باغ وحش دوحه
امتیاز ما

باغ وحش دوحه یک قلمرو کوچک حیوانات است و فرصت مناسبی برای افرادی است که دوست دارند گونه‌های حیوانی مختلف و حیوانات مناطق گرمسیری را از نزدیک ببینند. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری دوحه بیشتر آشنا شوید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری نمایید.

درباره باغ وحش دوحه

باغ وحش دوحه

اگر از مرکز شهر دوحه به سمت باغ وحش این شهر بروید باید یک مسیر ۳۰ دقیقه‌ای را طی کنید. این باغ وحش وسیع که محل زندگی و نگه‌داری گونه‌های مختلف جانوری است و ۳۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، به مدت چند ماه تعطیل خواهد بود. گزارشات حاکی از تغییرات بزرگی است که قرار است در این باغ وحش رخ داده و آن را به یک سافاری پارک بسیار وسیع تبدیل سازد. اداره‌ی فعالیت‌های اجتماعی قطر (Ashghal) گزارش داده است که حیوانات این باغ وحش به یک خانه‌ی موقت انتقال یافته‌اند تا کارهای مربوط به بازسازی و گسترش باغ وحش به اتمام برسد. ویزای کاری قطر

پیش‌بینی شده است که هزینه‌ی گسترش باغ وحش دوحه حدود ۵۵ میلیون دلار خواهد بود. با اتمام این پروژه، مساحت باغ وحش به ۷۵ هکتار، یعنی هفت برابر مساحت کنونی آن خواهد رسید. به دلیل حجم این پروژه، باغ وحش دوحه از حدود یک سال و نیم پیش بسته است. باغ وحش جدید دوحه به چند منطقه‌ی مختلف که هرکدام بازسازی شده از محیط طبیعی سه قاره هستند تقسیم خواهد شد.

گونه های جانوری باغ وحش دوحه

باغ وحش دوحه

گونه‌های نادر جانوری مانند غزال بزرگ آفریقا که اکنون یکی از گونه‌های در معرض انقراض محسوب می‌شود در این باغ وحش زندگی می‌کنند. غزار بزرگ آفریقایی یکی از گونه‌های زیبای خانواده‌ی بز کوهی است و دارای شاخ‌هایی صاف و راست هستند. این گونه‌ی نادر جانوری در خطر انقراض بودند اما با برنامه‌های پرورش غزال آمریکایی توسط دولت قطر جلوی انقراض این گونه گرفته شد. غزال بزرگ آفریقایی یکی از گونه‌های جانوری ملی قطر محسوب می‌شود و نماد خوش‌یمنی برای قطر ایرویز و بازی‌های آسیایی در زمانی‌که در قطر برگزار شدندن به‌شمار می‌رود. موزه ملی قطر

باغ وحش جدید دوحه

باغ وحش جدید دوحه، زمانی‌که به اتمام برسد، به یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین باغ وحش‌های منطقه و جهان تبدیل خواهد شد. کمتر باغ وحشی در جهان جزو پروژه‌ی «گرینفیلد» است و باغ وحش دوحه یکی از این موارد است. بر اساس طبقه‌بندی جنگل‌ها و ساواناها، این باغ وحش دارای بخش‌هایی از قبیل «جنگل آسیا» و «سافاری آفریقا» و «جنگل‌های آمریکای جنوبی» خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌توانند حس و حال جالب و منحصربه‌فردی در این باغ وحش تجربه کنند. برای بازدیدکنندگان امکان چند سافاری و گشت وگذار در مناظر سرسبز و بازدید از گونه‌های مختلف حیات وحش از هر سه قاره ترتیب داده شده است. سافاری‌ها با ماشین‌های سافاری و قایق خواهد بود. سافاری مخصوص کودکان هم برای ترتیب داده شده تا از مسیرهای کم‌خطرتر عبور کنند.

باغ وحش قدیمی دوحه دارای ۱۰۰۰ درخت بود. در باغ وحش جدید بیش از ۱۲۵۰۰ درخت از مناطق مختلف جغرافیایی در جهان کاشته خواهد شد.

امکانات باغ وحش دوحه

باغ وحش دوحه

یکی از بخش‌های جدیدی که به باغ وحش دوحه افزوده خواهد شد «دیسکاوری سنتر» است. این بخش یک بخش آموزشی برای نگه‌داری از حیوانات است که به صورت سه بعدی و چهاربعدی و نمایش زنده‌ی دیجیتال حیوانات که با بازدیدکنندگان در ارتباط خواهد بود اجرا می‌شود. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این مجموعه افتتاح خواهد شد. یکی از جالب‌ترین رستوران‌های این باغ وحش،‌ رستوران جنگلی و رستوران آفریقایی است که از حیات وحش آفریقا برای ساخت آن الهام گرفته شده است. یکی از رستوران‌های این باغ وحش با زرافه‌ها احاطه شده و میهمانان اجازه می‌دهد از طبقه‌ی بالای رستوران به طور مستقیم با آن‌ها در ارتباط باشند. در قسمت آسیایی باغ وحش خانه‌ی درختی و در قسمت آفریقایی یک هاستل درختی بنا خواهد شد. بلیط هواپیمای تهران دوحه 

زمان بازدید از باغ وحش دوحه

باغ وحش قدیمی دوحه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۲:۳۰ بعداز ظهر تا ۷:۳۰ عصر میزبان مهمانان بود. این باغ وحش در روزهای جمعه تعطی می‌شد.