9 شهر ناامن جهان کدامند؟
امتیاز ما

این که شهری را ملقب به لقبی یا متصف به صفتی می‌کنند کار کم و بیش راحت و آسانی است ولی یک عنوان هست که به طور حتم هیچ شهری در دنیا به خود نمی‌بیند و نمی‌پسند که با این عنوان از آن یاد شود و این عنوان چیزی جز: «شهرهای ناامن جهان» نیست. در ادامه‌ی این مقاله لیستی از ۹ مورد از ناامن‌ترین شهرهای کشور‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در شرایط جنگی قرار ندارند. با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید.

9 شهر ناامن جهان کدامند؟

بدون شک برای این که شهری را خطرناک‌ترین شهر دنیا یا یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان بدانیم باید دلیل و مدارک کافی در دست داشته باشیم اما به استناد میزان نقض قوانین و تمردهایی که در یک شهر می‌شود می‌توان دریافت که یک شهر تا چه اندازه امنیت دارد و یا ناامن است.

سرویس اطلاعاتی روزنامه ایکونومیست، چاپ لندن در انگلیس، برای سومین بار فهرستی از شهرهای شاخص در امنیت منتشر کرده که شامل ۶۰ کلانشهر در سرتاسر دنیا است که و این شهرها را بر اساس عواملی همچون امینت فردی، امنیت سایبری، مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت‌های شهری امن‌ترین شهرهای جهان معرفی کرده است.

در میان همه شهرهایی که درباره میزان امینت حاکم بر آنها تحقیق و بررسی شده است ۹ شهر وجود دارند که به عنوان خطرناک‌ترین شهرهای دنیا انتخاب شده‌اند. این شهرها عبارتند از:

کراچی در پاکستان (۳۸٫۷۷)

یانگون در میانمار (۴۶٫۴۷)

داکا در بنگلادش (۴۷٫۳۷)

جاکارتا در اندونزی (۵۳٫۳۹)

هو چی مین در ویتنام (۵۴٫۳۴)

مانیل در فیلیپین (۵۴٫۸۶)

کاراکاس در ونزوئلا (۵۵٫۲۲)

کویتو در اکوادور (۵۶٫۳۹)

قاهره در مصر (۵۸٫۳۳)

اعداد درون پرانتز شاخص شهر امن را از ۱۰۰ نشان می‌دهد.

بنابراین، دفعه بعد که خواستید به مسافرت خارج از کشور بروید حتما از اینترنت یک نسخه از شهرهای امن جهان برای خود فراهم کنید. جالب توجه است که هیچ یک از ۹ شهر ناامن جهان که نام آنها در این مطلب برده شد در فهرست شهرهای فقیر جهان در سال ۲۰۱۸ قرار ندارند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به صفحه‌ای اصلی سایت مراجعه کنید.