آداب و رسوم ترکیه
امتیاز ما

مانند تمام شهر‌های بزرگ که فرهنگ به خصوص خود را دارند، استانبول هم به دلیل تلفیق رسوم قدیمی و سبک زندگی مدرن رسوم عجیب و غریب خود را دارد. فرقی نمی کند که سنتی ترکی باشد که با مرنیته ترکیب شده یا رسمی جدید است که وارد فرهنگ ترک‌ها شده است، تمام این رسوم برای کسی که در ترکیه زندگی نمی کند جالب است. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

بوق زدن طولانی و بلند

بوق زدن در ترکیه

برای شهری که با ترافیک خو گرفته است، می‌توان گفت که صدای بوق ماشین صدای اصلی شهر استانبول است و اکثر بومیان به این صدای سرسام آور ایمن شده‌اند. اما در بعضی مواقع این صدا به شدت بلند می‌شود و نه فقط یک ماشین بلکه یک دسته ماشین بطور همزمان شروع به بوق زدن می‌کنند. اگر مدتی را در ترکیه زندگی کرده باشید متوجه خواهید شد که این صدا یکی از رسم‌های ترک‌ها است که یا به این معنی است که کسی ازدواج کرده است یا شخصی به زودی به سربازی خواهد رفت.  قانونش این است که اگر تور سفیدی به آینه جلوی ماشین بسته شده باشد نشان دهنده عروسی است و اگر مردان جوانی از پنجره ها و سقف ماشین آویزان باشند قطعا بدرقه‌ای برای سربازی می‌باشد. بلیط تهران ازمیر را ارزان خریداری کنید.

آب کردن چشم نظر

مردم به شدت به چشم شور معتقد هستند، و باور دارند که انرژی منفی دیگر افراد (معمولا حسودی) از تخم چشم آن‌ها به زندگیشان منتقل می‌شود و باعث شانس بد می‌شود. علاوه بر چشم نظری که در شکل ها و اندازه‌های گوناگون فروخته می‌شود یک مراسم دیگر نیز وجود دارد که در آن چشم نظر را آب می کنند. این مراسم بدین صورت است که یک شخص متخصص به خانه شما می‌آید و شما را مجبور می‌کند تا زیر یک رومیزی بنشینید. بعد او با خشونت چشم‌نظر را حرارت می‌دهد و ناگهان آن را وارد آب سرد می‌کند. چشم‌نظر می‌شکند و و انرژی منفی را دور می‌کند. شما می‌توانید ذراتی را که درون آب افتاده اند پیش خود نکاه دارید. خرید سریع و مطمئن بلیط تهران آنتالیا | بلیط آنتالیا تهران

تزئینات کریسمس برای سال نو

کریسمس در ترکیه

نکته خیلی جالبی درباره سال نو در استانبول وجود دارد، همه جا تزئینات کریسمس به چشم می‌خورد و این در حالی است که ترک ها اصلا کریسمس را جشن نمی‌گیرند.  معلوم نیست که چه زمانی این اتفاق افتاد اما تزیئنات کریسمس به نمادی برای سال نو تبدیل شدند. همه جا بابانوئل و درخت‌های کریسمس به چشم می خورند. همیشه عجیب است که هنگام خرید در فروشگاه بابانوئلی عظیم از بالا به شما خیره شود یا درخت‌های بزرگ همه‌جا با رنگ های کریسمسی تزئین شده باشند. اگرچه با وجد همه‌ی این‌ها هیچ اتفاقی در ۲۴ دسامبر که روز تولد حضرت مسیح است نمی‌افتد.

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.