خواندنی درباره لندن | انگلستان
امتیاز ما

لندن پایتحت انگلستان یکی از مشهورترین شهرهای جهان است. شهری است که بذر بسیاری از اندیشه‌ها و اکتشافات بزرگ جهان در آن کاشته شده است و چهره‌های علمی و هنری و فرهنگی بسیاری در چند قرن اخیر از آن برخواسته‌اند. این شهر با معماری خاص و وجود موزه‌ها و کلیسا‌های قدیمی بسیار، مقصد توریست‌های زیادی است. این شهر با وجود اینکه در سطح جهان شناخته شده است، هنوز هم رازها و نکات کمتر شناخته شده‌ای در خود دارد. در ادامه چیزهایی از لندن می‌خوانید که در مورد آن‌ها اطلاعی نداشتید. با دور و نزدیک همراه باشید.

 

۱- بیشتر افرادی که روی بنای یادبود آتش سوزی بزرگ لندن در حال سقوط یا پریدن هستند، واقعا در این آتش سوزی که در سال ۱۶۶۶ رخ داد، جان خود را از دست دادند.

۲- برگزار کنندگان المپیک ۲۰۱۲ لندن از مدیر برنامه‌ی گروه موسیقی «» (Who) خواستند که «کِیت مون» (Keith Moon) نوازنده‌ی درام گروه، برای مراسم افتتاحیه برنامه اجرا کند. مدیر برنامه‌ی گروه هم به برگزارکنندگان گفت که او ۳۴ سال پیش مرده است. خرید بلیط هواپیما تهران لندن

۳- کوچکترین خانه‌ی لندن، ۵/۳ فوت (نزدیک ۱ متر) عرض دارد. این خانه هم‌اکنون بخشی از کلیسای «تیبورن» در «هاید پارک» است.

۴- ساعتی که در ورودی محل رژه‌ی گارد اسب سواران در کاخ باکینگهام نصب شده است، علامت سیاهی به شکل II را روی خود دارد که یادآور ساعت اعدام شاه چارلز اول در درسال ۱۶۴۹ است.

۵-  در سال ۱۸۴۲ قبل از اینکه مجسمه‌ی ۱۷۰ فوتی نلسون روی ستونی در میدان «ترافالگار» نصب شود، ۱۴ نفر از اعضای کمیته‌ی یادبود، مهمانی شامی را در پایه‌های آن برگزار کردند.

۶- هنری سوم یک خرس قطبی را به عنوان هدیه از پادشاه نروژ دریافت کرد. او این خرس را در برج لندن نگهداری می‌کرد. این خرس به یک زنجیر طولانی متصل بود تا بتواند در رودخانه‌ی سرد تایمز شنا کند و ماهی بگیرد. خرید ارزان بلیط هواپیما

۷- اولین چراغ قرمز جهان در سال ۱۸۶۸ در خیابان کناری ساختمان پارلمان انگلستان نصب شد. این چراغ یک سال بعد منفجر شد.

۸- مورخی برآورد کرده است که بیش از ۲۰٪ زنان لندن در سال ۱۷۰۰ به روسپیگری روی آورده بودند.

۹- مردن در ساختمان پارلمان انگلستان غیرقانونی است.

۱۰- بیمارستان خیابان «اُرمُند» (Ormond) دارای حقوق قانونی نسبت به داستان «پیتر پن» است.

۱۱- بیمارستان سلطنتی «بِثلم» (Bethlem) یکی از جذابیت‌های توریستی لندن در قرن هجدهم بود.

۱۲- متقاضیان دریافت گواهینامه برای تاکسی‌های کلاسیک انگلستان باید ثابت کنند که تمام خیابان‌ها و نقاط  لندن را مانند کف دستشان می‌شناسند. حفظ کردن و به خاطر سپردن این مجموعه‌ی گسترده از اطلاعات که نوعی «دانش» نامیده می‌شود، ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد.

 

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.