بهترین سوغات ژاپن
امتیاز ما

ژاپن یکی از کشورهایی است که برخی از متنوع‌ترین سوغات مانند انواع گجت‌ها را می‌توان خریداری کرد. اگر شما قصد دارید به ژاپن، سرزمین آفتاب تابان سفر کنید با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با برخی از بهترین سوغات ژاپن آشنا شوید.

بهترین سوغات ژاپن

اوماموری

«اوماموری» یکی از سوغات ژاپن است که می‌توانید از معبد «شینتو» خریداری کنید. اوماموری‌ها طلسم‌های شانس هستند و خیلی از دانش‌آموزان در دوران امتحانات این طلسم‌ها را از کیف خود آویزان می‌کنند.

بهترین سوغات ژاپن

شیرینی های سنتی

«واگاشی» از سلسله‌ی «ادو» در ژاپن وجود دارد. این شیرینی‌های سبک و خوشمزه همراه با چای سرو می‌شوند و یکی از اسنک‌های خوشمزه‌ی ژاپن برای مراسم چای‌خوری محسوب می‌شوند.

خرید یوکاتا

«یوکاتا» کیمونوی سبک تابستانی است که سوغات محبوبی از کشور ژاپن به‌شمار می‌رود. خیلی از گردشگران در سفر به ژاپن به‌دنبال خرید یوکاتا هستند. یوکاتا را می‌توانید از مغازه‌های فروش کیمونو خریداری کنید. در فصل تابستان حتی در سوپرمارکت‌های معروف مانند «آئون» یا «ایتو یوکادو» هم قابل خریداری است. قیمت یوکاتا از ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یه خواهد بود. البته یوکاتاهایی با طرح‌های سنتی ژاپنی با قیمت بالای ۳۰۰۰ ین در بوتیک‌های برند «یونیکلو» به‌فروش می‌رسند. قدیمی ترین رستوران های ژاپن

ماچا

ژاپن هزاران سال است که به کشت چای مشغول است. برخی از بهترین برگ‌های چای جهان در ژاپن تولید می‌شوند. «ماچا» به صورت سنتی در ژاپن و چین برای مراسم چای‌خوری استفاده می‌شود. به‌علاوه، به دلیل خواص باارزش و طعم خوبی که دارد به شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف هم افزوده می‌شود.

مد ژاپنی

لباس‌های سنتی ژاپنی یکی از محبوب‌ترین سوغات ژاپن برای گردشگران خارجی هستند. برای اینکه بتوانید لباس‌های سنتی ژاپنی که خریداری می‌کنید را بیشتر از یک بار و در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید، می‌توانید مد ترکیبی ژاپن را امتحان کنید. کیمونوهایی که تا روی کمر هستند و می‌توانید آن‌ها را با شلوار جین یا تی‌شرت بپوشید از جمله لباس‌هایی هستند که هم سنت ژاپن را نشان می‌دهند هم قابل استفاده در موقعیت‌های مختلف هستند. «کانزاشی» نوعی گیره‌ی سر است که برای بستن مو استفاده می‌شود. لباس‌های مدرن از طراحان مختلف ژاپنی هم ازجمله سوغاتی هستند که می‌توانید از ژاپن خریداری کنید.

بهترین سوغات ژاپن

پارچه های فوروشیکی

پارچه‌های «فوروشیکی» پارچه‌هایی چندکاره هستد که اغلب به شکل مربع بریده می‌شوند. این پارچه‌ها برای کادو کردن، پیچیدن غذا، یا کیف دستی استفاده می‌شوند و شاید خاص ترین سوغات ژاپن محسوب شود. خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

سرامیک دست ساز ژاپنی

در بوتیک‌ها و مراکز خرید ژاپن می‌توانید وسایل سرامیکی با کیفیتی پیدا کرد. فنجان، چاپ استیک یا چوب غذاخوری، بشقاب و چندین نوع ظروف سرامیکی دیگر که همگی دست‌ساز هستند، برای سوغات گزینه‌های خیلی خوبی محسوب می‌شوند.

پرچم ها و وسایل جشن و فستیوال

بیشتر فستیوال‌های ژاپنی دارای وسایل مختلفی برای تز‌ئین و برگزاری جشن هستند. برای جشن روز کودک پرچم‌های مختلف، عروسک برای جشن «هینا ماتسوری» و «هاگویتا» برای جشن سال نو استفاده می‌شود. در ژاپن نه تنها فستیوال‌های فرهنگی بلکه فستیوال‌های فصلی هم برگزار می‌شود.

بهترین سوغات ژاپن

لوازم آرایش لوکس

خیلی از لوازم آرایشی ژاپنی در مام جهان قابل دسترس هستند. لوازم آرایشی برند «شو اوئِمورا» و «شیسِیدو» ازجمله برندهایی هستند که در خارج از کشور ژاپن یافت می‌شوند. اما برخی از محصولات مانند ژل‌ِ تاتوی ابرو هنوز در خارج از آسیای شرقی به‌فروش نمی‌رسند؛ بنابراین برای سوغات گزینه‌ی خوبی هستند. زیباترین شهرهای ژاپن

انیمه و مانگا

بازار خرید و فروش انیمه و مانگا در ژاپن بسیار بزرگ است. این محصولات پیش از هر کشور دیگری در ژاپن منتشر می‌شوند. مجله‌های هفتگی مانگا و محصولات انمیه‌های ژاپنی بهترین سوغات برای افرادی هستند که به دنیای انیمه و مانگای ژاپنی علاقه دارند.

آلات موسیقی ژاپنی

«شامیسن» یکی از آلات موسیقی ژاپنی است که برای کلکسیون هر موزیسینی لازم است. البته افرادی که فضای کافی برای نگه‌داری این وسایل دارند می‌توانند «کوتو» یا «کوگو» را خریداری کنند.

کامی یا کاغذ واشی

این کاغذهای ژاپنی موارد استفاده‌ی زیادی دارند؛ از اوریگامی گرفته تا زیر بشقابی و تزئینات دیوار و کاردستی‌های کاغذی. واشی نوعی کاغذ است که ریشه در ژاپن دارد. چسب‌های واشی اکنون به‌صروت گسترده در دسترس هستند اما الزاما از واشی ساخته نشده‌اند.

پارچه های آئیزومه

«آئیزومه» به رنگ آبی‌ای گفته می‌شود که از نوعی رنگ ژاپنی به‌وجود می‌آید. این تکنیک‌های سنتی رنگ‌آمیزی هنوز توسط برخی هنرمندان استفاده می‌شوند. اشیایی که با این روش رنگ می‌شوند از اشیایی که با روش‌های مدرن رنگ‌آمیزی می‌شوند زیباتر و خاص‌تر هستند.

بهترین سوغات ژاپن