ایتالیا
امتیاز ما

محیط و شادابی ایتالیا قطعا روی گردشگرانی که با این روش زندگی بیگانه هستند، تاثیر بسیاری می‌گذارد. فرهنگ و شیوه زندگی این بومیان سرزنده همیشه جذاب بوده است. طراوت و شادابی ایتالیا در انعطاف‌پذیری، تاریخ، ادبیات، فیلم و آثار هنری متنوع آن است، و البته نیاز به یادآوری غذاهای محلی و مناظر گوناگون آن نیست. در اینجا شش شهر بزرگ و کوچک را که باید در سفر خود به ایتالیا ببیند را به شما معرفی می‌کنیم. با ما در مجله دور و نزدیک همراه باشید.

ونیز

ونیز ایتالیا

ممکن است ونیز یک انتخاب واضح بنظر برسد، مطمئن باشید دیدن این شهر با زیبایی نفس‌گیرش هرگز یک گردش از دست رفته نیست. با گندولاهای رمانتیک خود که در کانال‌های باریک حرکت می‌کنند و کافه‌های کنار مسیر که بهترین و تازه‌ترین قهوه‌های ایتالیا را سرو می‌کنند. این شهر شمالی، مرکز منطقه «ونتو»، به لحاظ جغرافیایی بین دهانه رودخانه­‌های «پو» و «پیاو» قرار دارد. آنچه به ونیز اعتبار می‌بخشد، معماری و آثار هنری باشکوه آن است. در واقع کل شهر و تالاب آن یک میراث جهانی محسوب می‌شود. البته هیچ کس نمی‌تواند به ونیز فکر کند و کارناوال معروف ونیز، یک جشنوراه سالانه مشهور، را به یاد نیاورد. لباس‌های رنگارنگ و ماسک‌های عجیب و غریب، این جشنواره را معروف کرده است. جاذبه­‌های اصلی این شهر زیبا؛ «گراند کانال»، «کلیسای سنت مارک» و «کلیسای سنت مارک» در «میدان سن مارکو» هستند. شهر کاندلا ایتالیا

ورونا

ورونا ایتالیا

خانه شخصیت‌های رومئو و ژولیت شکسپیر، لوکیشن فیلم‌های مختلف و معماری بی عیب و نقص، «ورونا»  را به شهر رمانتیکی تبدیل کرده است. درست مانند ونیز، در «منطقه ونتو» واقع شده و یک میراث جهانی یونسکو است. در کنار داشتن «آرنا دی ورونا» و «پیزا اربو» معروف، ورونا شهرت خود را مدیون خانه قرون وسطایی و رمانتیک «ژولیت» است که عاشقان ادبیات و رمان‌ برای تحسین تاریخ نمایشنامه‌ها ادواردی و داستان‌های آنها، به اینجا سفر می‌کنند. در میان معماری قرون وسطایی، چندین کلیسا، خانه و مجسمه­‌ی برجسته وجود دارند. سفر به ورونا قطعا چیزی نیست که بتوانید از دست بدهید.

رم

رم ایتالیا

پایتخت این شبه جزیره چکمه شکل و پایه امپراتوری روم. رم که زمانی یکی از شهرهای پیشرو در اروپا بوده است، امروز نیز یک شهر غنی و قدرتمند است. رم در بخش مرکزی ایتالیا در منطقه «لاتزیو» واقع شده است. مراکز تاریخی آن توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌­­اند. همه دفاتر و مراکز دولتی از جمله قصرها در رم قرار دارند. مانند سایر نقاط کشور، مردم رم به علت قرار گرفتن شهر واتیکان در آن، عمدتا رومن کاتولیک هستند. واتیکان برای قرن‌ها که مقصد زائران مذهبی بوده است. معماری رم پیشرفت زیادی از کلاسیک و امپریالیستی به معماری مدرن فاشیستی داشته است و این موضوع به دلیل دستور موسیلینی برای منظر باشکوه‌­تر شهر بوده است. سبک «رومانسک» نیز که به طور گسترده‌ای استفاده می‌شد بعدا به معماری رنسانس و باروک تغییر یافت. بدون شک، مشهورترین جاذبه­‌ی رم «کلوزیوم» است، بعد از آن می‌توان از «رومن فروم» و «فواره تروی» نام برد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.