10 مقصد آفتابی برتر برای شنا در زمستان 2018
امتیاز ما

دلتان برای شنا کردن تنگ شده؟ با فرارسیدن فصل سرما، سفر به شهرهای ساحلی که در تمام فصول سال گرم و آفتابی هستند، وسوسه انگیز به نظر می‌رسد. این زمستان، به جای رفتن به سواحل شلوغ، پر رفت و آمد و توریستی همیشگی، به شهرهای زیبا با سواحل و مناظر چشم‌نوازی سفر کنید که هنوز بکر و خالی از ازدحامند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید

Rincón de Guayabitos مکزیک

ساحل رینکن دگویابیتوس – مکزیک

هنگام غروب خورشید اولین روز در «رینکن دگویابیتوس» (Rincón de Guayabitos)، از دیدن نهنگ‌های گوژپشت که برای خالی کردن منفذ بینی‌شان به سطح آب آمده بودند، شگفت‌زده شدم. این منظره از ساحل قابل‌دیدن بود. درست مثل نهنگ‌ها، من هم هرسال به اینجا بر‌می‌گردم زیرا به سمت غذاهای دریایی فوق‌العاده و آب‌های آرام و گرم گویابیتوس کشیده می‌شوم.

گویابیتوس که شهری کوچک در میانه‌ی مسیر ساحل اقیانوس آرام مکزیک است، تفرجگاهی است کم‌هزینه، اصیل و زنده که بسیاری از توریست‌های داخلی را به سمت خود جذب می‌کند اما هنوز برای توریست‌های خارجی ناشناخته است. ماریچی‌ها و موزیسین‌های بومی در ساحل می‌چرخند و به افرادی که در حال آفتاب گرفتن هستند، پیشنهاد می‌دهند که درازای مبلغی کم، آهنگی را به آن‌ها تقدیم کنند. درعین‌حال فروشنده‌های دوره‌گرد سویچه، نارگیل و میوه‌های بومی می‌فروشند و در قسمتی دیگر به شما ماهی تن تازه صید شده و روی سیخ، میگوی گریل شده با سس دودی و تند و آب‌لیمو تعارف می‌کنند. شهر را بدون امتحان کردن این غذاها ترک نکنید.

بهترین جا برای اقامت، هتل «کابانا دل کاپیتان» (Cabana del Capitan)است؛ هتلی رنگارنگ نزدیک ساحل با 2 استخر، جکوزی در هوای آزاد و باغ‌های نخل بکر. هزینه‌ی یک اتاق دو‌‌نفره 35 پوند برای هر شب و سوییت خانوادگی 50 پوند برای هر شب است. راهنمای تور مسافران را به کاوش در جزیره‌های اطراف می‌برد و آن‌ها می‌توانند نهنگ‌ها را از نزدیک ببینند؛ البته این امکان تنها در ماه‌های زمستان وجود دارد. اما کسانی هم که فقط می‌خواهند لم بدهند و استراحت کنند، می‌توانند یک قوطی نوشیدنی Pacífico lager خنک را باز کنند و از منظره‌ی شیرجه زدن مرغ‌های دریایی روی سطح آب لذت ببرند.

Hiriketiya Bay سریلانکا

 ساحل هیری کتیا – سریلانکا

من سال‌ها پیش از آنکه کسی بتواند در این ساحل نعل اسبی نزدیک «دیکولا» (Dickwella) در کرانه‌ی جنوبی سریلانکا شنا کند، به شنا در آب‌های «هیری» (Hiri) عادت داشتم. این ساحل دنج که به‌اندازه‌ی کافی از جاده‌ی ساحلی «ماتارا» (Matara) به (Tangalle) فاصله دارد که بکر و دور از دسترس باشد، با سایه‌ای از درختان نخل پوشیده شده، سطح آب‌های آن آرام و لاجوردی است و به شما نوید شنا در تمام فصل‌های سال را می‌دهد. این مکان برای سال‌ها یک راز باقی‌مانده بود و تنها تعداد کمی از موج سوارها و ماهیگیران بومی از آن خبر داشتند.

در چند سال گذشته، هیپی‌ها، طرفداران یوگا، موج سوارها و خانواده‌هایی که به دنبال جایی آرام و اصیل به‌جای ساحل‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد «آونواتونا» (Unawatuna) و «میری‌سا» (Mirissa) هستند، متوجه جادوی هنوز بکر هیری، مناظر شبیه کارت پستال آن و دریای آرامش شده‌اند، با این حال آمدن این افراد، هنوز تعادل فضا را به هم نزده است. بیشتر هتل‌ها و محل‌های اقامت از ساحل فاصله دارند و زیر درختان نخل پنهان شده‌اند. این هتل‌ها قیمت مناسبی دارند و بازه‌ای از اتاق‌های خوابگاهی ساده تا ویلاهای شخصی با استخر را در‌بر‌می‌گیرند.

هتل پر از روحیه‌ی «خانه‌ی نمک» (Salt House) مهمان‌خانه‌ای است که با پای پیاده تنها چند دقیقه از ساحل فاصله دارد و محلی بی‌نظیر برای اقامت است. قیمت اتاق‌ها از 60 پوند شروع و خدمات شامل صبحانه، یوگا و درس‌های موج‌سواری می‌شود. 8 اتاق با منظره‌ی جنگل یا باغ در این هتل،شامل 2 آپارتمان خانوادگی دو‌اتاقه، ساده اما در عین‌حال زیبا و شیک هستند، کافه‌ی هتل غذاهای مغذی خانگی سرو می‌کند «سالادهای سالم، اسموتی‌های قوی، ژله و غذاهای دریایی» و هر روز کلاس‌های یوگا برگزار می‌شود.

پایان بخش اول

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.