حمل و نقل در نپال
امتیاز ما

نپال ممکن است بر روی نقشه شاید کوچک به نظر برسد، اما کوهستان ها و جاده های کوهستانی آن و جاده های بسیار ضعیف آن باعث می شود که شرایط سفر در جاده ها را دشوار و وقت گیر کند. در اینجا چند نکته برای استفاده از حمل و نقل در کشور آسیای جنوبی آمده است. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید

حمل و نقل در نپال

پروازهای داخلی

سریعترین راه برای دور زدن نپال، پرواز داخلی است. به عنوان مثال، یک سفر جاده ای از کاتماندو به پوخارا می تواند به راحتی هشت ساعت طول بکشد که همین مسیر هوایی تقریباً ۳۰ دقیقه زمان می برد. در مناطق خاصی از کشور که دسترسی به جاده ندارند، پرواز می تواند به شما زمان بیشتری برای گشت و گذار بدهد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

متأسفانه سفر هوایی داخلی در نپال بسیار ایمن نیست. به تازگی چهار شرکت هواپیمایی اصلی داخلی نپال در فهرست ایرلاین های جهانی قرار گرفته اند، به علاوه فرودگاه تنزینگ-هیلاری لوکلا، دروازه منطقه اورست و فرودگاه جومسوم ، دروازه مستانگ ، غالباً به عنوان خطرناک ترین فرودگاه های جهان شناخته می شوند.

نکته محلی در مورد حمل و نقل در نپال : حتی با وجود این سابقه ناخوشایند در مورد ایمنی هوا، با توجه به شرایط نامساعد و خطر بسیار زیاد مسافرت در جاده های کوهستانی نپال، ما هنوز هر روز نیم ساعت در هوا را به بیش از ۱۰ ساعت سفر با اتوبوس ترجیح می دهیم.

حمل و نقل در نپال

اتوبوس های توریستی

اتوبوس های توریستی مسیرهای بین شهرهای بزرگ و شهرهای مورد علاقه توریست ها (اعم از نپالی و بین المللی) را طی می کنند. ده ها شرکت وجود دارد که روزانه بین کاتماندو و پوخارا سرویس می دهند و سایر مسیرهای اتوبوس شامل کاتماندو به چیتوان، پوخارا به چیتوان ، کاتماندو به لومبینی و پوخارا به لومبینی است. اتوبوس های توریستی کمی بیشتر از اتوبوس های محلی هزینه دارند (برای مثال ، کاتماندو به پوخارا حدود ۱۰ دلار آمریکا هزینه دارد) اما راحت تر هستند و معمولاً دارای تهویه مطبوع هستند و در طول سفر برای استراحت، توالت و وعده های غذایی توقف دارند و زیاد شلوغ نیستند. بلیط ها را می توانید از شرکت های اتوبوس یا آژانس های مسافرتی در اطراف کاتماندو (بخصوص تامل)، پوخارا و سایر قطب های توریستی خریداری کنید.

نکته محلی حمل و نقل در نپال: در طول فصل اوج سفر بهتر است قبل از سفر بلیط را تهیه کنید. سفر به هیمالیا

حمل و نقل در نپال

اتوبوس های محلی و مینی وانت

اکثر نپالی ها از طریق اتوبوس های محلی و مینی بوس به سراسر کشور می روند. این وسایل حمل و نقل در نپال ارزان هستند (حدود ۵ دلار برای سفر بین کاتماندو و پوخارا) و مسافرت بین شهرها و روستاهایی که هیچ راه اتصالی دیگری ندارند، مناسب است. اما آنها زیاد خوشایند نیستند زیرا اغلب با سرعت های خطرناک حرکت می کنند و  بیش از حد شلوغ هستند. با این وجود، برای کسانی که سعی در رسیدن به مکانهایی دارند که تحت پوشش اتوبوس های توریستی نیستند، ممکن است تنها گزینه باشد.

نکته محلی در مورد حمل و نقل در نپال : سوار شدن بر روی سقف اتوبوس در نپال واقعاً قانونی نیست. ممکن است در مناطق روستایی شاید مجبور شوید به روی سقف آن بروید و اگر راننده بداند که یک پاسگاه پلیس جلوتر است (که بیشتر در مناطق نزدیک به مرز تبت پاسگاه ها قرار دارند) از شما می خواهد به پایین بپرید. خرید بلیط هواپیما تهران کاتماندو

تاکسی ها

تاکسی گرانترین وسیله حمل و نقل در نپال است، اما می تواند راحت ترین وسیله نقلیه باشد. غالباً می توانید برای مسافرت های طولانی مدت از آن ها استفاده کنید. دقت داشته باشید برای رفتن تاکسی ها به خارج شهر باید پلیس اجازه خروج دهد، بنابراین این هزینه به کرایه شما اضافه می شود. هیچ نرخ ثابت برای تاکسی ها وجود ندارد و این در حالی است که ما شنیده ایم که برخی از آنها دارای سیستم متر هستندکه بسیار نادر اند. تاکسی ها در نپال تقریباً همیشه کوچک و سفید هستند و در شهرها، آنها معمولاً در تقاطع ها یا مکان های مشخصی تعیین شده گرد هم می آیند.

نکته محلی در مورد حمل و نقل در نپال : از شخصی که به او اعتماد دارید – مانند کارکنان هتل خود بپرسید – نرخ سفر برای سفر شما چقدر است و با راننده تاکسی از ابتدای مسیر مذاکره قیمت را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بسته به مکانی که می خواهید بروید، راننده ممکن است نتواند مسافری برای برگشت داشته باشد بنابراین ممکن است عاملی برای افزایش قیمت شود. رزرو هتل در کاتماندو

حمل و نقل در نپال