اگر بیش از موعد ویزا در تایلند بمانید چه می‌شود؟
امتیاز ما

اقامت بیش از موعد ویزا یک تصمیم کاملا اشتباه است. اما برای کسانی که این اشتباه را در تایلند انجام دهند اوضاع کمی سخت‌تر هم خواهد شد. طبق اخباری که اخیرا بیرون آمده است دولت تایلند برای مسافرینی که بعد از پایان یافتن دوره‌ی ویزایشان در این کشور می‌مانند، در حال ایجاد قانونی بسیار سختگیرانه است. اما اگر شما به این اشتباه دچار شدید چه آینده‌ای منتظرتان است. در ادامه با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید.

اگر بیش از موعد ویزا در تایلند بمانید چه می‌شود؟

چندی پیش هفته‌نامه‌ی انگلیسی زبان تایلند اعلام کرد که در این کشور بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی زندگی می‌کنند و طبق این گزارش بسیاری از این افراد درگیر فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه شده‌اند. در گذشته تعداد زیادی پرونده از این مهاجران در اداره‌ی پلیس کشور تایلند ثبت شده است که ثابت می‌کند این افراد مرتکب جرایمی مانند قاچاق انسان، مواد مخدر و تجارت اسلحه‌ شده‌اند. همین موضوع باعث شد تا دولت تایلند برای مقابله‌ با این افراد در پی وضع قوانین بسیار سختگیرانه باشد.

طبق این گزارش بسیاری از این مجرمان در حال پرداخت رشوه به پلیس هستند تا اقامت و فعالیت غیرقانونیشان را گزارش نکنند. برای مثال در ماه گذشته پلیس پوکت در همین زمینه، مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون «باهت» (baht) از ۱۴۲ مجرم خارجی رشوه دریافت کرده است.

مجازات‌های بزرگ

اگر بیش از موعد ویزا در تایلند بمانید چه می‌شود؟

در ابتدا مجازات‌هایی نسبتا آسان برای کسانی که بین ۱ تا ۴۰ روز بیش از موعد مقرر در تایلند بمانند، وضع شده است. طبق این قانون در این شرایط در ازای هر روز اضافه ماندن در کشور تایلند، مسافر ملزم به پرداخت ۵۰۰ بات تایلندی می‌شود و این مبلغ به صورت روزانه تا ۴۰ روز احتساب می‌گردد که در حد پایانی مبلغ جریمه به ۲۰۰۰۰ بات خواهد رسید. بعد از ۴۰ روز، مجازات‌ها وارد فاز جدیدی خواهند شد. بسته به طول مدت اقامت غیرقانونی مسافر، ممکن است مدت زمان مشخصی از ورود به این کشور محروم شوید. اما فرمول احتساب این مجازا به چه صورت است؟

۱- اقامت غیرقانونی بیش از ۹۰ روز، یک سال محرومیت از ورود به تایلند.

۲- اقامت غیرقانونی بیش از ۱ سال، ۳ سال محرومیت از ورود به تایلند.

۳- اقامت غیرقانونی بیش از ۳ سال، ۵ سال محرومیت از ورود به تایلند.

۴- اقامت غیرقانونی بیش از ۵ سال، ۱۰ سال محرومیت از ورود به تایلند.

۵- اقامت غیر قانونی کمتر از یک سال اما با ارتکاب به جرم و سابقه‌ی بازداشت، ۵ سال محرومیت از ورود به تایلند.

۶- اقامت غیر قانونی بیشتر از یک سال و با ارتکاب به جرم و سابقه‌ی بازداشت، ۱۰ سال محرومیت از ورود به تایلند.

باید توجه کنید که این جریمه‌ها به جرایم نقدی ذکر شده اضافه می‌گردد. پس حواس خود را جمع کنید که مرتکب چنین اشتباهی نشوید زیرا مجبور به پرداخت تاوان سنگینی خواهید شد. حتی اگر زمان سفر شما یک روز بعد از پایان ویزایتان است این ریسک را نکنید و برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

یکی از راه‌های محبوب تمدید ویزا مرز‌های این کشور است. مسافران برای تمدید ویزای خود می‌تواند از مرز این کشور خارج شوند و به یکی از کشورهای همسایه بروند و بلافاصله به تایلند برگردند، با این کار مجددا یک ویزای توریستی جدید برای آن‌ها صادر خواهد شد البته این راه ممکن است هزینه بر باشد. راه ساده‌تر و ارزان‌تر مراجعه به اداره‌ی مهاجرت برای تمدید ویزای توریستی تایلند است. این کار بسیار ساده و بدون زحمت، باعث می‌شود که از جرایم سنگین و محرومیت‌های طولانی مدت احتمالی جلوگیری شود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.