سواحل کنیا
امتیاز ما

در بخش قبل تعدادی از سواحل زیبا و شگفت‌انگیز کشور کنیا معرفی گردید. در این قسمت نیز توضیحات ادامه پیدا می‌کند و چند مکان ساحلی دیگر معرفی می‌گردد. در ادامه با مجله دور و نزدیک با ما همراه باشید.

«لامو» (Lamu)

لامو | کنیا

«لامو» سرزمین کشتی‌های بادبانی است. قایقرانی کشتی‌های بادبانی در لامو یک سنت فرهنگی کنیا است و مردم محلی مسابقه‌های سالیانه برگزار می‌کنند. کشتی‌های بادبانی ارزانترین روش برای حمل و نقل هستند که برای حمل و نقل مسافران از ساحل لامو به ساحل «شلدا» و جزیره «ماندا» و سرتاسر جزیره «کیوایو» واقع در کنار منطقه حفاظت شده دریایی «کیونگا» مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید سفر خود را برای تماشای غروب خورشید در دریای عمیق تنظیم کنید. همچنین اگر تنظیم زمانی دقیقی داشته باشید، می‌توانید برای شنا کردن با دلفین‌ها و غواصی به سفر دریایی در سرتاسر پارک دریایی بروید و یا می‌توانید به گردش برای دیدن ویرانه‌های «تاکوا» بروید. بهتر از همه چیز، گذراندن شب در دریا، در یک کشتی مجلل پس از یک وعده‌ی غذایی باشکوه که از ماهی‌های تازه صید شده تهیه شده است، می‌باشد.

«تیوا» (Tiwi)

تیوا | کنیا

این منطقه یک جواهر واقعی پنهان در کنیا است. این ساحل آرام اغلب به دلیل کمبود امکانات رفاهی در مقایسه با همسایه خود، ساحل «دایانی» نادیده انگاشته می‌شود. علاوه بر استراحتگاه چهار ستاره تیوا، اقامتگاه‌های دیگر، کلبه‌ها و مهمانخانه‌هایی وجود دارد که فاقد رستوران و کافه برای گذران وقت مسافران می‌باشند. تیوا برای جبران این کمبود، دارای بهترین مکان‌ها برای غواصی می‌باشد. همچنین زمانی‌که در سواحل قدم می‌زنید می‌توانید صخره‌های مرجانی را لمس کنید. این کار مورد علاقه افراد محلی، به ویژه کسانی که از نایروبی آمده‌اند، می‌باشد. همچنین می‌توانید زمانیکه آب رودخانه «واکیما» پایین است به آنسوی رودخانه بروید و به ساحل دایانی برسید.

«شانزو» (Shanzu)

شانزو | کنیا

«شانزو» یک ساحل دنج واقع در ساحل شمالی کنیا می‌باشد. طول گسترده ساحل مانند یک میلیون جواهر کوچکی که زیر نور درخشن خورشید می‌درخشد، می‌باشد. صخره‌های مرجانی درست در ابتدای ساحل و نخل‌های نارگیل در پس ساحل دیده می‌شود. این‌جا مکان مناسبی برای سپری کردن تعطیلات آرام ساحلی است. علاوه بر سفر به «قلعه عیسی»، ماجراجویی‌های مهیج دیگری در این‌جا موجود نمی‌باشد. شاید به همین خاطر است که این‌جا مکان مورد علاقه‌ای برای توریست‌های آلمانی و سوئیسی است.

«نیالی» (Nyali)

نیالی | کنیا

«ساحل نیالی»، که در فاصله کمی از «مومباسا» قرار گرفته است، به خوبی توسعه یافته و برای مسافرانی که مایل نیستند از امکانات شهرنشینی دور بمانند، مکان جذاب و مناسبی است. سکونتگاه‌های زیادی در این‌جا برای انتخاب وجود دارد. ساحل، خود به «پارک دریایی مومباسا» نزدیک است که در آن‌جا می‌توانید غواصی کنید. شما همچنین می‌توانید حیات دریایی را با سوار شدن بر یک قایق با کف شیشه‌ای تماشا کنید. می‌توانید مدتی از وقتتان را خارج از آب در «پارک هالر»، روستای «مامبا» و یا کلیسا «انگونی» سپری کنید.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.