srilanka-cover سفر به سریلانکا
امتیاز ما

تصور کنید سوار اسکوتر هستید یا در یک اتوبوس ساحلی در حال لذت بردن از یک ساحل زیبا هستید که تابحال ندیده اید. جنگل های بی پایان را با آبشارها و آب سرد یخی تصور کنید. تجسم کنید که معابد باستانی، استوپاها، کوهستان های عجیب و غریب و حیوانات وحشی را همه در کنار هم در یک جزیره کوچک مشاهده کنید. سریلانکا ، “مروارید اقیانوس هند” در زیر همسایه غول پیکرش، هند واقع شده است. این جایی است که من آن را خانه خود می دانم. مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

Polonnaruwa-city

Polonnaruwa

مکان ها و معابد تاریخی سفر به سریلانکا

مثلث فرهنگی، ساخته شده از سه شهر بزرگ تاریخی Anuradhapura ، Polonnaruwa ، و Kandy – غالبا مورد توجه قرار می گیرند. در داخل مثلث، تعداد زیادی از مکانهای تاریخی کمتر شناخته شده ای وجود دارد که باید از آن ها دیدن کرد. بهترین مقاصد برای ماه عسل

Anuradhapura-city

Anuradhapura-city

صخره شیر سریلانکا

به عنوان هشتمین عجایب جهانی نامگذاری شده است. صخره شیر یک شاهکار معماری است و اگر شما عاشق تاریخ هستید، نباید این مکان را از دست بدهید. خرید بلیط هواپیما تهران سریلانکا

lion-srilanka

Pidurangala

در نزدیکی صخره شیر سریلانکا Pidurangala قرار دارد که در این سالها در اینستاگرام مشهور شده است. Pidurangala با نمای صخره شیر، به عنوان تصویر پس زمینه بسیاری از صفحه نمایش ها، منظره ای بسیار خیره کننده دارد. کاملا ارزشش را دارد که یک ساعت پیاده روی کنید تا به بالای این صخره برسید.

Pidurangala

Yapahuwa

با رانندگی سه ساعته از دامبولا به Yapahuwa می رسید جایی که چهارمین پادشاهی در آنجا بوده است. در این مکان ارگی بر روی صخره گرانیتی ساخته شده است که حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. حال آنکه کتیبه های صخره ای صومعه ریتیگالا، داستان نویسان پنج گانه دوره گذشته هستند، Jathika Namal Uyana بزرگترین جنگل آهنی سریلانکا و کوه کوارتز صورتی در آسیا است.

Yapahuwa-city

معابد

معابد Ambekke ، Lankatilake و Gadaladeniya در نزدیکی Kandy درب شان را به روی گردشگران باز کرده اند. مجسمه غول پیکر بودا Aukana و Buduruwagala در Wellawaya مکانهای دیدنی و جذابی برای بازدید هستند. Mulkirigala یکی دیگر از معابد سنگی باستانی است که چندین سال است که معروف شده است.
این جزیره همچنین دارای چندین معبد معروف هندو است. زمانی که فستیوال ها و مراسم هندو برگزار می شود، علاقمندان از سراسر جهان به معبد Seetha Amman در Nuwara Eliya و معبد Nallur Kandaswamy در Jaffna می روند. رزرو هتل سریلانکا

Gadaladeniya-temple

Gadaladeniya

سفر به سریلانکا و گشت و گذار در حیات وحش

اگر دیدن حیوانات وحش در لیست کارهای شما در سریلانکا قرار دارد، از مراجعه به مراکز “حیات وحش غیر اخلاقی” مانند پرورشگاه فیل پیناوالا و جوجه های لاک پشت غیرمجاز خودداری کنید. درعوض ، برای دیدن حیوانات وحشی در زیستگاههای طبیعی خود در پارک ملی بازدید کنید. Yala ، Udawalawe و Kaudulla با گذشت سالها به طرز دیوانه کننده ای شلوغ شده اند. اما ناامید نشوید چون سریلانکا ۲۶ پارک ملی برای بازید دارد. سافاری در سفر به سریلانکا

Yala-park

Yala-park

Kaudulla-park

Kaudulla-park

سواحل سریلانکا

سریلانکا به عنوان یک کشور جزیره ای، سواحل زیبا و بی شماری دارد که بسیاری از آنها را هرگز در یک کتاب راهنمای گردشگری پیدا نخواهید کرد. در اینجا چند ساحل برتر را معرفی می کنیم.

ساحل جنوبی سریلانکا

• Mirissa ، Weligama ، Unawatuna Hikkaduwa: سواحل بسیار محبوب ، اما بسیار شلوغ ، به ویژه در فصل اوج گردشگری و توریسم است.

Mirissa-south-beach

Mirissa

• Hiriketiya ، Thalalla ، Dikwella ، Tangalle: روستاهای ساحلی خلوتی است. ساحل Goyambokka ، Rekawa ، و Gurupokuna را ببینید.

Tangalle-south-beach-coco

Tangalle

ساحل شمالی سریلانکا

نام Aptly به دلیل درختان Casuarina است که در ساحل قرار دارند. ساحل Casuarina در Karainagar ساحلی محبوب در بین شمالی ها است.

ساحل شرقی سریلانکا

Nilaveli ، Uppuveli و Arugam Bay سواحل محبوب شرقی هستند، با این حال ، ساحل کوماری و سواحل Oluvil نیز بسیار زیبا هستند.

Nilaveli-beach

Nilaveli

 

سواحل غربی سریلانکا

جنوب Kalpitiya یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام Kappalady واقع است که این منطقه ساحل ماسه ای و صخره های بلند و آبهای آبی فیروزه ای دارد.

Kalpitiya-beach

بهترین زمان سفر به سریلانکا ؟

سریلانکا یک مقصد عالی برای تمام فصل هاست. اما دسامبر تا آوریل بهترین ماه ها برای سفر به سریلانکا محسوب می شود. آب و هوای نسبتاً دلپذیر دسامبر و ژانویه، که ماه های اوج سفر به سراسر جزیره هستند. در شهرهای روی تپه مانند نوورا الیا صبح ها و شب های سرد را تجربه خواهید کرد.
سریلانکا از پایان ماه مارس تا آوریل بسیار گرم است. این گرما تقریبا غیرقابل تحمل است. اما باید گفت که هوای سریلانکا غیرقابل پیش بینی است. به احتمال زیاد شب های آوریل دمای کمتری را احساس می کنید.
دسامبر تا ماه می، فصل زیارت قله آدم (ع) است. ماه می زمان باران های موسمی است، و باید گفت که بسیاری از بخش های جزیره مستعد سیل هستند. با این حال ، اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید ، مسافرت در زمان باران های موسمی، خود تجربه ای زیباست.
بارندگی موسمی در منطقه شمال غربی از ماه می تا سپتامبر است. اما آغاز ماه آوریل در ساحل شرقی که تا سپتامبر ادامه دارد، زمان بارندگی موسمی است. در طول این فصل، ساحل شرقی به بهشت گشت و گذار تبدیل می شود. در ماه آگوست به دلیل کندی پرهرا (جشنواره محلی که هر ساله در کندی برگزار می شود) شاهد افزایش گردشگران هستیم. اکتبر تا نوامبر جمعیت زیادی را مشاهده نمی کنید، بنابراین می تواند زمان مناسبی برای سفر به جزیره باشد.

Weligama-south-beach

Weligama-south-beach

در سفر به سریلانکا چه غذاهایی بخوریم؟

در سریلانکا ، غذا خوردن ارزان است به شرط آنکه از رستوران های خانوادگی و غرفه های غذا خرید کنید. غذاهای بین المللی مانند ایتالیایی ، فرانسوی یا باواریایی هرگز طعم خوبی نخواهند داشت، فقط یک نسخه سریلانکایی از طعمشان را خواهید چشید. بنابراین بهتر است فقط از غذاهای سریلانکایی بخورید.

چندین رستوران مجلل غذاهای معروف سریلانکا را در کلمبو سرو می کنند. اما همیشه غذاهای خانگی را در رستوران های محلی خوشمزه ترهستند. با گرفتن غذا از این رستوران ها شما نه تنها تجربه غذاهای محلی را خواهید داشت بلکه از این طریق مستقیماً از جامعه بومی نیز حمایت خواهید کرد. غذاهای سریلانکا سرخ شده ، قرمز و تند هستند. بیشتر آشپزان در رستوران مناطق روستایی از شما این سؤال را می پرسند که ادویه دوست دارید یا نه؟

Udawalawe-park

Udawalawe-park

تفریحات در سفر به سریلانکا

پیاده روی

کل سریلانکا سبز است. متأسفانه، بخش بزرگی از کشور سریلانکا برای ساخت آسمان خراش ها است و درحال از بین بردن درختان جنگلی هستند.
پیاده روی به ویژه در روستاهای کوهستانی مانند الا و هاپوتاله به سرعت در بین مسافران رواج پیدا کرده است. برای دیدن برخی از مناظر شگفت انگیز باید کمی پیاده روی کنید و توصیه می شود یک راهنمای محلی را نیز همراه خود ببرید.

شنا و گشت و گذار در ساحل سریلانکا

میریسا و ولیگاما در ساحل جنوبی و خلیج آروگام در ساحل شرقی برخی از نقاط جهانگردی سریلانکا هستند. اگر رویای دیدن تمام ساحل را دارید بهتر است یک اسکوتر اجاره کنید و در ساحل جنوبی رانندگی کنید. سواحل بکر با شن و ماسه پودری و آبهای آبی کاملاً شما را مجذوب خود خواهد کرد.

Unawatuna-Hikkaduwa-south

Unawatuna-Hikkaduwa-south

پرواز بادبادک در سفر به سریلانکا

آیا می دانید شبه جزیره کالپیتیا و مانار از نقاط معروف جهان ازنظر پرواز بادبادک هستند؟ فصل اوج پرواز بادبادک بین ماه های تابستانی می تا اکتبر است. در حالی که ماه های دسامبر تا مارس فصل کم رونق برای بادبادک است. برای اینکه به مکان خلوت بروید، به سمت روستاهای کم حمعیت مانند کپالادی در شبه جزیره کلپیتیا بروید. از طرف دیگر، مانار به ندرت بازدید کننده دارد. این منطقه بعد از جنگ داخلی سال ۲۰۰۹، کم کم درهایش را به روی گردشگران گشوده است.

kandy-city

kandy-city