شهر یورک | برج کلیفورد
امتیاز ما

شهر یورک (York)، با وجود اندازه‌ی کوچکش همواره نقش مهمی در بسیاری از اتفاقات تاریخی کشور انگلستان ایفا کرده است. یورک شهری که در طول تاریخ توسط دیواری که پیرامون خود دارد محافظت شده، به کمک میراث تاریخی رنگارنگش، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به اینجا می‌کشاند. به لطف برنامه‌ریزی دقیق شهری و حفظ آثار تاریخی و هنری یورک، گردشگران در اولین لحظات ورود به این شهر، حال و هوای تاریخی موجود در آن را به خوبی درک خواهند کرد.
معماری‌های قرون وسطایی، کلیسای جامع «گوتیک» (Gothic)، ‌دروازه‌های باستانی و رودخانه‌ی پرپیچ و خم یورک، بدون شک شهر یورک را به یکی از بهترین مکان‌های تاریخی – گردشگری انگلستان تبدیل کرده است. هرچند که آثار باستانی موجود در شهر یورک بسیار زیاد است اما در این مقاله می‌خواهیم ۷ مکان تاریخی برتر یورک را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

صومعه‌ی یورک

این بنا به عنوان یک کلیسای جامع و نمادی آرمانی از یک کلیسا به حساب می‌آید. بنای این صومعه یکی از بزرگترین و زیباترین ساختمان‌های قرون وسطایی در شمال اروپا و مسلما یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است. یکی از فعالیت‌های جالب گردشگری این شهر تور صومعه‌ی یورک است که در طی آن علاوه بر بررسی جنبه‌های تاریخی این صومعه‌ی بزرگ، اطلاعاتی راجع به ساخت و ساز و ویژگی‌های این بنا در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

برج «کلیفورد» (Clifford)

برج کلیفورد در سمت جنوب رودخانه‌ی «فوس» (Foss) در یورک واقع شده است. این بنا که توسط «ویلیام فاتح» (William the Conqueror)‌ ساخته شد، هدف از احداثش نظارت بر شمال انگلستان و کنترل و سرکوب شورش‌ها و یاغی‌گری‌های این منطقه بوده است. این برج دوبار فرو ریخت اما در نهایت توسط «هنری سوم» (Henry the 3rd) دوباره بازسازی شد. تپه‌ای که این برج بر روی آن ساخته شده در فصل بهار مملو از گل‌های نرگس زرد می‌شود که قدم زدن و طبیعت گردی در آن را تبدیل به یک تجربه‌ی رویایی خواهد کرد.

 

مسیر کشتارگاه

مسیر کشتارگاه یک کوچه‌ی قدیمی متعلق به قرن ۱۴ میلادی است که الهام بخش خیابان معروف «دیاگون» (Diagon Alley) در رمان هری‌پاتر است. این خیابان قدیمی با سنگ‌فرش دوست‌داشتنی و نمای ساختمان‌هایش فضای تاریخی و کمی عجیب دارد. در گذشته این محل، متعلق به قصاب‌های محلی ساکن شهر بوده که علت نام آن هم به همین موضوع برمی‌گردد. اما امروزه مغازه‌های این مسیر مربوط به صنف‌های مختلفی مانند جواهرفروشی، رستوران، فروشگاه مواد غذایی و … می‌باشد.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد اروپا به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.