هشت شیوه برای کاهش هزینه های سفر
امتیاز ما

در فکر این هستید که به زودی به سفر بروید؟ مطمئن نیستید که آیا پول کافی برای سفر کردن دارید یا نه؟ در اینجا قصد داریم چند راهکار ساده را به شما توضیح دهیم که با استفاده از آن‌ها از هزینه های سفرتان بکاهید. در این گزارش 8 نکته ساده را برایتان توضیح می‌دهیم. با دور و نزدیک همراه باشید.

اجاره طولانی مدت یک آپارتمان

هشت شیوه برای کاهش هزینه های سفر

این کار می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در پولتان بکند. به عنوان مثال اجاره هفتگی آپارتمان‌ها به مراتب گرانتر از اجاره یک ماهه آپارتمان است. گاهی وقت‌ها حتی پیش می‌آید که آپارتمان‌های مشابهی را پیدا می‌کنید که قیمت‌های مشابهی هم دارند ولی یکی از آپارتمان‌ها با همان مبلغ برای یک هفته اجاره داده می‌شود و آپارتمان دیگر برای یک ماه. این باعث می‌شود که بتوانید مدت زمان طولانی‌تری سفر کنید و در عین حال، در آن خانه حس راحتی کنید؛ گویی که خانه خودتان است.

موافق اجاره آپارتمان نیستید؟

اگر از ایده ماندن در آپارتمان استقبال نمی‌کنید، بهتر این است که به جای هتل، به «هاستل» بروید. شاید در هاستل کمی احساس امنیت کمتری داشته باشید ولی این کار باعث می‌شود هزینه سفرتان به مراتب کمتر شود و بدین ترتیب می‌توانید زمان سفرتان را طولانی‌تر کنید. اگر بخواهید، خیلی از «هاستل»ها، اتاق‌های خصوصی هم دارند. پس می‌توانید در کنار بهره‌گیری از حریم خصوصی خودتان، از امکان برقرار کردن ارتباطات با سایر مسافران هاستل لذت ببرید.

بودجه کمی دارید؟

به سایت «couchsurfing.com» سری بزنید. در آن‌جا با افراد محلی و دوستان جدیدی آشنا می‌شوید که حاضرند در خانه‌شان به شما جایی برای ماندن بدهند. سعی کنید تا قبل از سفر، در این سایت امتیاز کسب کنید. چرا که همانطور که شما می‌خواهید تا میزبانی مورد اعتماد داشته باشید، قطعا میزبانان شما هم به دنبال میهمان مورد اعتمادی هستند. این راهی فوق‌العاده برای آشنا شدن با افراد محلی، در هر منطقه‌ای که به آنجا سفر می‌کنید است.

 در فصول ارزان سفر کنید

هشت شیوه برای کاهش هزینه های سفر

سفر کردن در فصول ارزان قیمت (Low Season)، پیشنهاد دیگر ما به شماست. مسافرت کردن در فصول ارزان قیمت به شما کمک می‌کند تا پول زیادی را ذخیره کنید. در این بازه زمانی، نه تنها پول کمتری برای خرید بلیط هواپیما می‌پردازید، بلکه اقامتگاه‌ها نیز ارزان‌تر خواهند بود.

سفر به مقاصد خوش قیمت

شاید شما بتوانید با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از آنچه تصور می‌کردید، به مقصد گران‌قیمت مورد نظرتان سفر کنید، اما راه دیگری هم وجود دارد. شما می‌توانید مقصد خود را تغییر دهید. اگر مقصد ارزان قیمت‌تری را انتخاب کنید، می توانید پول بیشتری ذخیره کنید.

غذایتان را خودتان بپزید

اگر آپارتمان اجاره کرده باشید، کارتان راحت‌تر است. اما «هاستل‌»ها هم معمولا آشپزخانه مشترکی دارند که می‌تواند کار شما راه بیندازد. اگر هم دوست ندارید آشپزی کنید، می‌توانید در خیابان‌ها، غذاهایی با هزینه کم پیدا کنید. تقریبا در تمام شهرهای دنیا غذاهای خیابانی ارزان‌تر از غذاهای هتل است، که معمولا خوشمزه هم هستند.

 

 استفاده از خطوط هوایی کم هزینه

هشت شیوه برای کاهش هزینه های سفر

در اروپا و آسیا خطوط هوایی ارزان قیمت‌تری هم هستند که قطعا ارزشش را دارد که از آن خطوط هوایی استفاده کنید. گاهی وقت‌ها سفر با این خطوط هوایی حتی کم هزینه تر از سفر با قطار هستند.

رزرو بلیط‌های ارزان قیمت

بلیطتان را از قبل رزرو کنید و اندکی قبل از پرواز و قطعی کردن بلیط، دوباره قیمت بلیط‌ها را چک کنیدِ، چون گاهی بلیط‌های دقیقه نودی پیدا می‌شود که قیمت فوق‌العاده مناسبی دارند. البته معمولا وقتی از مدت‌ها قبل بلیطتان را رزرو کرده باشید، با قیمت خیلی خوبی می‌توانید آن را تهیه کنید ولی گاهی هم قیمت این بلیط‌های دقیقه نودی از گرانی، شما را متعجب می کنند.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.