سفرهای تابستانه
امتیاز ما

با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل تابستان بیشتر مردم تصمیم می‌گیرند چند روزی به سفر بروند. از آنجائیکه ایران کشوری چهار فصل است، در هر فصل از سال می‌توانید مقصدی زیبا برای سفر انتخاب کنید. با آغاز گرمای تابستان مردم ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در آب‌وهوایی سرد و خنک سپری کنند. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا برخی از بهترین شهرهای ایران برای سفرهای تابستانی را به شما معرفی کنیم. بلیط هواپیمارا ارزان خریداری کنید.

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای تابستانه

آلاشت

آلاشت، منطقه‌ای زیبا و خنک در مازندران در شهرستان سوادکوه است که می‌توانید آن را به عنوان مقصد تابستانه‌ی خود انتخاب کنید. این منطقه علاوه‌بر طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. آلاشت زادگاه رضا شاه پهلوی است و خانه‌ی وی به دلیل اهمیت تاریخی اکنون به موزه‌ی مردم‌شناسی تبدیل شده است. آبشارها، رصدخانه‌ی آلاشت و معبد دختر پاک ازجمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اسن منطقه‌ی زیبا هستند.

سفرهای تابستانه

ماسوله

سفر به گیلان بدون بازدید از روستای زیبا و تاریخی ماسوله کامل نمی‌شود. آب‌وهوای مطبوع و طبیعت شگفت‌انگیز مانند کوهستان‌ها مرتفع و جنگل‌های سرسبز، ماسوله را به مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تابستانه تبدیل کرده است. تابستان‌های خنک و هوای مه‌آلود این روستا، گردشگران زیادی را در این فصل از سراسر ایران به این منطقه می‌کشاند. آبشار «لارچشمه» که در نزدیکی این روستا قرار گرفته، یکی از جاذبه‌های محبوب ماسوله به‌شمار می‌‌رود. برترین مقاصد گردشگری در ایران

سفرهای تابستانه

اردبیل

اردبیل، این شهر زیبا و کوهستانی که در مناطق سردسیری کشور واقع شده، یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفرهای تابستانه محسوب می‌شود. اردبیل در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته و دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است. پل معلق مشگین‌شهر، موزه‌ی باستان‌شناسی، موزه‌ی تاریخ طبیعی، دریاچه‌ی سوها و جنگل فندقلو تنها چند نمونه از جاذبه‌های اردبیل هستند.

سفرهای تابستانه

شهرکرد

یکی دیگر از گزینه‌های خوب سفرهای تابستانه شهرکرد است که لقب سوئیس ایران را به خود اختصاص داده است. این شهر سرسبز دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. این شهر تاریخی مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران شناخته می‌شود. آبشار «زردلیمه»، آبشاری زیبا و بکر در دلِ کوه‌ها، قلعه‌ی «دزک»، شیر سنگی، خانه‌ی ستوده‌ی «چالشتری» و پارک ملی «تنگ صیاد» ازجمله جاذبه‌های گردشگری شهرکرد هستند. سفر به زاگرب در تابستان

کردستان

کردستان برای افرادی که عاشق طبیعت و تاریخ هستند بهترین مقصد برای سفر در تابستان است. این شهر در مناطق سردسیری واقع شده و یکی از مرتفع‌ترین استان‌های ایران به‌شمار می‌آید. «اورامان»، رود «سیروان»، دریاچه‌ی «زریوان»، شهر زیبای سنندج، شهر «کامیاران» و روستای پلکانی «پالنگان» چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری کردستان هستند. چشمه‌ی آب معدنی «باباگرگر» به دلیل آب سرخ رنگی که دارد شهرت زیادی دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی کردستان زیبا است.

سفرهای تابستانه

کرمانشاه

کرمانشاه یکی دیگر از مقاصد زیبا و خوش آب‌وهوای ایران است که مقصدی ایده‌آل برای یک سفر تابستانه محسوب می‌شود. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شمار کرمانشاه گردشگران فراوانی را به این استان زیبا جذب می‌کند. اواخر بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه است. در این زمان کرمانشاه آب‌وهوایی دلچسب و مطبوع دارد و طبیعت زیبایی دوچندان پیدا می‌کند. بناهای تاریخی مانند طاق بستان، بیستون، گوردخمه اسحاق‌وند، گوردخمه صحنه، معبد آناهیتا و جاذبه‌های طبیعی مانند پارک کوهستان، سراب صحنه، غار پَراو و سراب نیلوفر از جمله جاذبه‌های کرمانشاه هستند. بلیط هواپیمای تهران مشهد.

ارومیه

ارومیه یکی از برترین مقاصد گردشگری در شمال غرب کشور، مخصوصا در فصل تابستان است. تابستان بهترین زمان برای سفر به ارومیه است و این شهر در تابستان دارای هوای مطبوع و خنکی است. جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار «سوله دوکل»، دره‌ی قاسملو، پارک جنگلی «شیخ‌تپه، دریاچه‌ی ارومیه و چشمه آب گرم «هفت‌آباد» و جاذبه‌های تاریخی مانند بازار تاریخی ارومیه، مسجد جامع ارومیه، کلیسای پطروس پولس و کلیسای مریم مقدس تنها چند نمونه از جاذبه‌های بی‌شمار ارومیه هستند.

سفرهای تابستانه