قوانین لائوس
امتیاز ما

قوانین لائوس چندان سختگیرانه نیست و آزادی لازم به مردم و گردشگران داده می‌شود. اما مانند هر کشوری، قوانین لائوس بسیار خاص است که برای امنیت خودتان هم که شده باید آن‌ها را رعایت کنید. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای سفر به لائوس آشنا شوید. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

فرهنگ مردم و قوانین لائوس را بدانید

از تماس با راهبین خودداری کنید

هرگونه تماس فیزیکی با راهبین، مخصوصا برای خانم‌ها غیر قابل قبول است. خانم‌ها باید مراقب باشند که حتی با ردای راهبین هم تماسی پیدا نکنند. خانم‌ها نباید چیزی را مستقیما به راهب تقدیم کنند؛ بلکه باید آن را به یک مرد بدهند تا او به راهب تحویل دهد. تنها زمانی که می‌توان برای خانم‌ها استثنا قائل شده زمان دادن خیرات و صدقه است و خانم‌ها می‌توانند غذا یا پول در ظرف کاهن بگذراند.

از تماس با راهبین خودداری کنید

در قوانین لائوس نباید با پلیس بحث کنید

اگر پلیس شما را متوقف کرد هرگز با مامورین بحث و مخالفت نکنید. گاهی اوقات پلیس‌هایی که درآمد کمی دارند به دنبال گردشگران هستند تا به هر بهانه از آن‌ها پول بگیرند. اگر مجبور شدید به پلیس پول پرداخت کنید، در این باره با کسی صحبت نکنید زیرا یک جرم بزرگ تلقی می‌شود. بحث کردن با مردمی که تا کنون ندیده‌اید فایده‌ای ندارد. جاذبه گردشگری لائوس

بدون راهنما در شهر گردش نکنید

لائوس کشوری امن محسوب می‌شود و آمار جرم و جنایت در آن در مقایسه با کشورهای همسایه‌اش بسیار پایین است؛ اما نمی‌توان گفت در این کشور خطری وجود ندارد. از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ تعداد ۲۶۰ میلیون بمب خوشه‌ای در لائوس رها شده‌اند و هزاران بمب منفجر نشده در ییلاقات این کشور وجود دارد. این بمب‌ها سالانه باعث مرگ بیش از ۱۰۰ نفر می‌شود. سعی کنید از مسیر خارج نشوید یا به همراه یک راهنمای قابل اعتماد در شهر گردش کنید.

بدون راهنما در شهر گردش نکنید

در داخل معبد یا خانه کفش نپوشید

در خیلی از کشورهای شرق آسیا، وارد شدن به داخل خانه با کفش غیر قابل قبول است. در لائوس این قانون برای برخی مغازه‌ها و رستوران‌ها هم وجود دارد. در این مورد از بقیه‌ی مردم پیروی کنید. حتی اگر میزبان به شما می‌گوید می‌توانید با کفش وارد شوید، اگر دیدید آن‌ها کفش خود را درآوردند، شما هم از آن‌ها پیروی کنید.زیبا ترین شهرهای تایلند

فریاد نزنید، بحث نکنید و عجله نداشته باشید

مردم لائوس اهل بحث و فریاد زدن نیستند. حتی چانه‌زدن برای قیمت پایین‌تر هم در این کشور مرسوم نیست. اگر قیمت محصولی پایین است برای خرید با قیمت کمتر بحث نکنید. خدمات در مغازه‌ها و رستوران‌ها آهسته صورت می‌گیرد و کیفیت آن در مکان‌های مختلف متغیر است. سعی کنید صبر داشته باشید و از کسی هم انتظار عجله در کارها را نداشته باشید. از زندگی بدون استرس و آرام در لائوس لذت ببرید.

سعی کنید سوار موتور نشوید

موتور یکی از وسایل نقلیه محبوب در لائوس است اما سعی کنید برای امنیت خودتان هم که شده از این وسایل استفاده نکنید. اگر حین موتور سواری آسیب ببینید مرکز درمانی مناسبی در لائوس وجود ندارد و باید به مرز تایلند برای مداوا برده شوید. به‌علاوه بیشتر موتور سواران و حتی کودکان بدون گواهینامه موتور سواری می‌کنند.

قوانین لائوس در مورد عتیقه جات و محصولات حیات وحش

قوانین ضعیف باعث فروش غیر قانونی حیوانات وحشی در لائوس شده‌اند. خرید عاج فیل و دیگر محصولات حیوانات وحشی و خارج کردن آن‌ها از لائوس غیر قانونی است. خارج کردن مجسمه‌های عتیقه‌ی بودا هم که ممکن است از معابد دزدیده و برای فروش گذاشته شده باشند جرم محسوب می‌شود. اگر دوست دارید از لائوس سوغات خریداری کنید، می‌توانید از صنایع دستی چوبی که بسیار هنرمندانه ساخته شده‌اند خریداری کنید. کدام کشورها نیازمند ویزا هستند