو تهیه کنید.

کیریباتی

برای دسترسی به زیبایی و طبیعت بکر و دست نخورده کشور کیریباتی بایستی از یک سری جزایر دور افتاده در اقیانوس آرام عبور کنید. با توجه به تجربه مسافران قبلی این جزیره، از شروع این سفر تا زمانی که به کیریباتی برسید بایستی از جزایری همچون فیجی، هونولولو، بریزبن، مانیل یا تایپه و جزایر کوچک دیگر بگذرید و چندین هواپیما عوض کنید. وارد شدن به کیریباتی کار آسانی نیست، مگر اینکه شما اهل یکی از ۶۰ کشوری باشید هنگام ورود که اجازه پرداخت برای ویزا داشته باشند، در غیر اینصورت بایستی در یکی از کنسولگری‌های خارجی کیریباتی یک ویزای توریستی درخواست کنید.

نائورو

جزیره «نائورو» طی چند سال گذشته به عنوان محل بازداشتگاه اسرار آمیز پناهجویان استرالیا مورد بحث قرار گرفته است. تنها یک خط هوایی است که به نائورو پرواز می‌کند و کنسولگری‌ها و سفارت خانه‌های آن تنها در ۱۰ کشور که شامل استرالیا، فیجی، تایوان و تایلند می‌شود وجود دارد.

روسیه

بازدید از بزرگ‌ترین کشور جهان کار چندان سختی نیست، اما نیاز به انجام یک سری اقدامات دارد. ابتدا شما نیاز به یک دعوتنامه دارید که معمولاً می‌توانید آن را از طریق هتلی که قصد اقامت در آن را دارید دریافت کنید. همچنین ممکن است دریافت ویزا کمی زمان بر شود. نکته‌ای که لازم است بدانید این است که اگر کمتر از ۷۲ ساعت قصد ماندن در این کشور را دارید نیازی به ویزای توریستی نخواهید داشت.

ازبکستان

برای ورود به ازبکستان، همانند روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق، قبل از درخواست ویزا شما نیاز به یک دعوتنامه دارید. لازم به ذکر است که این دعوتنامه می‌توانید از سوی هتل یا مجری تور دریافت شود، اما این موضوع بدون شک باعث منصرف شدن بسیاری از بازدیدکنندگان خواهد شد.

ترکمنستان

شما در طول سفر خود به ترکمنستان توسط یک راهنما همراهی خواهید شد. این موضوع شاید برای برخی از بازدیدکنندگان ناخوشایند  باشد. با این حال راه‌های دیگری نیز وجود دارد. البته لازم به ذکر است در کشوری همچون ترکمنستان، داشتن یک همراه چیز خیلی بدی نیست.

سومالی

سومالی سالهاست که درگیر جنگ‌های داخلی است و دولت‌های سایر کشورها به مردم خود هشدار می‌دهند که به این منطقه سفر نکنند، اما برای سفرهای ضروری، بازدید از این مناطق امکان پذیر است. سفارت سومالی به تازگی در آمریکا باز شده است، اما مسافران با تجربه توصیه می‌کنند که از طریق فردی در ترکیه و خطوط هوایی ترکیه به این کشور سفر کنید. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

لیبی

اکثر کشورها به مسافران توصیه می‌کنند که به کشور لیبی سفر نکنند، اما سفر به این کشور غیر ممکن هم نیست. مرزهای کشور لیبی با الجزایر، نیجریه، سودان و چاد بسته شده‌اند، بنابراین بایستی از طریق مصر وارد این کشور شوید. پرواز مستقیمی از بریتانیا و آمریکا به لیبی وجود ندارد.

گینه استوایی

اکثر افراد به دلیل ظلم و ستم دولت و نقض حقوق بشر وحشتناک در این کشور از سفر به آن خودداری می‌کنند. تنها شهروندان آمریکا برای ورود به این کشور نیاز به ویزا ندارند. همچنین هزینه سفر به این کشور نسبت به کشورهای همسایه آن خیلی بیشتر خواهد بود.

آنگولا

فرایند گرفتن ویزای آنگولا ممکن است چندین هفته زمان ببرد، بنابراین زمان زیادی قبل از بازدید از این کشور از دست می‌دهید. بسیاری از افراد به دلیل دشواری‌های پیش از سفر، از سفر به این کشور منصرف می‌شوند.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.