مراکز خرید استانبول
امتیاز ما

تاریخچه‌ی مراکز خرید در ترکیه به اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی باز می‌گردد. از آن زمان تاکنون این مراکز خرید مورد استقبال مردم ترکیه قرار گرفتند. تقریباً در هر کدام از محله‌های این کشور یک مرکز خرید وجود دارد. در ادامه با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با مراکز خرید استانبول با قیمت مناسب و آدرس مرکز خرید استانبول بیشتر آشنا شوید. بیشترین مراکز خرید در منطقه‌ی «تکسیم» قرار دارند. بنابراین با اتوبوس، مترو و یا تاکسی به راحتی قابل دسترس هستند. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی این مراکز خرید این است که از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

معروفترین مرکز خرید استانبول

آکمرکز Akmerkez

این مرکز خرید در مرحله «بشیکتاش» واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود. به‌علاوه در نزدیکی محله‌های تجاری «لونت» و «مسلک» است. این مرکز خرید چهار طبقه بیش از ۲۵۰ بوتیک و مغازه دارد و سیستم حمل و نقل رایگان برای هتل‌ها و محله‌های نزدیک به خود فراهم می‌کند. «آکمرکز» برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. این مرکز خرید در سال ۱۹۹۵ به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا شناخته شد در سال ۱۹۹۶ عنوان بهترین مرکز خرید جهان را نصیب خود کرد. همین موضوع باعث شده آکمرکز به یک مرکز خرید منحصر‌به‌فرد تبدیل شود. مرکز خرید آکمرکز در محله‌ی «اولوس کاداسی» درخیابان «اتیلر» استانبول واقع شده است. رستوران، کافه و سالن ورزشی از دیگر امکانات این مرکز تجاری هستند.

مراکز خرید استانبول آکمرکز Akmerkez

سیتیز Istinye Park

اگر به دنیای مد و لباس علاقه دارید باید سری به مرکز تجاری «سیتیز» در «نیشانتاشی» بخشی از محله‌ی «شیشلی» در نزدیکی تکسیم بزنید. در این مرکز خرید مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی دیده می‌شود. پارکینگ ۶ طبقه و ۲۴ ساعته از امکانات دیگر این مرکز تجاری است. بلیط تهران استانبول

نیشانتاسی Nişantaşı

مرکز خرید «نیشانتاشی» تنها یک مرکز خرید نیست بلکه مکان مناسبی برای پیاده‌روی در نزدیکی تکسیم است و همین مسئله افراد زیادی را به این سمت جذب می‌کند. در اواسط قرن نوزدهم میلادی «سلطان عبدالمجید اول» زندگی و کسب و کار را در نیشانتاشی  به وجود آورد. امروز این محله بزرگ‌ترین جامعه‌ی ساکنین خارجی در استانبول را تشکیل می‌دهد و یک محله‌ی شیک به شمار می‌رود. مردمی که در این منطقه مسکونی زندگی می‌کنند به رفتار خوب و تحصیلات بالا شهرت دارند. محصولات برخی از بهترین و مطرح‌ترین برندهای ترک و بین‌المللی از شامل «کریستین لوبوتین»، «لویی ویتون»، «پرادا»، «کارتیه»، «دیور» و «گوچی» در این محله به فروش می‌رسند. کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه هم شهرت زیادی دارند.

مراکز خرید استانبول نیشانتاسی Nişantaşı

گالریا Galleria

اگر در یک موقعیت اضطراری قرار دارید و باید حتما خرید کنید به راننده‌ی تاکسی بگویید شما را به مرکز خرید «گالریا» ببرد. این مرکز خرید اولین مرکز تجاری در استانبول است. در دهه‌ی ۸۰ میلادی تغییرات اجتماعی زیادی در ترکیه به وجود آمد. نخست‌وزیر وقت ترکیه از ساختمان‌های «هوستون گالریا» در تگزاس آمریکا الهام گرفت تا این مرکز خرید ساخته شود. گالریا در کنار ساحل و در منطقه «آتاکوی» قرار دارد و حدود ۷۷ هزار متر مربع مساحت دارد. بوتیک‌های شیک و متعدد، رستوران‌ها، سالن‌های سینما، سالن بولینگ و پیست اسکیت روی یخ این مرکز خرید را به یکی از مطرح ترین مراکز خرید استانبول تبدیل کرده است.  مراکز اوت لت استانبول

مراکز خرید استانبول گالریا Galleria